خبرگزاری کار ایران

واترپلو باید به جایگاه واقعی خود برسد؛

عربدوست: زنجان به راحتی امتیاز نمی‌دهد / می‌توانیم جزو مدعیان باشیم

کد خبر : ۱۸۷۰۶۹

مطمئن باشید زنجان هم به راحتی امتیاز نمی‌دهد و اگر منابع مالی تامین شود حتی می‌تواند جزو مدعیان باشد.

سرمربی تیم شهید شهبازی زنجان گفت: تیم‌های دانشگاه آزاد، نفت امیدیه و سپاهان مدعیان اصلی لیگ برتر واترپلو هستند اما مطمئن باشید زنجان هم به راحتی امتیاز نمی‌دهد و اگر منابع مالی تامین شود حتی می‌تواند جزو مدعیان باشد.

به گزارش ایلنا، اکبر عربدوست در آستانه مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: ما تیمی بازیکن‌ساز هستیم و تمریناتمان همیشه برقرار است. سالیان متوالی و در رده‌های مختلف سنی همیشه تیم ما در مسابقات حاضر بوده است. از سال ۱۳۷۸ مرتب در لیگ برتر حضور داریم و نایب قهرمان باشگاه های آسیا نیز شده ایم که در آن دوره محسن رضوانی رئیس فدراسیون و مسعود رضوانی بازیکنان تیم زنجان بودند.

وی درباره وضعیت تیم شهید شهبازی گفت: بسیاری از هزینه های تیم را خودم متقبل می شوم. سال قبل هم در لیگ شنا و هم واترپلو با هزینه شخصی تیم را وارد مسابقات کردیم. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود کسی حمایت نمی کند و به همین دلیل تا الان نتوانستیم بخشی از قرارداد بازیکنان را تسویه کنیم. امسال هم با پیگیری های لازم و گرفتن اسپانسر با تیم جوانان خودمان در مسابقات لیگ برتر واترپلو شرکت می کنیم. هر چند تیم های دانشگاه آزاد، اصفهان و نفت امیدیه بازیکنان و تیم خوبی دارند و خیلی ها پیش داوری می کنند ولی ما نیز تیم جوان و خوبی داریم و مطمئن باشید هیچ تیمی به راحتی نمی تواند از ما امتیاز بگیرد.

عربدوست تاکید کرد: با انگیزه ای که بازیکنان ما دارند، می توانیم امسال شگفتی ساز شویم. قبلا هم که تیم شهید شهبازی با بازیکنان زیر ۱۸ سال در مسابقات شرکت می کرد، همیشه در رده های بالای جدول قرار می گرفت و امسال نیز همین روند را ادامه خواهیم داد که برای آینده سازی تیم واترپلوی ایران بسیار موثر است. امیدوارم باشگاه های دیگر نیز فقط به اینکه در لیگ حضور داشته باشند بسنده نکنند و آن ها هم روی نونهالان، نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کنند. باشگاه ها باید در همه رده های سنی تیم داشته باشند نه اینکه صرفا چون پول دارند بیایند از هر تیمی چند بازیکن را در اختیار بگیرند و در لیگ شرکت کنند. زیرا سرمایه گذاری روی رده های پایه برای آینده واترپلوی ایران مناسب و نتیجه بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: تیم هایی مثل دانشگاه آزاد نباید به خاطر داشتن پول فقط بازیکنان را از تیم های دیگر بخرند ولی در پایه سازی بازیکنان هیچ کاری انجام ندهند. ۶۵ درصد از ترکیب تیم زنجان مشخص است و براساس صحبت های صورت گرفته اگر توافق حاصل بشود ما دو بازیکن خارجی هم در اختیار می گیریم. از بازیکنان ملی پوش جوانان هم در اختیار داریم ولی از تیم ملی بزرگسالان بازیکنی نگرفته ایم یعنی در کل تیم جوانی را بستیم.

سرمربی تیم شهید شهباری گفت: قدرت تیم درعمل برآید و به سخنرانی نیست. همه چیز در جریان بازی ها مشخص می شود ولی مطمئنم که تیم ما در مقابل تیم هایی که امکانات دارند بازی های خوبی را انجام خواهد داد. هر باشگاهی دوست دارد تیم خوبی را روانه مسابقات کند ولی متاسفانه منابع مالی تا حالا صد در صد محقق نشده است. ما یک تیم و یک هیئت بازیکن ساز هستیم و بسیاری از کارهایمان را بدون اینکه هزینه ای به ما بدهند جلو بردیم. انشاالله امسال باز هم تیم ما پدیده های جوانی را معرفی خواهد کرد که به راحتی به تیم های دیگر امتیاز نخواهند داد هر چند که تیم های دیگر روی تیم ما حساب باز نمی کنند و همه تنها به چند تیم نگاه ویژه دارند. اگر منابع مالی ما تامین بشود ما امسال جزو مدعیان خواهیم بود.

وی در مورد مدعیان امسال اظهار کرد: متاسفانه هر کسی در ایران پول بیشتر داشته باشد، می تواند بازیکنان خوبی را بگیرد و بحثفنی در لیگ ما مطرح نیست. تیم دانشگاه آزاد چون از لحاظ مالی تامین می شود نزدیک ۹ بازیکن ملی پوش را در اختیار گرفته است یا تیم سپاهان و نفت امیدیه بازیکنان خیلی خوب را در اختیار دارند و این سه تیم با این شرایطی که دارند مدعی قهرمانی در مسابقات امسال هستند.

سرمربی تیم شهید شهبازی گفت: خانواده شنا و واترپلو خانواده کوچکی است و مثل فوتبال گستردگی نداریم، امکانات مالی به آن حد نداریم و اکثر بازیکنان ما دانش آموز و دانشجو هستند. همیشه موقع امتحانات درسی بازیکنان به مشکل خوردیم و موقع امتحانات ما نمی توانیم بازیکنانمان را در اختیار داشته باشیم. انتظار دارم که در گام نخست تکلیف زمان بندی امتحانات با مسابقات مشخص شود. مورد دیگر اینکه ما همیشه در بیرون می گوییم وضعیت داوری خوب است ولی در بین خودمان باید این را گفت که داوری ما بسیار مشکل دارد و خواهشم از کمیته داوران و سازمان لیگ این است که حتما در تمام بازی ها از داوران خوب استفاده کنند. مثلا سال قبل ما در یک شهری مسابقه داشتیم که استخر آنجا بسته بود و دو تا داور از همان شهر را به عنوان داوران مسابقه انتخاب کرده بودند که اصلا به بازی نگاه نمی کردند. با توجه به زحماتی که شهرستان ها برای مسابقات و تربیت پدیده ها می کشند اگر داوری خوب نباشد، واقعا به مشکل برمی خوریم.

عربدوست در پایان گفت: امیداورم لیگ امسال به خوبی برگزار شود، درست مثل مراسم اختتامیه مسابقات لیگ سال قبل زیرا از درون این لیگ است که بازیکنان برای تیم ملی انتخاب می شوند. بنابراین لیگ خوب باشد قطعا تیم ملی ما هم خوب خواهد بود و همان جریانی که والیبال طی کرده است واترپلو هم دنبال می کند. باید از ریاست فدراسیون و کمیته های مختلف تشکر کنم. باز هم تاکید من روی نظارت بر بازی ها است و نگویند که چرا مربی اعتراض می کند چون مشکلی هست که مربیان تیم ها به داوران اعتراض می کنند. از رضوانی، یاقوتی و کمیته محترم واترپلو و داوران که خیلی زحمت می کشند تشکر می کنم و امیدوارم واترپلو به جایگاه واقعی خودش برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز