خبرگزاری کار ایران

نتایج کاراته وان چندان مهم نیست؛

هروی: بازی های آسیایی و جهانی مهمتر است / دنبال خوشرنگترین مدال ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۶۰

اگر در این بازی ها شکست هم بخورند، اهمیتی ندارد چون تمامی تمرکز ما بر روی بازی های آسیایی است و باید کاری کنیم اگر ملی پوشان شکست می خورند، قبل از بازی‌های آسیایی باشد.

مربی تیم‌ ملی کاراته گفت: ما برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت های کاراته وان شرکت نمی کنیم، بلکه هدف اصلی ما آماده سازی بیشتر و بهتر بچه ها جهت حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی اینچئون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان پنجمین مرحله لیگ جهانی(کاراته وان) که هفته گذشته در اوکیناوای ژاپن و با حضور ۳۱۹ کاراته کا از ۴۵ کشور برگزار شد، بعد از تیم میزبان، تیم ملی کشورمان با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. پس از این رقابت ها، ۱۵ ملی پوش کشورمان امروز(پنجشنبه) راهی ترکیه شدند تا در ششمین مرحله کاراته وان در سال ۲۰۱۴ شرکت کنند.

شهرام هروی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ابتدا درخصوص کسب مقام نایب‌ قهرمانی در مسابقات کاراته‌ وان ژاپن، خاطرنشان کرد: بازی ها با توجه به اینکه در کشور ژاپن به عنوان مهد کاراته جهان برگزار می شد، از کیفیت خوبی برخوردار بود، ضمن اینکه حضور ۴۵ تیم سطح کمی رقابت ها را نیز بالا برده بود.

وی در مورد کارنامه ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها افزود: امیر مهدی‌زاده هم " آراگا " قهرمان خوب ژاپنی را شکست داد و هم " داگلاس سانتوز " برزیلی که طلا و نقره جهان را در کارنامه خود دارد را مغلوب کرد تا یک طلای باارزش دیگر در کارنامه خود ثبت کند.

هروی در پاسخ به این سوال که آیا حضور در مسابقات کاراته وان قبل از بازی های آسیایی دست ما را در مقابل حریفان آسیایی رو نمی کند، اظهار داشت: نتایج رقابت های کاراته وان برای ما چندان مهم نیست. اتفاقا معتقدم بچه های ما حتی اگر در این بازی ها شکست هم بخورند، اهمیتی ندارد چون تمامی تمرکز ما بر روی بازی های آسیایی است و باید کاری کنیم اگر ملی پوشان شکست می خورند، قبل از بازی‌های آسیایی باشد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال کسب بهترین نتایج و خوشرنگترین مدال ها در ۲رویداد بسیار مهم پیش رو یعنی، بازی های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی آلمان هستیم، بنابراین به مسابقات کاراته وان به چشم بازی های تدارکاتی نگاه می کنیم.

مربی تیم ملی کاراته ایران در پایان با اشاره به اینکه نمی توان نتایج احتمالی ملی پوشان در بازی های آسیایی را پیش بینی کرد، گفت: کاراته ورزشی رکوردی نیست. برای کسب مدال در این رشته خیلی موارد از جمله قرعه و وضعیت داوری نقش تعیین کننده ای دارند، با این حال بچه ها در وضعیت خوبی به سر می برند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تمامی ملی پوشان در اینچئون بر روی سکو خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز