خبرگزاری کار ایران

سکوی‌جهانی دور از دسترس نیست؛

قوچان‌نژاد: می‌توانیم مقابل امریکا شگفتی‌ساز شویم / نباید دچار غرور شویم

کد خبر : ۲۰۰۶۶۷

امریکا خیلی قلدر بازی می‌کند، اما نقطه ضعف هم دارد. اگر برد ایتالیا را فراموش کنیم و دچار غرور نشویم و کم اشتباه ظاهر شویم می‌توانیم یک شگفتی بزرگ رقم بزنیم

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است اگر شاگردان کواچ پیروزی مقابل ایتالیا را فراموش کنند و بدون غرور برابر آمریکا ظاهر شوند، می‌توانند یک شگفتی‌بزرگ را رقم بزنند و به یک پیروزی با ارزش دست یابند.

گفت‌وگوی جبار قوچان‌نژاد با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

*در مورد پیروزی تیم ملی مقابل ایتالیا صحبت می‌کنید؟
به نظرم بازی خوبی بود. صادقانه بگویم قبل از این دیدار پیش‌بینی بازی خیلی‌سختی را برای تیم ملی داشتم و یک حسی به من می‌گفت ممکن است تیم ملی در این دیدار خوب نباشد، اما خوشبختانه و برخلاف پیش‌بینی من بچه‌ها در تمام زمینه‌ها خیلی خوب بودند، ضمن اینکه باید به طراحی و کارگردانی خیلی خوب سعید معروف اشاره کنیم که عالی بود. کارگردانی معروف در این برد خیلی‌موثر بود، ضمن اینکه بچه‌ها در توپ‌های برگشتی خوب بودند. به نظر من چند مهره ایتالیا در این بازی خوب نبودند، اما تمام بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند و این بازی استارت عالی برای ما در مسابقات لهستان بود.

*بازی با امریکا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
طبیعتا سخت‌ترین بازی گروه ماست و بازی خیلی سختی خواهد بود و اگر مثل بازی با ایتالیا به دور از غرور و کم اشتباه ظاهر شویم می‌توانیم نتیجه بگیریم. امریکا خیلی قلدر بازی می‌کند اما نقطه ضعف هم دارد اگر برد ایتالیا را فراموش کنیم و دچار غرور نشویم و کم اشتباه ظاهر شویم می‌توانیم یک شگفتی بزرگ رقم بزنیم چون مقابل ایتالیا روی توپ های برگشتی و توپ های اول خیلی خوب بودیم و اگر همین طور باشیم یک شگفتی بزرگ رقم خواهیم زد. مقابل امریکا روز بسیار سختی خواهیم داشت اما در سایه همت و اراده بچه‌ها پیروزی مقابل امریکا دور از دسترس نیست.
*در مسابقات لهستان می توانیم روی سکو قرار بگیریم؟
به نظرم باید مرحله به مرحله جلو برویم و هدف بلند مدت ما میی‌تواند رفتن روی سکو باشد اما الان باید از این مرحله صعود کنیم. گاهی اوقات تیم‌های آسان‌تر مشکل ایجاد می‌کنند و باید بازی به بازی جلو برویم و شرایط روانی و فنی را برای بچه‌ها مهیا کنیم. اگر از گروه‌مان بالا برویم می‌توانیم روی سکو برویم. تیم ایران اگر تیم همیشگی‌اش باشد می تواند روی سکو برود چون الان به یک باور و اعتماد به نفس رسیده ‌ایم که همه چیز برای ما امکان پذیراست.
*کواچ در پیروزی مقابل ایتالیا چقدر تاثیرگذار بود؟
به نظرم کواچ خوب عمل کردو تعویض‌های به موقع و تایم اوت هایی که گرفت خیلی تاثیر گذار بود. بچه‌ها قبل از این بازی احساس خستگی می‌کردند که بازگشت آنها به شرایط خوب کار کادر فنی و کواچ بود و بچه‌ها با روزهای قبل کاملا متفاوت بودند و از نظر روحی و روانی خیلی آماده بودند. کواچ هم خیلی خوب تیم را جلو برد و در این پیروزی تاثیرگذار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز