خبرگزاری کار ایران

باشگاه ها با مشکل مالی روبرو هستند؛

بیک: لیگ‌واترپلو باید تعطیل شود / این وضعیت شایسته واترپلوی‌ایران نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۸۲

با اوضاعی که تیم های شرکت کننده از نظر مالی و بودجه ای دارند بهتر است لیگ اصلا برگزار نشود و این وضعیت به هیچ وجه شایسته واترپلوی کشور نیست.

رئیس سازمان لیگ برتر واترپلو درخصوص لغو هر ۳ مسابقه هفته نخست این رقابت‌ها گفت: با شرایط موجود و وضعیتی که تیم‌های شرکت‌کننده بویِژه تیم های نفتی از نظر مالی و بودجه ای دارند، بهتر است لیگ واترپلو کلا تعطیل شود.

محمدهادی بیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب در مورد وضعیت فصل جدید مسابقات لیگ و برگزار نشدن ۳ دیدار هفته نخست این رقابت‌ها اظهار داشت: با اوضاعی که تیم‌های شرکت‌کننده از نظر مالی و بودجه‌ای دارند بهتر است لیگ اصلا برگزار نشود و این وضعیت به هیچ‌وجه شایسته واترپلوی کشور نیست.

وی تصریح کرد: پیشنهاد بنده از ابتدا به کمیته فنی این بود که با شرایطی که باشگاه ها دارند مسابقات لیگ بعد از بازی های آسیایی برگزار شود ولی این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.

بیک ادامه داد: سازمان لیگ برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری این مسابقات انجام داد و بر الزام صدور کارت تاکید کرد و حتی از بدهی برخی باشگاه‌ها چشم‌پوشید تا تیم‌ها برای حضور در مسابقات مشکلی نداشته باشند، ولی با این حال باز هم شاهدیم همکاری خوبی با فدراسیون انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان لیگ واترپلو با بیان اینکه با شرایط موجود نباید لیگ برگزار شود، گفت: فدراسیون با برگزاری لیگ قصد دارد تا بازیکنان از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار بگیرند و از این طریق به تیم ملی کمک شود، ولی زمانی که باشگاه‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند و رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این رشته ندارند دلیلی ندارد تا بخواهیم برای برگزاری این مسابقات اصرار داشته باشیم.

وی یادآور شد: قرار است در جلسه‌ای با اعضای کمیته فنی و مسئولان فدراسیون وضعیت لیگ واترپلو را بررسی کنیم و بهترین تصمیم را در مورد برگزاری آن بگیریم.

پیشکسوت‌واترپلوی کشور با مقایسه لیگ واترپلو و لیگ والیبال گفت: بنده خودم از منتقدین فدراسیون هستم و اعتقاد دارم این مقایسه درستی نیست. جایگاه واترپلو در سال‌های اخیر افت کرده و بخشی از این نزول به رویکرد وزارت ورزش برمی‌گردد که توجه لازم را به این رشته ندارد. زمانی که واترپلو در آسیا قدرت‌نمایی می‌کرد والیبال جایگاه چندانی در سطح قاره نداشت، ولی ببینید والیبال با مدیریت درست به کجا رسیده و واترپلو امروز به قدری افت کرده که دیگر در آسیا هم جایگاهی نداریم.

وی با اشاره به نتایج تیم واترپلوی‌ جوانان در مسابقات جهانی ترکیه گفت: در دوره مدیریت آیت‌اللهی که انتقادات زیادی هم به عملکرد او وجود دارد، تیم ما با هدایت مالارا در دنیا به مقام دهم رسید، ولی امروز هفدهم جهان هستیم و این نشان می‌دهد واترپلوی ما نه تنها پیشرفتی نداشته که سیر نزولی را طی می کند و باید فکری برای آن کرد.

بیک در مورد سرمربی آلمانی تیم واترپلوی جوانان گفت: من مسابقات تیم جوانان را ندیدم و باید مربیانی که نزدیک تیم بودند در این زمینه پاسخگو باشند. البته عملکرد او با نتایجی که بدست آورده سنجیده می‌شود. او نتایج خوبی با جوانان نگرفت و برخلاف آنکه گفته می‌شد مربی خوبی است، نتوانست عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

پیشکسوت واترپلوی کشور در پایان گفت: اوضاع این رشته به هیچ‌وجه مساعد نیست و متاسفانه از سوی وزارت ورزش هم حمایتی دیده نمی‌شود و امیدوارم این رشته با رویکردی جدید بتواند از شرایط موجود فاصله بگیرد و به روزهای اوج خود بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز