خبرگزاری کار ایران

دولت‌های ما خوب عمل نمی‌کنند؛

حسینی: نگفتم وزیر ورزش را استیضاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۷۳

وزارت ورزش قبل رسیدن فصل فوتبال باشگاه‌های دولتی را در اختیار سازمان خصوصی سازی بگذارد و سازمان خصوصی سازی آن ها را برای مزایده مهیا کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش گفت: آنچه در رسانه ها از من نقل شده صحیح نیست من نگفتم وزیر ورزش و جوانان را استیضاح می‌کنیم اما در مورد واگذاری و روند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گودرزی نامه نوشتم و خواستم که برخی از موارد را اصلاح کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در مورد ساماندهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نعامل فراکسیون با وزارت ورزش و جوانان دیدگاه‌های خود را بیان کرد حسینی در مورد واگذاری دو باشگاه گفت: به نظر ما قانون مسیر را معین کرده و هرگونه تعللی در واگذاری سبب می‌شود یک‌سال دیگر موضوع فساد در ورزش و فساد در فوتبال در جامعه رسانه ای و ورزش ما نقل مجلس باشد. راهش این است که وزارت ورزش قبل رسیدن فصل فوتبال باشگاه های دولتی را در اختیار سازمان خصوصی سازی بگذارد و سازمان خصوصی‌سازی آنها را برای مزایده مهیا کند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با اشاره به ناموفق بودن دولت قبل در اجرای قانون برای واگذاری این دو باشگاه گفت: ما در فراکسیون ورزش مجلس به عنوان حامیان ورزش در مجلس در خدمت تک بچه‌های ورزش، وزارت ورزش، وزیر ورزش و ارکان ورزش مثل فدراسیون‌های ورزشی هستیم. اصرار ما رعایت قانون است و اگر در اجرای قانون مشکل دارند ما کمک میکنیم

حسینی اضافه کرد: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کند و باشگاه را با توجه به اموال آنها به مزایده بگذارد و هر گروهی برنده شد وزارت ورزش باید حاضر باشد تا اهلیت خریدار با شرایطی که تعیین می‌کند تایید کند ممکن است این مزایده یکی دو ماه و شاید ۴ماه طول بکشد، اگر اتفاق نیافتاد مزایده را تجدید می‌کنیم و اگر باز هم نشد باشگاه باید با این هیات مدیره ادامه دهد تا شرایط مهیا شود.

این نماینده مجلس در مورد نقل قولی که از او در مورد احتمال استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح شده، گفت: آنچه در برخی رسانه‌ها از من نقل شده صحیح نیست. من نگفتم وزیر ورزش و جوانان را استیضاح می‌کنیم اما در مورد واگذاری و روند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گودرزی نامه نوشتم و خواستم برخی موارد را اصلاح کند و در این مورد با فراکسیون ورزش تعامل بیشتری داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس افزود: ما در سلامت خادم تردید نداریم و یک تار موی او را با هزار سرمایه‌دار عوض نمی‌کنیم، ولی ورزش امروز چالش بین مردم وحاکمیت شده چراکه همه چیز دولتی است.

حسینی در مورد شفاف‌سازی قراردادهای فوتبال هم گفت: برنامه گودرزی برای شفاف‌سازی کار بسیار قشنگی است که باید تداوم داشته باشد منتها با خصوصی‌سازی باشگاه چراکه اگر همچنان باشگاه‌ها دولتی باشد همان اتفاقات گذشته تکرار می‌شود.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر پروژه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس با شکست مواجه شود مدیریت کشور را زیر سوال نمی‌برد، گفت: شما از من شنیده‌اید تا حالا استقلال و پرسپولیس بگویم؟ من همیشه می‌گویم باشگاه‌های دولتی. چرا شکست بخورد؟ در دنیا چند باشگاه خصوصی و چند باشگاه دولتی داریم؟ پس اگر باشگاه‌های خصوصی در دنیا توانسته‌اند موفق شوند در ایران هم می‌توانند. شما فدراسیون‌تان دولتی است، باشگاه‌تان دولتی است، مربی و داور دولتی، سیستم اداری دولتی است. چه کسی می‌تواند با دولت مسابقه دهد؟ شما می‌توانید با دولت کشتی بگیرید؟

وی افزود: جامعه‌شناسی می‌گوید اعتماد اجتماعی بزرگترین سرمایه است. ما با دولتی نگه‌داشتن این دو باشگاه و یا بقیه باشگاه‌ها اگر اعتماد ملی را از بین ببریم به نظرشما کار خوبی کردیم؟ دولت‌های ما خوب عمل نمی‌کنند. ما پای‌مان را بکشیم کنار ببینیم مردم خوب عمل می‌کنند. البته نمی‌گوئیم باشگاه‌ها تحت پوشش شرکت‌های دولتی کار نکنند ولی نباید این شیوه هم ادامه یابد به نظر من مجموع هزینه این دو باشگاه هرکدام شاید سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان باشد بهتر نیست با این سرمایه‌گذاری به شکل منطقی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم را بدست آوریم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز