خبرگزاری کار ایران

سوریان به بازی‌های‌ آسیایی نمی‌رود؛

دبیر: کشتی پتانسیل‌کسب۸ طلای‌اینچئون را دارد / پرچمدار نشدن حتی به تختی هم لطمه زد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۳۲

باید برای انتخاب پرچمدار معیار و ملاک مشخص داشته باشیم. مرحوم غلامرضا تختی درست به دلیل همین انتخاب نشدن به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو از نظر روحی لطمه سنگینی خورد.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران روی مدال‌آوری کشتی حساب ویژه‌ای باز کرده، گفت: کشتی پتانسیل کسب ۷ تا ۸ مدال طلا را در بازی‌های آسیایی اینچئون را دارد.

علیرضا دبیر در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: کشتی همواره در بازی‌های آسیایی و المپیک جزو رشته‌های مدال‌آور کاروان ایران بوده و نتایج این تیم در تعیین رده‌بندی و جایگاه نهایی ورزش ایران در بین کشورهای آسیایی تاثیر بسزایی داشته است.

دبیر افزود: کشتی ایران در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد و به اعتقاد من این پتانسیل را دارد که در بازی‌های آسیایی به ۷ تا ۸ مدال طلا دست یابد و جایگاه ایران در رده‌بندی نهایی را ارتقا دهد.

پیشکسوت کشتی‌ایران با بیان اینکه به دلیل نزدیکی بازی‌های آسیایی اینچئون کره با مسابقات جهانی، کادر فنی کار سختی برای انتخاب نفرات نهایی برای این دو رویداد مهم خواهند داشت، افزود: به هر حال کسب مدال در بازی‌های آسیایی اهمیت ویژه‌ای دارد و از سوی دیگر نتایج مسابقات‌جهانی نیز برای ما حائز اهمیت است، به همین دلیل کادر فنی تیم ملی کشتی باید با ایجاد توازن در انتخاب نفرات شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم در هر دوی این رویدادها حضور موفق و شایسته‌ای داشته باشیم.

دبیر با بیان اینکه حمید سوریان قطعا به بازی‌های آسیایی اعزام نخواهد شد، اظهار داشت: تصور می‌کنم مربیان تیم ملی قصد دارند از سوریان در مسابقات جهانی استفاده کنند و با توجه به اینکه او برای بازی‌های آسیایی باید وزن کم کند و احتمال آسیب‌دیدگی‌اش نیز وجود دارد، مربیان ریسک نکردند و او تنها در مسابقات جهانی به میدان خواهد رفت.

وی یادآور شد: خود من در بازی‌های آسیایی بوسان با چنین مشکلی مواجه شدم و از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدم و مدال طلای بازی‌های آسیایی۲۰۰۲ را از دست دادم.

این عضو شورای‌شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص انتخاب پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون و المپیک نانجینگ یادآور شد: در این زمینه بحث‌های مفصلی در هیات اجرایی کمیته‌ملی‌المپیک مطرح شد و اعضای هیات‌اجرایی هر کدام دلایل خودشان را مطرح می‌کردند، ولی من معتقدم باید در این زمینه ملاک‌ها و معیارهای مشخصی داشته باشیم چراکه برای ورزشکاران بسیار با اهمیت است که در زندگی ورزشی خود بتوانند به چنین افتخاری دست یابند و ورزشکاران بسیاری بوده‌اند که به دلیل همین انتخاب نشدن دچار لطمات روحی شده‌اند.

وی یادآور شد: جهان‌پهلوان تختی درست به دلیل همین انتخاب نشدن به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو(انتخاب نصرت‌الله شاهمیر - رئیس وقت‌فدراسیون‌شنا) از نظر روحی لطمه سنگینی خورد.

دبیر افزود: یکی از ملاک‌های انتخاب پرچمدار باید داشتن مدال‌های المپیک و جهانی باشد که تصور می‌کنم بهداد سلیمی به واسطه طلای المپیک لندن بهترین گزینه برای پرچمداری کاروان ایران بود. ضمن اینکه کیمیا علیزاده نیز که قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان بود در بین سایر گزینه‌ها از نظر افتخار آفرینی برای کشور جایگاه بالاتری داشت و به همین دلیل برای پرچمداری کاروان اعزامی به نانجینگ چین انتخاب شد.

این پیشکسوت کشتی‌کشور در بخش پایانی سخنان خود در مورد اینکه کمتر در مورد مسائل ورزشی اظهار نظر می‌کند و بیشتر ترجیح می‌دهد در مورد مسائل و اتفاقات ورزشی و بویِژه کشتی سکوت کند، گفت: حرف‌های زیادی در دلم دارم که ترجیح می‌دهم آنها را بازگو نکنم چراکه اعتقاد دارم بعضا این‌گونه اظهارنظرها می‌تواند جو ورزش کشور را متشنج کند و همواره اعتقاد داشتم باید فضای ورزش کشور دور از مسائل حاشیه‌ای و تخریبی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز