خبرگزاری کار ایران

در جمع روسای انجمن‌های ورزشی؛

گودرزی: باید رشته‌های پر طرفدار را ساماندهی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۴۸

برخی رشته‌های ورزشی زمینه های مردمی دارند و برخی رشته‌ها بر اساس علایق شخصی وارد شده اند و طرفدار چندانی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ساماندهی رشته های پرطرفدار ورزشی گفت: باید زمینه توسعه رشته‌هایی که با ویژگی‌های فرهنگی، قومی، بومی و محلی ما تناسب دارند را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی که در جمع روسای انجمن های ورزشی درساختمان مرکزی وزارتخانه سخن می‌گفت، اظهار داشت: برخی رشته‌های ورزشی زمینه های مردمی دارند و برخی رشته‌ها بر اساس علایق شخصی وارد شده اند و طرفدار چندانی ندارند.

وی افزود: نگاه علمی این دیدگاه را نمی پسندد که یک رشته ورزشی را بر اساس سلایق شخصی و یا تعداد کمی طرفدار از جایی وارد کنیم و بعد به دنبال جذب طرفدار با هر وسیله ای برویم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: آنچه از لحاظ آمایشی اهمیت دارد این است که باید زمینه توسعه و تعمیم رشته هایی را فراهم کنیم که با ویژگی های فرهنگی، قومی، بومی و محلی ما تناسب دارد و یا ببینیم کدام رشته توانایی تعمیم و توسعه خود به خودی را دارد و آن را مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

گودرزی تصریح کرد: باید بررسی کرد که اگر رشته ای طرفدار دارد آنها را ساماندهی کنیم و اگر طرفدار زیادی ندارد زیاد اعتقاد ندارم تا به هر وسیله ای طرفدار جذب کنیم. اما هر چیزی که مردم را به تحرک وا دارد و اوقات فراغت آنها را به صورت مطلوب پر کند بسیار پسندیده و مورد حمایت ما است.

وی با بیان اینکه وجود انجمن‌های ورزشی خوب است افزود: بخشی از این انجمن‌ها سالیان درازی است که فعال هستند و علاقمندان زیادی دارند که باید آنها را ساماندهی کنیم اما اینکه با وجود ۴۸ فدراسیون بخواهیم باز آن را توسعه دهیم کار پر هزینه ای است که خیلی هم فایده ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر وجه مردمی انجمن های ورزشی گفت: این انجمن های ورزشی باید همه سلایق ورزشی مردم را پوشش دهد.

دکتر گودرزی در پایان گفت: مسائل مالی همه چیز نیست و مدیریت درست و با درایت می تواند بسیار مفید باشد و خیلی از مسائل مالی را هم حل کند. فدراسیون ها و انجمن های ورزشی باید تلاش کنند روی پای خود بایستند و از ظرفیت های مردمی بسیاری که در کشور وجود دارد استفاده کنند.

در این جلسه پیش از سخنان وزیر ورزش و جوانان روسای انجمن های ورزشی به معرفی و طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

همچنین علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی به ارائه گزارشی از فعالیت انجمن های ورزشی پرداخت و در سخنانی گفت: به نمایندگی از روسای انجمن های ورزشی می خواهم که انجمن های ورزشی را به عنوان یک فدراسیون دیده نشود. انجمن های ورزشی ۱۶ فدراسیون هستند که در غالب یک فدراسیون به نمایندگی بنده فعالیت می کنند.

وی افزود: مهمترین ارکان فدراسیون، انجمن ها هستند ولی عضو رسمی مجمع نیستند. با توجه به اینکه این موضوع در مجمع فدراسیون به تصویب رسیده است خواستار پیگیری آن هستم تا اعمال شود.

علیپور با بیان این که ۸ انجمن ورزشی در کشور لیگ دارند افزود: با توجه به سطح بالای فعالیت های ملی و بین المللی که داریم امکانات و تجهیزات ما بسیار ناچیز است و از این لحاظ خیلی فقیر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز