خبرگزاری کار ایران

المپیاد جهانی شطرنج - نروژ

مردان شطرنج باز ایران در دور پنجم پیروز شدند / اولین شکست برای بانوان

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۷۰

شطرنج بازان ایران که پیش از این مقابل سودان، اسلوونی و هندوراس صاحب برتری شده بود و مقابل جمهوری چک تن به شکست داده بود، در دور ششم مسابقات المپیاد جهانی به مصاف هلند می‌رود.

دور پنجم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج با پیروزی تیم ملی مردان مقابل لیتوانی و شکست تیم ملی بانوان برابر مجارستان همراه بود.

به گزارش ایلنا، در چارچوب مسابقات المپیاد جهانی ۲۰۱۴ شطرنج نروژ و در دور پنجم این رقابت‌ها، تیم مردان ایران برابر تیم لیتوانی که در رده ۴۷ رده‌بندی اولیه مسابقات قرار داشت به برتری ۲.۵ بر ۱.۵ دست یافت. در این دیدار احسان قائم مقامی، الشن مرادی ابدی و همایون توفیقی به نتیجه تساوی رسیدند اما پویا ایدنی موفق به شکست حریف خود شد.

تیم ملی شطرنج مردان ایران که پیش از این در مصاف با سودان، اسلوونی و هندوراس صاحب برتری شده بود و مقابل جمهوری چک تن به شکست داده بود، در دور ششم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج به مصاف هلند با رده ۱۱ می‌رود.

اما در دور پنجم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج و در بخش بانوان، تیم ایران در مصاف با مجارستان(رده ۱۳ جدول) با نتیجه ۱.۵ بر ۲.۵ شکست خورد. در این دیدار سارا سادات خادم الشریعه، میترا حجازی‌پور و مینو عسگری‌زاده برابر حریفان‌شان به نتیجه تساوی دست بافتند و آتوسا پورکاشیان هم بازی را واگذار کرد.

تیم ملی شطرنج بانوان که در دورهای اول تا چهارم مسابقات المپیاد جهانی به ترتیب موفق به شکست دادن جاماییکا، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و اسلواکی شده بود، در دور ششم این رقابت‌ها برابر یونان(رده ۳۲ جدول) قرار خواهد گرفت.

چهل و یکمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، در شهر ترومسو نروژ و در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز