خبرگزاری کار ایران

هیات های شنا آئین نامه ندارند؛

شریف نیا: استخرها بنگاه اقتصادی شده اند / مدیران شنا باید با اصول مدیریت آشنا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۷۷

انتظار دارم فدراسیون نیم نگاهی به همه استان ها داشته باشد و فقط به استان های تهران، خراسان رضوی و شیراز توجه ویژه نکند.

رئیس هیات شنای استان ایلام گفت: قانون و دستورالعمل مشخصی نیست که بر اساس آن با استخرداران متخلف برخورد کنیم و تقریبا تمامی استخرداران تنها برای درآمدزایی فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالخالق شریف نیا رئیس هیات شنای استان ایلام درباره نظارت هیات های شنا بر مدیران استخرها اظهار داشت: تنها استخر زیر نظر هیات شنای استان ایلام، استخر آزادی بود. متاسفانه الان این استخر هم به بخش خصوصی واگذار شده است که با این کار فعالیت هیات شنا در حوزه شنا در گروه های سنی مختلف مختل خواهد شد. متاسفانه در ایلام بخش خصوصی هیچ همکاری با هیات شنا ندارد.

وی ادامه داد: به جز شهرستان تازه تاسیس سیروان همه شهرستان های استان استخر دارند. خود شهرستان ایلام ۱۰ استخر تکمیل شده و سه استخر در حال ساخت دارد، که به ۷۰ درصد ساخت فیزیکی رسیده اند. بهره برداری از استخرها بیشتر تفریحی است. فقط استخر آزادی ایلام در زمینه آموزشی و قهرمان پروری فعالیت می کرد که از طرف بخش خصوصی با ملبغ گزافی اجاره گرفته شده است.

رئیس هیات شنای استان ایلام گفت: عملکرد هیات شنا براساس سیاست های فدراسیون شنا و اداره کل ورزش و جوانان است. هیات شنا به طور مرتب بر استخرها و مدیران استخرها نظارت می کند ولی هیچ ضابطه، قانون و دستورالعمل خاصی نیست که براساس آن دستورالعمل با استخرداران برخورد کنیم. استخرداران برای درآمدزایی فعالیت می کنند. همکاری ما فقط در حد تعامل و گفت و گو است بعضی استخرداران همکاری می کنند و بعضی ها به خصوص در بخش دولتی همکاری ندارند.

عبدالخالق شریف نیا درباره موانع قانونی برای جلوگیری از نظارت هیات شنا بر استخرها عنوان کرد: من در حدی نیستم که از قوانین ایراد بگیرم ولی به نظر من با توجه به وضعیت معیشتی مردم نمی بایست اصل واگذاری اماکن به بخش خصوصی در استان ایلام صورت می گرفت. چون یک استخر در اختیار هیات شنای ایلام بود و با این استخر برنامه های هیات به خوبی پیش می رفت. متاسفانه در حال حاضر با کم شدن سانس هایی که استخر در اختیار هیات شنا است، نمی توان برای شنا، شیرجه و واترپلوی استان برنامه ریزی کرد. باید این مانع برداشته شود. نمایندگان مجلس این قانون را برای مازاد بر مصرف تصویب کردند نه اینکه همه استخرها را در اختیار بخش خصوصی قرار بدهند.

شریف نیا افزود: هیات فوتبال آیین نامه دارد، حریم مشخصی دارند، ارزش ویژه ای دارند و به همین خاطر از طرف ادارات اذیت نمی شود. متاسفانه در حوزه شنا این طور نیست مثلا در تعطیلات رسمی باید اماکن تعطیل باشند ولی در استان ها استخرها باز هستند و اگر اداره بخواهد مسئول آن کار را جریمه کند پیامدهای منفی زیادی برای آن اداره خواهد داشت.

وی درباره استانداردهای نظارت هیات شنا بر مدیران استخرها عنوان کرد: مدیران باید با اصول مدیریت آشنا باشند، دارای تحصیلات ورزشی، شناگر و از خانواده شنا باشد و با تاسیسات آشنایی داشته باشد. چون تاسیسات دو بخش دارد یک بخش فیزیکی و یک بخش سلامت آب. که در غیر این صورت می تواند مشکل ساز باشد. همچنین باید یک قانون و دستورالعمل برای مدیران استخرها مشخص شود.

رئیس هیات شنای استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر استخرها بنگاه اقتصادی شده اند و استخرها تیم ندارند فقط استخر نیروی انتظامی به خاطر مسابقات داخلی تیم دارد و به قهرمان پروری توجهی ندارند.

او در پایان گفت: انتظار دارم فدراسیون نیم نگاهی به همه استان ها داشته باشد و فقط به استان های تهران، خراسان رضوی و شیراز توجه ویژه نداشته باشد. همه استان ها می توانند نیروهای خوبی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز