خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فدراسیون دوومیدانی؛

هاشمی: دوومیدانی در سبد مدالی‌ایران جایگاه ویژه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۷۵

باید تلاش کنیم تا نسبت به بازی‌های دور گذشته تعداد مدال‌های دو و میدانی در بازی‌های آسیایی افزایش یابد و در این راه کمیته ملی المپیک آماده است تا همه گونه امکانات را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد.

مسئولان کمیته ملی المپیک صبح امروز با حضور در محل فدراسیون دو و میدانی با مسئولان این فدراسیون دیدار کردند و در جریان مسائل و مشکلات ملی‌پوشان دو و میدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرثهاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور در ورزشگاه شهید کشوری با مسئولان فدراسیون دو و میدانی دیدار کردند و طی آن در جریان آخرین وضعیت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های اینچوان و همچنین مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

در این جلسه که افشین داوری و حسین رشیدیان رئیس و دبیر فدراسیون دو و میدانی، تیمور غیاثی مدیر تیم‌های ملی، پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان این فدراسیون حضور داشتند، کیومرثهاشمی طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت تیم‌های دو و میدانی ایرانی نسبت به بازی های آسیایی گوانگجو شرایط بهتری دارد این پیشرفت را حاصل زحمات مربیان و کادر فنی تیم‌های ملی و مربیان استانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سبد مدالی ایران در بازی‌‌های آسیایی اینچوان دو و میدانی جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا نسبت به بازی‌های دور گذشته تعداد مدال‌های دو و میدانی در بازی‌های آسیایی افزایش یابد و در این راه کمیته ملی المپیک آماده است تا همه گونه امکانات را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا ورزشکاران هیچ دغدغه‌ای برای بازی‌های آسیایی نداشته باشند تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزشکاران تنها روی مسابقات آسیایی متمرکز باشند و دغدغه ذهنی دیگری برای آماده‌سازی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در این نشست مشکلات مالی فدراسیون‌ها مد نظر قرار ندارد و تنها مساله فنی تیم‌های دو و میدانی بررسی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به زودی اعتبارات ویژه‌ای نیز به فدراسیون اختصاص یابد تا برای بازی‌های آسیایی مشکل تدارکات و آماده‌سازی وجود نداشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه همواره علاقه‌مندم تا از اردوی تیم‌های ملی دو و میدانی بازدید کنم، یادآور شد: تاکنون تنها موفق شدم از تمرینات احسان حدادی در جزیره کیش بازدید کنم اما از آنجایی که نمی‌خواهم این شائبه به وجود بیاید که ما صرفا به یک ورزشکار خاص توجه داریم و از آنجا که اردوهای دو و میدانی پراکنده است، تلاش می‌کنیم تا در برخی از اردوهای تیم‌های ملی حاضر شویم و در روند آماده‌سازی ملی‌پوشان قرار بگیریم.

در ادامه این نشست افشین داوری رئیس فدراسیون دو و میدانی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تیم‌های ملی اظهار داشت: برنامه ریزی ما برای بازی‌های آسیایی اینچوان از اواخر سال ۹۲ به طور جدی آغاز شد و برنامه‌ریزی کاملی را برای حضور در این مسابقات آغاز کردیم و به رغم مشکلات مالی اجازه ندادیم تا اردوهای تیم ملی متوقف شود و در حال حاضر ملی‌پوشان در کشورهای بلاروس، ترکیه، مجارستان و آلمان اردوهای خود را برای بازی‌های آسیایی پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو و میدانی یک رشته هزینه بر است و نیاز به حمایت‌های مالی دارد تصریح کرد: برنامه ریزی‌های خوبی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان در نظر گرفته و امیدواریم با حمایت‌های مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم بهترین شرایط را برای ملی‌پوشان تا پیش از مسابقات آسیایی فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آماده‌سازی تیم‌های ملی شرایط مطلوبی دارد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی رکوردهای ورودی تعیین کرد که در حال حاضر برخی از دو و میدانی‌کاران به رکوردهای ورودی دست یافتند و تعدادی نیز هنوز به رکوردهای لازم نرسیدند و به همین دلیل هنوز نمی‌توانیم به طور دقیق تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی را اعلام کنیم.

در بخش پایانی این نشست نیز شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در سخنانی اظهار داشت: این کمیته تلاش دارد تا با پشتیبانی و حمایت‌های لازم از برنامه‌های فدراسیون زمینه حضور قدرتمند تیم‌های ملی دو و میدانی را در بازی‌های آسیایی فراهم کند.

وی اظهار داشت: با توجه به تنوع رشته‌های دو و میدانی در بازی‌های آسیایی شانس مدال‌آوری کشورمان در این رشته زیاد است و امیدواریم بتوانیم بهترین شرایط را برای حضور تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز