خبرگزاری کار ایران

هدف اول باید صعود از گروه باشد؛

مشجری: وضعیت والیبالیست ها بهتر از زمان لیگ جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۷۹

در مسابقه با امریکا تیم این مشکل را داشت که وقتی عقب می افتاد، دیگرنمی توانست جبران کند. در مجموع بازیکنان ایران برابر استرالیا خوب بودند.

آنالیزور تیم ملی والیبال عملکردبازیکنان در نخستین بازی تدارکاتی با استرالیا را خوب ارزیابی کرد و گفت: دلیل پیروزی بر استرالیا دریافت و حمله خوب ملی پوشان بود.

به گزارش ایلنا، نوید مشجری بعد از بازی تدارکاتی با استرالیا افزود: نتیجه این دیدار نشان داد که بازیکنان خوب بازی کردند. به ویژه در چند نوبت تیم ایران عقب بود و بچه ها خودشان را رساندند و به بازی برگشتند. مخصوصا در ست اول. تیم ایران ۲۳ بر ۲۰ عقب بود وبعد ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه این قضیه خوبی است، تصریح کرد: در مسابقه با امریکا تیم این مشکل را داشت که وقتی عقب می افتاد، دیگرنمی توانست جبران کند. در مجموع بازیکنان ایران برابر استرالیا خوب بودند.

آنالیزور تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه بازیکنان ایران برابر استرالیا در حمله بهتر کار کردند، گفت: در مقابل دفاع ایران نسبت به استرالیا خوب نبود. ایران ۵ دفاع مستقیم داشت واسترالیا ۱۰ دفاع. اما آمار دریافت و حمله ایران خیلی بهتر بود. دلیل پیروزی تیم هم به دریافت و حمله برمی گردد.

وی با یادآوری اینکه تیم ایران وضعیتش بهتر از زمان لیگ جهانی است، افزود: تیم نسبت به بازی های تدارکاتی امریکا نیز بهتر شده و کم کم خستگی هم از بین می رود. از طرفی هرچه به مسابقات هم نزدیک می شویم، انگیزه حضور در بازی ها کمک می کند تا تیم بهتر شود. برای لیگ جهانی هم چنین شرایط مشابهی را داشتیم. حتی در بازی های تدارکاتی خیلی خوب نتیجه نگرفتیم، اما با شروع لیگ جهانی با اینکه دو بازی اول خوب نبودیم، اما رفته رفته تیم بهتر شد و برد برزیل تیم را به روال عادی برگرداند و نتایج حوبی هم گرفت.

مشجری تنها نگرانی در تیم ایران رانداشتن دفاع دانست و گفت: ایران در دیدار با استرالیا تنها یک دفاع روی تور داشت، اما استرالیا ۵ دفاع. به خاطر اینکه بازیکنان تمرکز روی دفاع نداشتند، خیلی خوب نبودند. البته دفاع در بازی های تدارکاتی به آنالیز تیم مقابل هم بستگی دارد، ما در این بازی بیشتر دنبال محک تیم خودمان بودیم، خیلی آنالیز روی تیم استرالیا نداشتیم. اطلاعات را حین بازی به بچه ها می دادیم. فکر کنم خیلی توقع نداشتیم که خیلی خوب باشند. امتیاز مستقیم دفاع نداشتیم اما توپ های زیادی را زخمی کردند.

وی تصریح کرد: تیم ما در مسابقه های قهرمانی جهان سخت ترین گروه را دارد. امریکا و ایتالیا مدعیان اصلی گروه ما هستند. حریفان اصلی ما در گروه فرانسه و بلژیک هستند که باید برای صعود با آنها رقابت کنیم. هر چند هر تورنمنتی را باید با همان تورنمنت مقایسه کرد. اصلا با تورنمنت دیگری قابل مقایسه نیست. قرار نیست چون در لیگ جهانی چهارم شدیم در مسابقات قهرمانی جهان هم تیم بین ۴ تیم اول قرار بگیرد. چراکه شکل برگزاری مسابقات فرق دارد با لیگ جهانی. از طرفی قهرمانی جهان بعداز المپیک معتبرترین و سخت ترین مسابقه والیبال محسوب می شود، چراکه تیم ها با انتخابی جواز حضور در آن را می گیرند. تا به حال هم در هیچ دورهای از دور مقدماتی به دور دوم صعود نکرده ایم. حتی زمانی که ولاسکو بود، همیشه می گفت هدف صعود به دور بعد قهرمانی جهان است. با فرمولی که مسابقات دارند باید پله پله برنامه ریزی کرد. هدف اول باید صعود از گروه باشد و بعد برای موفقیت در دور دوم برنامه ریزی کرد چراکه صعود از دور دوم خیلی سخت تر می شود، آن هم با صعود تیم به دور سوم مسابقات. تیم ما همیشه نشان داده در مسابقات به رغم همه خستگی ها با انگیزه و غیرتی که دارد، توانایی نمایش بازی های خوب را دارد.

به نظر آنالیزو تیم ملی والیبال، ایران برای صعود ۳ پیروزی لازم دارد و باید برای صعود از دور مقدماتی فرانسه، بلژیک و پورتوریکو را شکست دهد. هر چند ورزش قابل پیش بینی نیست. اما اگر هدف رسیدن به جمع ۶ تیم اول باشد باید از امریکا و ایتالیا هم امتیاز بگیریم. چرا که امتیازات دور مقدماتی در مرحله دوم محاسبه می شود. تیم های اول و دوم گروه دور مقدماتی شرایط بهتری برای صعود به دور آخر دارند. شرایط برای ایران هم خیلی سخت است اما تیم باید تلاش کند. باید مرحله به مرحله جلو برویم. دور مقدماتی هدف باید صعود باشد. در دور دوم باید هدف بعدی را تعیین کنیم. هر چند در این دور هم دوباره به
گروه سخت می خوریم. چراکه به احتمال زیاد با تیم های لهستان، صربستان، آرژانتین و به احتمال زیاد استرالیا و ونزوئلا می خوریم بازی های خیلی سختی داریم و کار ایران نیز خیلی سخت است. البته ایرانی ها هم مرد روزهای سخت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز