خبرگزاری کار ایران

با صعود به نیمه نهایی لیگ جهانی؛

ملی پوشان والیبال ایران تاریخ ساز شدند / برزیل مقهور شیرهای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۸۲

ملی پوشان والیبال ایران با غلبه بر برزیل به نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کردند تا شگفتی را کامل کنند و تاریخ ساز شوند.

ملی پوشان والیبال ایران با غلبه بر برزیل به نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کردند تا شگفتی را کامل و تاریخ ساز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم ملی والیبال ایران که از ساعت ۲۰ در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال به مصاف برزیل رفته بود موفق شد با برتری ۳ بر یک به دور نیمه نهایی صعود کند تا احتمالا حریف آمریکا در این مرحله شود.

ملی پوشان ایران در این دیدار موفق شدند با نتایج ۲۵-۲۱،۲۵-۱۹،۲۳-۲۵ و ۲۸-۲۶ این بازی را به سود خود به پایان ببرند تا ضمن تاریخ سازی شگفتی بزرگی را در تاریخ این رقابت ها رقم بزنند. تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی مسابقات نیز دو بار برزیل را شکست داده بود. اری گراسا و الکساندر بروچیچ رئیس و نایب رئیس فدراسیون بین المللی والیبال نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بودند. ایران با این پیروزی چهار امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه خود به نیمه نهایی رسید.
به این ترتیب ملی پوشان کشورمان فردا(جمعه) در مرحله نیمه نهایی مسابقات با تیم دوم گروه دیگر رقابت ها که به احتمال زیاد آمریکا خواهد بود روبرو می شوند. اسلوبودان کواچ در این مسابقه نیز مانند بازی با روسیه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف به میدان فرستاد.

ست نخست(ایران ۲۵ – برزیل ۲۱)
برزیل که از دو بازی مقابل ایتالیا در مرحله مقدماتی یک بار دیگر تیم قدرتمند سال های گذشته شده و دیروز هم روسیه را شکست داده بود، مسابقه با ایران را هم قدرتمندانه آغاز کرد. شاگردان برناردو رزنده با استفاده از سرویس های خوب لوکاس دو امتیاز به دست آورد تا وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۵ به سود این تیم اعلام شود. در این ست بازیکنان ایران هم با سرویس های خوب خود دریافت عقب زمین برزیل را با مشکل مواجه کردند اما برونو رزنده پاسور این تیم به خوبی دریافت های ضعیف هم تیمی هایش را به پاس های سرعتی دقیق تبدیل می کرد تا امتیازات زیادی از این حمله به دست بیاورند. بازیکنان برزیل در دفاع روی تور و توپ گیری هم عملکرد خیره کننده ای داشتند تا کار ملی پوشان کشورمان برای کم کردن فاصله امتیازی بسیار سخت شود. در نهایت دو سرویس خوب محمد موسوی و عملکرد دیدنی مدافعین روی تور ایران باعثشد نه تنها کار به تساوی کشیده شود بلکه ایران با امتیاز ۱۵ بر ۱۴ پیش بیفتد و رزنده درخواست وقت استراحت کند. اسپک دیدنی امیر غفور از مقابل دست سه مدافع برزیل باعثشد وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران اعلام شود. دو اشتباه از فرهاد قائمی در زدن اسپک باعثشد بازهم برزیل پیش بیفتد و اسلوبودان کواچ در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ درخواست وقت استراحت کند. قائمی با یک سرویس دیدنی یک امتیاز گرفت تا رزنده در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود برزیل تقاضای وقت استراحت کند تا فاصله دو تیم از بین نرود. با این وجود درخشش مدافعین روی تور ایران و خطای لوکارلی باعثشد ایران نه تنها به حریف برسد بلکه از برزیل پیش بیفتد. شاگردان اسلوبودان کواچ در امتیازات پایانی این ست عملکرد درخشانی داشتند و در نهایت با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند.

ست دوم(ایران ۲۵ – برزیل ۱۹)
در این ست هم مانند ست قبل برزیل پیش افتاد اما بازیکنان ایران با عملکرد کم اشتباه در زدن اسپک فاصله را از بین بردند و در نهایت تعارف برونو و والاس در توپ گیری باعثشد وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران اعلام شود. بازیکنان ایران در این ست با روحیه بالا بازی می کردند و در توپ گیری، اسپک و به خصوص دفاع روی تور درخشان ظاهر شدند. وقت استراحت فنی دوم هم با اسپک سعید معروف در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود کشورمان اعلام شد. رزنده در این ست هم مانند ست قبل دو تعویضه انجام داد اما این بار هم کارش بی نتیجه بود و نتوانست روند امتیازگیری بازیکنان کشورمان را متوقف کند. در امتیاز ۲۱ بر ۱۸ مهدی مهدوی به جای سعید معروف به میدان رفت تا از توانایی خود در دفاع روی تور بهره ببرد. تعویضی که بی نتیجه بود تا معروف به جای خود بازگردد. کواچ هم یک وقت استراحت درخواست کرد تا از نزدیک شدن تیم حریف جلوگیری کند. اسپک های خوب فرهاد قائمی و امیر غفور دو امتیاز دیگر برای ایران به دست اورد تا رزنده مجبور شود برای فرار از شکست درخواست وقت استراحت کند. آرمین تشکری هم که در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ وارد میدان شده بود تا در خط سرویس قرار بگیرد با سه سرویس خوب زمینه کسب سه امتیاز برای ایران کسب کرد تا تیم ملی کشورمان ست دوم را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود خود رقم بزند.

ست سوم(ایران ۲۳ – برزیل ۲۵)
در آغاز ست سوم اشتباهات بازیکنان ایران بیشتر از دو ست قبلی بود و همین مسئله به برزیلی ها کمک کرد تا پیش بیفتند اما در ادامه ملی پوشان کشورمان فاصله را از بین بردند و وقت استراحت فنی اول هم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران اعلام شد. بازیکنان ایران که در دو ست قبل با سرویس های خوب خود دریافت حریف را با مشکل مواجه کرده بودند در این ست به سرویس های ساده روی آورده بودند تا برزیلی ها مشکلی در دریافت نداشته باشند. اشتباهات بازیکنان ایران باعثشد برزیل بازهم پیش بیفتد تا کواچ مجبور شود در امتیاز ۱۴ بر ۱۱ درخواست وقت استراحت کند. عملکرد خوب بازیکنان ایران در دفاع روی تور باعثشد فاصله یک امتیاز کمتر شود و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود برزیل اعلام شود. در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ رزنده یک بار دیگر دو تعویضه بی نتیجه خود در ست های قبل را تکرار کرد و رافائل و ویسوتو را به میدان فرستاد. در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ تشکری مانند ست قبل وارد بازی شد تا با سرویس های خود گره کار را باز کند اما سرویس این بازیکن خطا شد تا یک امتیاز دیگر از دست برود. سرویس های قدرتمند برونو هم کار را برای تیم کشورمان سخت تر کرد. کواچ در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ درخواست وقت استراحت کرد تا تیمش را از شکست در این ست نجات دهد. در حالی که برزیل ۲۴ بر ۲۰ پیش افتاده بود درخشش تشکری باعثشد فاصله به یک امتیاز برسد اما در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل به پایان رسید.

ست چهارم(ایران ۲۸ – برزیل ۲۶)
آرمین تشکری که در اواخر دو ست قبل عملکرد خوبی داشت در این ست در ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. بازیکنان ایران در این ست در دریافت و توپ گیری عملکرد خوبی داشتند و امیر غفور هم در زدن اسپک کم اشتباه بازی کرد اما برزیلی ها با درخشش در دفاع روی تور بارهم پیش افتادند و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۷ به سود این تیم اعلام شد. در ادامه مسابقه برزیلی ها فاصله را به سه امتیاز رساندند اما عملکرد خوب بازیکنان ایران در دفاع روی تور و اشتباهات حریف در زدن اسپک باعثشد دو تیم در امتیاز ۱۴ به تساوی برسند. درخشش ویسوتو بازهم برزیل را به سه امتیاز پیش انداخت اما بازیکنان کشورمان موفق شدند فاصله را به حداقل برسانند تا رزنده در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان برزیل در این ست در دریافت توپ عملکرد بسیار خوبی داشتند و این مسئله به رافائل پاسور این تیم کمک کرد تا از برنامه های متنوعی در خط حمله بهره ببرد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود برزیل، رضا قرا به جای امیر غفور وارد میدان شد و با سرویس خوب خود زمینه کسب یک امتیاز و تساوی دو تیم را فراهم کرد تا رزنده برای جلوگیری از رسیدن ایران به پیروزی، درخواست وقت استراحت کند اما دو اسپک دیدنی از میرزاجانپور باعثشد ایران با امتیاز ۲۱ بر ۲۰ پیش بیفتد. در ادامه بازی یک دفاع روی تور دیدنی هم یک امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد. در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ به سود ایران کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا تیمش را برای رسیدن به سه امتیاز ارزشمند این بازی هدایت کند. در ادامه مسابقه دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند و امتیازات به نوبت به حساب ایران و برزیل واریز شد. در نهایت اسپک امیر غفور ایران را به پیروزی ۲۸ بر ۲۶ در این ست رساند تا تیم ملی کشورمان پیروز مسابقه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز