خبرگزاری کار ایران

والیبال مردان‌جهان - لهستان؛

دفاع فولادی‌ایران ایتالیا را زمین‌گیر کرد / آغاز طوفانی مردان‌کواچ در کراکوف

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۳۵

دفاع مقتدرانه و پولادین ایران مقابل بازیکنان ایتالیایی، برگ برنده کواچ بود. این دفاع مستحکم باعثشد بازیکنان ایتالیا از نظر روحی متزلزل شوند و بدون تمرکز و با عصبانیت مسابقه را دنبال کنند.

ملی‌پوشان والیبال ایران شروعی طوفانی در لهستان داشتند و ایتالیا را ۳ بر یک بردند تا با روحیه‌ای عالی به مصاف امریکا در گام دوم بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره مسابقات والیبال مردان‌جهان از ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه در سالن ۱۵ هزار نفری مجموعه ورزشی آرنای کراکوف در یازدهمین دیدار تاریخ خود به مصاف ایتالیا رفت که موفق شد در دیداری زیبا و جذاب ۳ بر یک لاجوردی پوشان را شکست دهد تا ۳ امتیاز شیرین را به خود اختصاص دهد.

در ترکیب اولیه‌ای که اسلووبودان کواچ به میدان فرستاده بود، سعید معروف، فرهاد ظریف، مجتبی میرزاجانپور، سیدمحمد موسوی و امیر غفور به میدان رفتند که در ست نخست با برتری کامل شاگردان کواچ این گیم ۲۵ بر ۱۶ به سود ملی‌پوشان ایران به پایان رسید. در این دیدار صحنه های مشکوک مسابقه همچنان عامل مشاجرات لفظی و اعتراض به داور مسابقه بود که بر حساسیت های مسابقه می افزود.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

دفاع روی تور خوب مردان کواچ و همچنین سرویس‌های عالی ملی‌پوشان ایران باعثشده بود لاجوردی‌پوشان ایتالیا اسیر مردان کواچ شوند و خراب کردن سرویس‌های پشت سر هم و همچنین عدم هماهنگی در انتهای زمین از عوامل شکست ایتالیا در ست نخست بود.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایتالیا

در ست دوم برتری به اردوی ایتالیایی‌ها آمد، شاگردان مائورو بروتو در این ست دست به ترمیم دفاع روی‌تور و همچنین سرویس‌های خود زدند تا جایی‌که کمتر شاهد هدر رفتن سرویس‌های ایتالیایی‌ها بودیم، در عوض در زمین‌ایران اشتباهات شاگردان کواچ این فرصت را در اختیار زایتسف و دیگر بازیکنان ایتالیا قرار داد تا بتوانند پایان این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود رقم بزنند.

ست سوم؛ ۲۵ - ۲۱ به سود ایران
شاگردان کواچ در ابتدای مسابقه چند مسابقه عقب افتادند ولی با تعویض های به موقع و به میدان آمدن مهدوی به جای معروف جریان بازی به نفع ایران تغییر کرد. دفاع روی تور ایران به ویژِه محمد موسوی بارها حملات مهاجمان سرشناس ایتالیا را ناکام گذاشت. سرویس های خوب بلند قامتان ایران نیز باعثشد تا ایتالیا در دفاع عقب زمین دچار مشکل شود و این تیم نتواند توپ های سالمی به خط حمله برساند.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
دفاع مقتدرانه ایران که همچون دفاعی پولادین مقابل بازیکنان مطرح ایتالیایی ایستاد، برگ برنده کواچ در گیم چهارم بود. این دفاع مستحکم باعثشد تا بازیکنان ایتالیا از نظر روحی افت کنند و بدون تمرکز و با عصبانیت مسابقه را دنبال کنند. تیم ایران در طول گیم چهارم به جز در امتیاز ابتدایی، بازی را از چنگ شاگردان بروتو در آوردند و همواره از ایتالیا پیش بودند و اجازه ندادند حریف خودش را پیدا کند و این برتری تا پایان نیز حفظ شد تا بلند قامتان ایران گیم چهارم را نیز ۲۵ بر ۲۲ به سود خود رقم بزنند تا در نهایت این بازی را شاگردان کواچ با برتری ۳ بر یک به پایان ببرند.

تیم ملی کشورمان در هجدهمین دوره مسابقات والیبال مردان‌جهان در گروه d با ایتالیا، امریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو مسابقه می دهد.

تیم ملی والیبال ایران روز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۱۵:۳۰ در دومین دیدار خود به مصاف آمریکا قهرمان لیگ جهانی در سال ۲۰۱۴ می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز