خبرگزاری کار ایران

کواچ احساسی‌تر از ولاسکو است؛

مظفری: صعود ایران به جمع ۶ تیم برتر دنیا قطعی است / لهستان مهره چندانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۷۳

ضعفی که کاملا در تیم ملی مشهود است و باید فکری به حال آن کرد فاصله بین نفرات اصلی و تعویضی تیم ملی است که به نظر من بازیکنان تعویضی باید تلاش کنند تا خود را در حد بازیکنان اصلی مطرح نمایند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال با بیان اینکه نمایش ملی‌پوشان ایران تاکنون خیره‌کننده بوده، تاکید کرد: صعود والیبال ایران به جمع ۶ تیم برتر دنیا قطعی است.

ایرج مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: بازی‌های تیم ملی و نتایجی که تاکنون به دست آورده‌ایم جای تبریک دارد و باید از بازی‌های درخشان ملی‌پوشان والیبال قدردانی کنیم.

مظفری افزود: هر چند ایتالیا با تیم دوم خود به ایران آمد و ۷-۸ بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت، اما فراموش نکنیم ایتالیا، ایتالیاست و این تیم یکی از قدرت‌های والیبال دنیا محسوب می‌شود و حتی اگر با تیم دوم خود به ایران آمده دلیل نمی‌شود این تیم را ضعیف تلقی کنیم.

وی تاکید کرد: بازی‌های خوب ایران من را به آینده این تیم امیدوار کرده و در حال حاضر باید بگویم که صعود ایران به جمع ۶ تیم برتر لیگ جهانی صددرصد است، البته اگر اتفاق خاصی نظیر مصدومیت برای بازیکنان تاثیرگذار ما پیش نیاید.

وی درخصوص دیدار با لهستان در هفته ششم لیگ جهانی تصریح کرد: لهستان مهره چندانی ندارد و این تیم فاقد بازیکن ستاره است و بیشتر روی کارهای تیمی تمرکز دارد. نقطه قوت این تیم استفاده از توپ‌های برگشتی است، ضمن اینکه در دفاع کناری با وجود اینکه بازیکنان بلند قامتی ندارند ولی بسیار باهوش بازی می‌کنند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال تاکید کرد: به اعتقاد من تیم ملی باید مقابل لهستان با دو لیبرو بازی کند و فرهاد ظریف و علیزاده جزو ۱۲ بازیکن اصلی باشند. این پیشنهاد را در دیدار حضوری به کواچ اعلام خواهم کرد، کاری که او در تیم پروجیای ایتالیا انجام داد و نتیجه هم گرفت.

مظفری با بیان اینکه باید در همین تهران کار صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی را قطعی کنیم، تاکید کرد: تماشاچیان هم می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و آنها باید با درایت بیشتری به تشویق تیم ملی بپردازند.

وی درخصوص اینکه نقطه قوت تیم ملی را در چه عواملی می‌بینید، گفت: اولین مساله استفاده از توپ‌های برگشتی است که نقش بسیار مهمی دارد تیم ملی در این نقطه بسیار کارآمد و تاثیرگذار عمل کرده است. نکته دوم هماهنگی فوق‌العاده سعید معروف و شهرام محمودی است و نکته سوم سرویس‌های خوب ایران است که حریفان را غافلگیر کرده و اجازه نمی‌دهد آنها به خوبی در انتهای زمین بازی‌سازی کنند.

مظفری همچنین یادآور شد: به تمام موارد فوق باید هماهنگی سعید معروف، شهرام محمودی، میرزاجانپور را هم اضافه کنم که این ۳ بازیکن یک‌سال کنار هم در تیم متین‌ورامین بازی کرده‌اند و هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

وی درخصوص نقطه ضعف تیم ملی یادآور شد: ضعفی که کاملا در تیم ملی مشهود است و باید فکری به حال آن کرد. فاصله بین نفرات اصلی و تعویضی تیم ملی است که به نظر من بازیکنان تعویضی باید تلاش کنند خود را در حد بازیکنان اصلی مطرح نمایند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال درخصوص عملکرد کواچ در تیم ملی اظهار داشت: او بازیکن بزرگی بود و تفاوت رفتاری وی با ولاسکو به همین خاطر است. ولاسکو شاید خونسردی بیشتری داشت، اما از آنجا که کواچ بازیکن بزرگی بوده تا حدودی احساسی و مضطرب عمل می‌کند و مدام نگران این است که بازی را از دست بدهد، این هم به آن دلیل است که او بازیکن بوده و به خاطر تجربه‌اش همواره این نگرانی را همراه خود دارد.

مظفری با بیان اینکه از کواچ این نکته را آموخته‌ام که باید برای هر یک پوئن جنگید، تاکید کرد: خیلی دوست دارم تا میکروفون‌های بالای سر تیم‌ها نزدیک‌تر بیایند تا ببینند کواچ در زمان‌هایی که بازیکنان صحبت می‌کنند چه نکاتی را به آنها گوشزد می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه هدف تیم ملی والیبال قهرمانی در المپیک آسیایی و قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر المپیک است، تصریح کرد: باید به کواچ اجازه بدهیم نفرات دیگری را از لیگ برتر در تیم ملی آزمایش کند. او قطعا افکار تازه‌ای برای والیبال ایران دارد. باید اجازه بدهیم افکارش را پیاده کند. همین دیدار با لهستان فرصت خوبی است تا او برنامه‌ها و طرح‌هایی که برای این بازی دارد را به اجرا درآورد. صعود به المپیک آرزوی والیبال ایران است و اگر این مهم عملی شود همه از جمله بازیکن، مربی، داور از آن سود خواهند برد و حتی می‌توانیم در این رشته مربی و بازیکن به دنیا صادر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز