خبرگزاری کار ایران

در محل اکادمی ملی المپیک؛

مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به المپیک نانجینگ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۳۶

کیومرثهاشمی هدف اصلی از اعزام این کاروان را آشنایی ورزشکاران با نهضت و منشور المپیک و آشنایی با فرهنگ دیگر ملل عنوان کرد.

مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به المپیک جوانان نانجینگ چین عصر امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که با حضور کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی و ورزشکاران اعزامی به دومین دوره المپیک نوجوانان در نانجینگ چین برگزار شد، کیومرثهاشمی هدف اصلی از اعزام کاروان اخلاق را آشنایی ورزشکاران با منشور المپیک و فرهنگ دیگر ملل عنوان کرد.

وی افزود: این دومین دوره بازی هاست و نوجوانان ایران در دوره گذشته آن نیز حضور پررنگی داشتند و به نتایج نسبتا خوبی دست یافتند که امیدواریم این نتایج در دومین دوره نیز تکرار شود هر چند کسب مدال هدف اصلی ما نیست.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران نوجوان کشورمان در نخستن دوره این بازی ها در سنگاپور گفت: در این دوره ما در ۹ رشته با ۱۶ ورزشکار شرکت می کنیم، در حالیکه در دوره گذشته در ۱۳ رشته حضور داشتیم. البته یکی از تفاوت ها اصلی دوره گذشته با این دوره این است که کشورها در گذشته علاوه بر کسب سهمیه می توانستند برخی از ورزشکاران را بصورت مازاد اعزام کنند اما در این دوره از بازی ها با محدودیتی روبرو شدیم.

در حالیکه اغلب روسای فدراسیون های اعزامی به المپیک نانجینگ در مراسم بدرقه ورزشکاران حضور داشتند هیچ یک از مسئولان فدراسیون شنا در این مراسم حضور نداشتند.

کاروان اعزامی کشورمان به بازیهای المپیک نوجوانان امشب از طریق قطر راهی چین می شود و سرپرستی این کاروان را شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک برعهده دارد.

بازی های المپیک نوجوانان به میزبانی چین و از ۲۵ مردادماه الی ۶ شهریورماه در نانجینگ چین برگزار می شود.

اسامی ورزشکاران ایران اعزامی به المپیک نانجینگ چین به این شرح است:

تکواندو: مهدی اسحاقی، دانیال صالحی مهر و کیمیا علیزاده

دوومیدانی: جواد شوریابی، آرین زرکانی و محمدرضا رحمانی

والیبال ساحلی: محمدرضا شبیری و کیوان صحنه

کشتی فرنگی: محمدرضا آقانیا و کرامت عبدولی

وزنه برداری: سعید رضازاده و رضا بیرواند

جودو: رامین صفویه

سوارکاری: سعید کلانتری

تیراندازی: نجمه خدمتی

شنا: رهام پیروانی

همچنین تیم نوجوانان ووشوی ایران شامل مهدی محمدی در وزن ۵۲ کیلوگرم، محسن شهبازی در وزن ۷۰ کیلوگرم و صبا شریفی در وزن ۶۰ کیلوگرم در ساندا و حمیده برخود، نفیسه پورگنجی و امیر دارابی در تالو شش نماینده ایران در المپیک نانجینگ خواهند بود که مدال های آنان در جدول رده بندی محاسبه نخواهد شد.

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی تکواندو دختران ایران ودارنده مدال طلای دوره گذشته این بازیها به عنوان پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه این بازی ها خواهد بود.

ایران در نخستن دوره بازیهای المپیک نوجوانان در سال ۲۰۰۰ در سنگاپور با ۵۲ ورزشکار دختر و پسر شرکت کرده بود و در مجموع موفق به کسب ۵ مدال(دو طلا دو نقره و یک برنز) شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز