خبرگزاری کار ایران

جایگاه جهانی و المپیکی نمایندگان ایران؛

صعود تکواندوکاران ایران در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۰۲

فرزان عاشورزاده با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ با صعودی چشمگیر، خود را به رده بیست و پنجم رساند و جزو ۳۱ تکواندوکار برتر جهان قرار گرفت.

فدراسیون بین المللی تکواندو در آخرین رده بندی خود، جایگاه جهانی و المپیکی تکواندوکاران را اعلام کرد که بر اساس آن، سطح رده بندی تکواندوکاران مرد و زن ایران رشد چشمگیری را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، براساس آخرین رده بندی جهانی و المپیکی فدراسیون بین المللی تکواندو، این فدراسیون در تیر ماه(ژوئن) اعلام کرد که امتیازات این رده بندی تا مسابقه های قهرمانی سال ۲۰۱۴ آسیا در ازبکستان لحاظ شده است.

در رده بندی المپیکی و در وزن اول المپیک، فرزان عاشورزاده با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ با صعودی چشمگیر، خود را به رده بیست و پنجم رساند و جزو ۳۱ تکواندوکار برتر جهان قرار گرفت.

بهنام اسبقی دیگر تکواندوکار طلایی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ با سه پله صعود در رتبه سوم وزن دوم ایستاد، مهدی خدابخشی دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۴ با ۱۵ پله صعود و علیرضا نصرآزادانی دارنده مدال نقره آسیا در سال ۲۰۱۴ با پنج پله صعود به ترتیب رده های ۱۳ و ۱۵ وزن سوم رده بندی المپیکی را از آن خود کردند.

همچنین یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران نیز با ۲ پله صعود به رده دهم وزن چهارم رده بندی المپیکی رسید.

در رده بندی جهانی نیز فرزان عاشورزاده با ۴۰ امتیاز مدال طلای آسیایی ازبکستان، خود را به رده نوزدهم جدول رساند، بهنام اسبقی دارنده مدال طلای آسیا نفر اول وزن منهای ۶۸ کیلوگرم باقی ماند.

علیرضا نصرآزادانی با کسب مدال نقره آسیا در ازبکستان و با هشت پله صعود به رده هشتم وزن منهای ۷۴ کیلوگرم رسید و مهدی خدابخشی دیگر طلایی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا

با احتساب امتیاز کامل این مسابقات با صعودی چشمگیر در رده هفدهم ایستاد.

یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران با ۱۵ پله صعود در رده هشتم قرار گرفت و مرتضی شیری که در قهرمانی آسیا به مدال برنز رسیده بود، رده بیست و یکم سنگین وزن را از آن خود کرد.

همچنین هادی مستعان در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم نفر هفتم است، محمد باقری معتمد در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در رده چهارم قرار دارد و سجاد مردانی در جایگاه سوم سنگین وزن جهان ایستاده است.

در قسمت زنان نیز و در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم، فریده رشیدی با کسب مدال برنز آسیا و با ۲۵ پله صعود به مکان ۵۵ رسید. در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، سوسن حاجی پور با مدال برنز آسیا سه پله صعود کرد و در مکان نوزدهم ایستاد.

شکرانه ایزدی که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال برنز در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم شده بود، با ۱۸ پله صعود در مکان ۳۶ قرار گرفت و اکرم خدابنده هم که در مسابقه های قهرمانی آسیا در ازبکستان، مدال نقره سنگین وزن را کسب کرده بود با ۱۶ پله صعود در مکان ۵۷ ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز