خبرگزاری کار ایران

در هجدهمین دوره رقابت‌های کشوری؛

نفت قهرمان مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۰۳

سومین و آخرین مرحله هجدهمین دوره مسابقات دوومیدانی باشگاه های کشور با قهرمانی تیم نفت تهران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به پایان رسید.

سومین و آخرین مرحله هجدهمین دوره مسابقات دوومیدانی باشگاه های کشور با قهرمانی تیم نفت تهران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در مجموع ۳ مرحله این رقابت‌ها در سال ۹۳، نفت تهران با ۷۷۱.۵ امتیاز قهرمان شد و بار دیگر بر سکوی نخست ایستاد. موسسسه مالی و اعتباری افضل توس که نخستین حضور خود را تجربه می کرد، با ۴۲۹امتیاز نایب قهرمان شد وتیم سبک سازان شرق خراسان شمالی با ۵/۳۱۳ امتیاز سوم شد.

ایرج ایرای رییس هیات دوومیدانی شرکت ملی نفت بعد از دریافت جام قهرمانی گفت: تیم نفت تهران از سال ۱۳۸۲ در مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور حضور مستمری داشته و همواره پشتیبان ملی پوشان بوده است.

وی افزود: حضور نفت در دوومیدانی را مدیون حمایت های مدیرعامل باشگاه و مسئولان نفت می دانیم که همواره حامی رشته دوومیدانی بوده اند.

ایرای ادامه داد: سیاست گذاری ورزش نفت همواره حمایت از ورزش های پایه مخصوصا دوومیدانی و شنا بوده است، از این رو چندین سال است که در این دو رشته سرمایه گذاری می کند.

در این مسابقات بیش از ۱۰۰ دونده درقالب تیم های موسسه مالی و اعتباری افضل توس، خوزستان، هرمزگان، نفت تهران، شهرداری تبریز، بنیان بتن پیشرو لرستان، قزوین، سبک سازان شرق خراسان شمالی، مازندران، شهرداری سنندج، مقاومت اصفهان، خلیج فارس بوشهر، گلستان، ذوب آهن و البرز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سال گذشته و در جریان هفدهمین دوره لیگ برتر دوومیدانی باشگاه های کشور، تیم پیکان که از غایبان لیگ هجدهم بود، قهرمان شد و تیم های نفت و مقاومت خوزستان به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

درمسابقات قهرمانی باشگاه های کشور درسال جاری، تعدادی از دوومیدانی کاران از جمله رضا مقدم، امین نیکفر، محمد صمیمی، کیوان قنبرزاده، محمد رضا وظیفه دوست، مهدی زمانی و سجاد هاشمی آهنگری موفق به کسب حدنصاب ورودی بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی شدند.

محمدرضا وظیفه دوست جوان خوش آتیه ایران در پرش ارتفاع نیز روز گذشته موفق شد نخست با عبور از مانع دو متر و ۲۲ سانتیمتری جواز حضور در اینچئون را به دست آورد.

وی پس از این پرش مانع دو متر و ۲۵ سانتیمتری را انتخاب کرد و توانست با اقتدار از آن عبور کند. وظیفه دوست در ادامه تصمیم گرفت رکورد ایران را از آن خود کند، بنابراین مانع دو متر و ۲۷ سانتیمتر را انتخاب کرد اما نتوانست از آن عبور کند.

رکورد فعلی ایران در ماده پرش ارتفاع در دستان کیوان قنبرزاده با دو متر و ۲۶ سانتیمتر است که اوایل سال ۹۲ در شیراز بدست آمد.

در مرحله سوم مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور مهدی زمانی از تیم نفت تهران رکورد باشگاهی ۴۰۰ متر را شش صدم ثانیه کاهش داد و آن را به زمان ۴۶ ثانیه رساند.

در ۱۰۰ متر رضا قاسمی، در ۲۰۰ متر حسن تفتیان، ۸۰۰ متر امیر مرادی، ۱۵۰۰ متر مسلم نیادوست، ۱۱۰ مانع میلاد سیار، ۴۰۰ مانع احمد رضا خنفری، سه هزار مانع بهزاد مصطفوی، پرتاب وزنه علیرضا مهر صفوتی، پرتاب دیسک بهنام شیری، پرتاب چکش پژمان قلعه نویی، نیمه ماراتن سید مهدی شریفی، چهار در ۱۰۰ متر امدادی نفت تهران، پرتاب نیزه ایوب آرخی، پرش با نیزه محمد محسن ربانی، پرش طول محمد ارزنده، پرش سه گام میلاد دریساوی، ۵ و ۱۰ هزار متر جعفر مرادی، ۲۰ کیلومتر پیاده روی حمید رضا زورآوند، چهار در ۴۰۰ متر امدادی تیم موسسه مالی و اعتباری توس و دهگانه هادی سپهرزاد به مقام نخست رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز