خبرگزاری کار ایران

مسابقات آزاد تکواندو - گیونگجو؛

برق طلا بر گردن عاشورزاده / نقره به یعقوبی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۸۴

مسابقات تکواندو آزاد کره از دیروز به مدت ۵ روز و با حضور ۱۷۷۰ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهر " گیونکجو " کره جنوبی آغاز شده است.

در پایان دومین روز از مسابقات آزاد کره و در فینال تمام ایرانی وزن ۵۸ - کیلوگرم، فرزان عاشورزاده برابر ابوالفضل یعقوبی به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش ایلنا، مسابقات تکواندو آزاد کره از دیروز به مدت ۵ روز و با حضور ۱۷۷۰ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهر " گیونکجو " کره جنوبی آغاز شده است. این رقابت ها در کلاس G۲ برگزار می شود و امتیاز آن در رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه خواهد شد.

در پایان دومین روز مسابقات، در فینال رقابتهای وزن ۵۸ - کیلوگرم، فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی به مصاف هم رفتند که عاشورزاده با نتیجه ۸ بر ۷ به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی ایستاد و ابوالفضل یعقوبی به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

عاشورزاده برای کسب مدال طلا، ابتدا " سرگی کارگاپولوو " از روسیه را ۱۸ بر یک برد، سپس " دونگ هوی " از ویتنام را ۱۷ بر ۲ شکست داد، در پیکار سوم مقابل " نیوتاوی کلومپانگ " تایلندی با نتیجه ۱۴ بر ۳ به برتری رسید و در مرحله بعدی " استیپ جارلونی " از کرواسی را ۱۹ بر یک مغلوب کرد.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ تکواندوکار کره جنوبی را شکست داد، تا راهی فینال شود.

اما ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران که به مدال نقره این وزن رسید، پیش از این با ۴ پیروزی ۲۰ بر ۸،۱۸ بر ۶،۱۲ بر ۳ و ۱۲ بر ۸ برابر تکواندوکاران کره جنوبی، در مرحله نیمه نهایی " کتبی سی محمد " از بلژیک را با نتیجه ۱۲ بر ۴ شکست داده بود.

بدین ترتیب تیم ملی ایران در پایان دومین روز این رقابت ها در رده سنی نوجوانان، توسط مهدی اسحاقی در وزن ۴۸ - کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و در بخش بزرگسالان فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸ - کیلوگرم طلایی شد، ابوالفضل یعقوبی نیز در همین وزن مدال نقره را به گردن آویخت و علیرضا نصرآزادانی در وزن ۷۴ - کیلوگرم به مدال برنز رسید.

گفتنی است؛ تیم ملی تکواندو ایران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه(۲۲ و ۲۳ تیرماه) نماینده ای را در مسابقات نخواهد داشت و روز سه شنبه(۲۴ تیرماه)، مهدی خدابخشی مبارزات خود را پیگیری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز