خبرگزاری کار ایران

شجاعی‌فر بدلیل مصدومیت خط خورد؛

کشتکار: شناگران اعزامی براساس اهداف کمیته‌ المپیک انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۶۳

سرمربی تیم ملی شنا گفت: کسانی که رکوردهای شان به رکوردهای ملی نزدیک تر است یا می توانند رکوردهای ملی را جابجا و به مدال دست پیدا کنند به بازی های آسیایی اعزام می شوند!

سرمربی تیم ملی شنا درحالی اعتقاد دارد کسانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند که رکوردشان به رکوردهای ملی نزدیک‌تر باشد یا بتوانند رکوردهای ملی را جابجا و به مدال دست یابند، درباره دعوت نشدن پیروانی با وجود رکوردشکنی حرفی نزد!

به گزارش ایلنا، عباسعلی کشتکار درباره آخرین تغییرات و نفرات اصلی اعزام به بازی‌های آسیایی اظهار کرد: ما تمرینات خود را از اول بهمن‌ماه سال قبل با ۴۰ نفر شروع کردیم. قرار نبود این افرادی که در اردو شرکت می‌کنند، همه آنها به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. در همه دنیا این محدودیت شرکت در بازی‌ها وجود دارد. اردوها محدودیت خاص خودشان را دارند، ولی اعزام‌ها محدودیت‌هایی دارند که در اختیار فدراسیون نیست، بلکه از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

سرمربی تیم ملی‌شنای‌ایران اضافه کرد: اردوی تیم ملی در تهران و شیراز ادامه پیدا کرد و به تدریج تعداد شناگران حاضر در اردو از ۴۰ نفر به ۱۰ نفر رسید و اعلام کردیم این ۱۰ نفر آخرین غربالگری هستند. در اردوها به شناخت کاملی از وضعیت شناگران دست یافتیم و سعی کردیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم!

وی ادامه داد: فدراسیون، کمیته‌ملی‌المپیک و وزارت ورزش ۱۰ نفر را به ۶ نفر تقلیل دادند. در اردوی برون‌مرزی در مجارستان با ۷شناگر شرکت کردیم. در این اردو ۶ نفر از بزرگسالان که برای بازی‌های المپیک و آسیایی در اولویت بودند و یک نفر از جوانان را که توانسته بود قابلیت‌های خودش را در سطح جوانان به خوبی نشان دهد، را به اردو دعوت کردیم.

عباسعلی کشتکار درباره معیار وزارت ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک در اعزام بازیکنان به بازی‌های آسیایی گفت: بعد از تورنمنت مجارستان اردوی تیم ملی ادامه پیدا کرد. کمیته‌ملی‌المپیک اعلام کرد ۵ شناگر به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. کادر فنی طی نامه‌ای از فدراسیون درخواست کرد تا شناگران بیشتری به بازی‌ها فرستاده شوند و تعداد شناگران کمتر نشود، ولی وزارت‌ورزش، کمیته‌ملی‌المپیک و فدراسیون به توافق نرسیدند. برنامه مدنظر وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک این است که کسانی که رکوردهای‌شان به رکوردهای ملی نزدیک‌تر است یا می‌توانند رکوردهای ملی را جابجا و به مدال دست پیدا کنند را اعزام کنند.

وی درباره دلیل خط خوردن امیر محمد شجاعی‌فر از لیست شناگران برای اعزام به بازی‌هایی آسیایی عنوان کرد: شجاعی‌فر یکی از قورباغه‌روهای خیلی‌خوب ایران است و در گروه‌های سنی رکورددار کشور بود. او دچار یک کمر درد خفیف بود هر چند در تمرینات بدنسازی به خوبی کار می‌کرد. با بررسی مشخص شد که آسیب‌دیدگی او مربوط به ۳ سال پیش است و الان مزمن شده بود. این را به خانواده او اعلام کردیم و خانواده او هم همکاری کردند. گزارش‌های کادر پزشکی نشان داد او دچار آسیب دیدگی مهره‌ها در ناحیه کمری است و فشاری بر روی ریشه‌های عصبی مهره‌های کمر وارد می‌شود.

کشتکار افزود: بعد از اردوی مجارستان دوباره رکوردگیری کردیم تا شایسته‌ترین نفرات را انتخاب کنیم. ۱۶ مرداد با همکاری فدراسیون، هیات شنا و مدیریت استخر آزادی مسابقه رکوردگیری را برگزار کردیم. امیرمحمد شجاعی‌فر علیرغم همه شایستگی‌هایش به خاطر ناراحتی کمر رکوردهایش از زمان‌هایی که در سال گذشته داشت، بالا رفت. اول اینکه تصمیم گرفتیم سلامتی او مهم‌تر است و پزشک هم این را تایید کرد. دوم، بازی‌های آسیایی زیر سوال نرود و فرد مصدوم به بازی‌ها فرستاده نشود زیرا ممکن بود در بازی‌های آسیایی مشکل کمردرد او حادتر شود.

اظهارات سرمربی تیم ملی شنا درحالی مطرح می‌شود که شنا یک رشته رکوردی است و برای گزینش نفرات تیم ملی می‌بایست مسابقه انتخابی برگزار می‌شد که چنین مسابقه‌ای از سوی کادر فنی برگزار نشد. به همین دلیل رهام پیروانی به عنوان پدیده شنای‌ایران و رکوددار دو ماده ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کرال‌پشت ایران جایی در بین مسافران اعزامی به بازی‌های آسیایی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز