خبرگزاری کار ایران

حسین رضازاده اعلام کرد:

مسبب دوپینگ وزنه‌برداران نوجوان شناسایی شد / پای یک مربی مازندرانی در میان است!

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۰۹

به گفته این ورزشکاران که اتفاقا هر چهار نفر مازندرانی هستند، یکی از مربیان مازندرانی از غفلت و ناآگاهی آنها سوء استفاده کرده و به بهانه افزایش رکورهای شان، داروهایی را به آنها داده که غیر مجاز بوده‌اند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با ابراز تاسف از دوپینگ وزنه‌برداران نوجوان در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا، گفت: متاسفانه تعداد وزنه‌برداران دوپینگی تیم نوجوانان چهار نفر است و ما در این مدت پس از برگزاری جلسات متعدد توانستیم مسبب اصلی این رفتار غیر ورزشی را شناسایی کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین رضازاده با بیان اینکه علاوه بر مهدی فروتن و رامین ولی‌پور، نمونه دوپینگ مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی هم مثبت اعلام شده، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ما تمام تلاش مان را برای مبارزه با دوپینگ، به خصوص در رده‌های سنی پایه انجام دادیم اما متاسفانه خود ورزشکاران نسبت به این موضوع بی‌توجه بودند.

وی که با سایت فدراسیون وزنه‌برداری گفتگو می‌کرد، ادامه داد: ما جلسات متعددی با ورزشکاران خاطی و شخص حسین توکلی برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در دوپینگی شدن وزنه‌برداران، سرمربی تیم ملی هم مقصر نبوده است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: به گفته این ورزشکاران که اتفاقا هر چهار نفر مازندرانی هستند، یکی از مربیان مازندرانی از غفلت و ناآگاهی آنها سوء استفاده کرده و به بهانه افزایش رکورهای شان، داروهایی را به آنها داده که غیر مجاز بوده‌اند. او برای این کار غیر اخلاقی از وزنه‌برداران مبالغی نیز دریافت کرده است. این اتفاق در خارج از اردوی تیم ملی صورت گرفته و هر چهار وزنه‌بردار دوپینگی، با امضای نامه‌ای، کتبا نسبت به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی درباره مربی خاطی که در پرونده دوپینگ وزنه برداران نوجوانان نقش داشته، تصمیم گیری خواهد شد، تاکید کرد: از زمانی که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری به بنده واگذار شد، توجه به رده‌های سنی پایه همیشه در اولویت‌های کاری‌ام قرار داشته است. این توجه در دو بخش صورت گرفته؛ اول بحثاستعدادیابی و پرورش آن و دیگری بحثمبارزه با دوپینگ.

رضازاده اضافه کرد: ما در این چهار سال هشت اعزام مهم جهانی و آسیایی در رده‌های سنی پایه داشتیم اما جز رقابتهای اخیر قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند، هیچ یک از نمونه های ورزشکاران کشورمان مثبت اعلام نشده که این خودی گویای اهمیت بحثمبارزه با دوپینگ در فدراسیون وزنه برداری است.

وی افزود: ما سال ۲۰۱۰ در رقابتهای جوانان جهان و المپیک نوجوانان شرکت کردیم، سال ۲۰۱۱ هر دو تیم نوجوانان و جوانان را به رقابتهای جهانی فرستادیم، سال ۲۰۱۲ با تیم جوانان در رقابتهای جهانی شرکت داشتیم، سال ۲۰۱۳ تیم نوجوانان را به دو رقابت قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا اعزام کردیم و بالاخره امسال نیز تیم نوجوانان رقابتهای قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد. در خلال این چهار سال علاوه بر مدال ها و عناوین با ارزشی چون طلای المپیک نوجوانان، قهرمانی جوانان جهان یا کسب هر دو سهمیه المپیک بعدی، بالغ بر ۲۰ مرتبه از وزنه برداران کشورمان پس از دریافت مدال های جهانی یا آسیایی تست دوپینگ گرفته شد که تا قبل از مسابقات امسال تایلند همه آنها منفی بودند. سوای این ماموران وادا و نادو نیز در این سالها با حضور در اردوهای تیم ملی بیش از ۱۰۰ نمونه دوپینگ از وزنه برداران نوجوان و جوانان کشورمان گرفتند که آنها نیز همگی منفی بودند.

رضازاده با اشاره به امضای تفاهم نامه با فدراسیون پزشکی ورزشی و بیان این موضوع که پرونده نتایج تمام این نمونه ها در فدراسیون پزشکی موجود است ادامه داد: فدراسیون وزنه برداری در این سالها بخش زیادی از توان خود را صرف مبارزه با دوپینگ کرده است اما باید پذیرفت که در بحثاستفاده از مواد نیرو زا، خود مربیان و ورزشکار هم باید رفتاری صادقانه و حرفه ای داشته باشند و با جدیت و احساس مسئولیت بیشتری به موضوع نگاه کند.

رضازاده در پایان با تکذیب شایعه تعلیق فدراسیون وزنه برداری گفت: بحثتعلیق به هیچ عنوان مطرح نیست اما به دلیل اشتباه یک مربی و چهار وزنه برداری که از روی ناآگاهی مبادرت به استفاده از داروهای نیروزا کرده اند فدراسیون وزنه برداری باید طبق مقررات فدراسیون جهانی مبلغی را به عنوان جریمه بپردازد که ما مشغول رایزنی برای نحوه پرداخت این جریمه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز