خبرگزاری کار ایران

در اینچئون شانس کسب مدال داریم؛

شجاعی: هیچ ورزشکاری حاشیه امنیت نداشته / پیشرفت ریکرو برای بازی‌های آسیایی کافی نبود!

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۶۳

قرار است کمانداران ۲۳ شهریور به کره جنوبی اعزام شوند و مستقیما به دهکده مسابقات وارد خواهند شد تا حداکثر استفاده را از فضای محل مسابقات داشته باشند.

بعد از برگزاری نشست‌های خبری فدراسیون‌های ووشو، ژیمناستیک، هندبال، کبدی، تکواندو، قایقرانی و شمشیربازی در سالن جلسات کمیته ملی المپیک صبح امروز نشست خبری فدراسیون تیرو کمان با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد علی شجاعی در ابتدای این نشست اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ورزش کشور مطرح است، تقویم ورزشی است که هر فدراسیونی باید بتواند از مدت‌ها قبل برای آمادگی ورزشکاران خود تلاش کرده و آنها را به مسابقات اعزام کند. فدراسیون تیروکمان هم نزدیک ۱۸ ماه برنامه‌ریزی کرده تا ورزشکارانش را با آمادگی هر چه بیشتر به بازی‌های آسیایی اعزام کند. کمانداران ما با توجه به برنامه‌ریزی کادر فنی به مسابقات داخلی و جهانی اعزام شدند که توانستیم این برنامه را بدون وقفه تا به امروز ادامه دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی اتفاق مثبتی که در ورزش رخ داده همچنین با هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در رابطه با بازی‌های آسیایی داشته‌اند که این موضوع نقش مثبت و ارزنده ای برای فدراسیون‌های ورزشی نیز محسوب می‌شود. در این راستا در رأس تصمیم گیری ورزش کشور به خوبی نظارت وجود دارد و این جلسات فنی موجب شد که علی‌رغم کمبودهای مالی، فدراسیون‌ها بتوانند از منابع محدود حداکثر استفاده را داشته باشند.

شجاعی با بیان اینکه تیروکمان می‌توانست در بازی‌های آسیایی در رشته‌های ریکرو و کامپوند حضور داشته باشد، افزود: دو نگاه متفاوت در رابطه با این دو رشته وجود دارد؛ یکی اینکه تفاوت جایگاهی در این رشته وجود دارد و دوم اینکه سطح ورزشکاران ما در این رشته‌ها با هم یکی نیست. از ۱۸ ماه قبل سعی کردیم درهای تیم ملی را باز کنیم و در مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات داخلی همچنین استعدادیابی در استان‌های مختلف، در نهایت اردوی ۵۰ نفره را تشکیل دهیم که به تناوب کمانداران کاهش یافتند تا در نهایت با آخرین اعزام به مسابقات چین تاپیه به ترکیب اصلی تیم برای بازی‌های آسیایی رسیدیم.

وی با بیان اینکه در این مدت کادر فنی تیم ملی را تقویت کردیم و از بعد تجهیزات هم امکانات مورد نیاز برای ورزشکاران را مهیا کردیم تا دغدغه‌ای وجود نداشته باشد، افزود: ورزشکاران ما در اردوهای شبانه‌روزی به سر بردند و قبل از مسابقه چین تایپه اردوی یک هفته‌ای در انزلی داشتند. پس از این مسابقات هم اردوی آنها در تهران ادامه داشت و در هتل استقلال اسکان پیدا کردند. امروز هم تیم ملی به انزلی اعزام شد تا به مدت ۱۲ روز تمریناتش را در این شهر ادامه دهد. قرار است کمانداران ۲۳ شهریور به کره جنوبی اعزام شوند و مستقیما به دهکده مسابقات وارد خواهند شد تا حداکثر استفاده را از فضای محل مسابقات داشته باشند.

شجاعی با اشاره به اینکه در کنار تیم ملی، تیم مشاور تغذیه و روان‌شناس حضور دارد، گفت: کمیته ملی المپیک هماهنگی‌های خوبی را در این باره با فدراسیون داشته است.

رییس فدراسیون تیروکمان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزبانی کره‌جنوبی و تلاش این کشور برای به دست آوردن مدال‌طلای تیروکمان در اینچئون گفت: همیشه میزبان از شرایط خاصی در تمام رشته‌ها برخوردار است چه برسد به اینکه این کشور خاستگاه رشته‌ای هم باشد. کره‌جنوبی با توجه به سابقه‌ای که در این رشته داشته قطعا برای ارتقای سطح مدال‌هایش تلاش خواهد کرد. حتی اطلاع داریم کره در رشته‌هایی که جایگاهی نداشته بسیار خوب درخشیده و می‌خواهد مدال‌آور باشد.

شجاعی ادامه داد: این در شرایطی است که برگزاری این مسابقات هم در دست کره‌ای‌هاست و این موضوع کار را برای کسب مدال در کره‌جنوبی برای ما سخت می‌کند، اما تلاش‌شده ملی‌پوشان با سطح آمادگی بالا به این رقابت‌ها اعزام شوند و می‌خواهیم دل مردم را شاد کنیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان درخصوص ترکیب تیم ملی افزود: نگاه من به اعزام ملی‌پوشان به مسابقات برون مرزی، نگاه توریستی نیست و هیچ اصراری برای اعزام همیشگی تیم‌های خود نداریم. در مدتی که من بودم هیچ ورزشکاری حاشیه امنیت نداشته که بتواند در هر شرایطی به مسابقات اعزام شوند. آنها می‌دانند اگر خوب نباشند نمی‌توانند به مسابقات بروند.

شجاعی خاطرنشان کرد: تشخیص مدیریتی این بود که به صلاح کاروان‌ایران است که تیم ریکرو به بازی‌های آسیایی نرود. نگاه من به عنوان رییس فدراسیون، نگاه به کاروان‌ایران است و در نهایت باید توجه داشته باشیم تا مدال‌های ایران را در بازی‌های آسیایی ببینیم.

رییس فدراسیون تیروکمان افزود: زمانی که مربی کره‌ای به ایران آمد تلاش کردیم شاید چند نفر رکوردهایشان در ریکرو پیشرفت کند، اما در نهایت میزان پیشرفت آنها برای بازی‌های آسیایی کافی نبود و این موضوع دلیل اعزام نشدن آنها به اینچئون است. کمیته ملی المپیک بعد از اینچئون هم برای فدراسیون‌ها برنامه دارد و موضوع المپیک ریو مطرح است. اگر بخواهیم در رشته ریکرو نتیجه‌ بگیریم نباید عجله‌ای برای اعزام تیم داشته باشیم. باید بگویم که نگاه ما به کامپوند مدال آوری است و نگاه‌ما به ریکرو به عنوان یک رشته المپیکی است که نیازمند برنامه است تا در آینده نتیجه‌ بگیرد.

در ادامه این نشست نائب رئیس بانوان فدراسیون با ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی تیرو کمان با نوان برای حضور د راین دوره از بازی‌های آسیایی افزود: ارتقاء حداقلی ۸ تا ۱۰ نمره توسط ملی‌پوشان ما بسیار امیدبخش بود و باعثشد نگاه ما به سکو معطوف به طلا باشد. برپایی اردوی‌انزلی باتوجه به فشار هوا، فشار باد و شرایط اقلیمی شبیه میزبان بازی‌هاست که با انتخاب این شهر بر برپایی آخرین اردو ملی‌پوشان از هر جهت آماده رقابت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز