خبرگزاری کار ایران

ادامه ریاستم به نظر وزارتخانه بستگی دارد؛

مشحون: نگاه بسکتبال‌جهان به ایران تغییر کرد / هدف ما طلای اینچئون است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۱۵

مقایسه فیزیکی و تجربه بازیکنان تیم‌های رقیب با ایران قابل مقایسه نبود و ما با تیم‌هایی رو به رو بودیم که هر کدام ۵ بازیکن NBA را در ترکیب خود داشتند.

رئیس فدراسیون‌بسکتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا گفت: عملکرد خوب تیم ایران باعثشد نگاه بسکتبال جهان به ایران تغییر کند.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مسابقات‌جهانی اسپانیا تجربه و انگیزه بازیکنان تیم ملی را برای رقابت‌های اینچئون افزایش داد، ضمن اینکه عملکرد خوب تیم کشورمان باعثشد تا نگاه بسکتبال دنیا به ایران تغییر کند.

مشحون افزود: مقایسه فیزیکی و تجربه بازیکنان تیم‌های رقیب با ایران قابل مقایسه نبود و ما با تیم‌هایی رو به رو بودیم که هر کدام ۵ بازیکن NBA را در ترکیب خود داشتند. با این وجود بازیکنان ما با تمام توان مقابل حریفان خود ایستادگی کردند و نشان دادند می‌توانیم به سطح بالاتری از بسکتبال دنیا برسیم.

وی افزود: به اعتقاد من مقابل اسپانیا در حد انتظار ظاهر شدیم، ولی می‌توانستیم مقابل صربستان و فرانسه بهتر از این عمل کنیم و به ویژه در دیدار با فرانسه از ناحیه داوری لطمه‌های زیادی خوردیم و همه دیدند داوران چگونه علیه تیم ما قضاوت کردند و اگر این قضاوت ناعادلانه نبود می‌توانستیم این مسابقه را نیز برنده شویم.

مشحون یادآور شد: در دیدار با برزیل عملکرد تیم ما ضعیف و قابل قبول نبود و این برای خود من هم جای سوال داشت که چرا در این مسابقه نتوانستیم در حد انتظار بازی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: در این مسابقات ترکیب تیم‌ ملی برای بازی‌های اینچئون مشخص شد و بازیکنان جوان ما تجربه بسیار ارزشمندی از این رقابت‌ها به دست آوردند و در ترکیب تیمی جا افتادند. در این مسابقات هیچ بازیکنی کم‌فروشی نکرد و تمام ملی‌پوشان تمام توان‌شان را برای نتیجه‌گیری تیم ملی به کار گرفتند هر چند شاید می‌توانستیم بهتر از این نیز نتیجه بگیریم.

مشحون اضافه کرد: چنین میادینی قطعا در روند رو به رشد بسکتبال ایران تاثیرگذار خواهد بود و امیدوارم با تداوم برنامه‌ها این روند را ادامه دهیم و بسکتبال نیز جزو رشته‌های تیمی قرار بگیرد که در سطح جهان مطرح است.

وی هدف‌گذاری فدراسیون را در بازی‌های آسیایی کسب مدال طلای مسابقات عنوان کرد و افزود: ما در بازی‌های گوانگجو مدال برنز گرفتیم، اما با شرایطی که امروز تیم ملی از آن برخوردار است تنها برای کسب مدال‌طلا و خوشرنگ‌ترین مدال این مسابقات به کره جنوبی می‌رویم.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: البته حریفان هم بی‌کار ننشستند و برای بازی‌های آسیایی تدارک خوبی دیدند، اما زندگی با امید و حرکت ادامه دارد و امیدوارم بسکتبال بتواند با یک طلای خوشرنگ از اینچئون بازگردد.

وی در مورد پیشنهاد برخی باشگاه‌های اروپایی به بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: شخصا علاقه‌ای ندارم در این‌گونه مسائل ورود کنم، اما تا آنجا که شنیده‌ام هر ۵ بازیکن ما شامل صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، کامرانی، اوشین ساهاکیان و حامد آفاق مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته‌اند که حضور ۳ نفر آنها در اروپا بسیار جدی است.

مشحون با بیان اینکه باید بر روی سازندگی و پشتوانه‌سازی تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم و به سرمایه‌های داخل کشور رویکرد تازه‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: هر چند حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خارجی می‌تواند کیفیت تیم ملی را بالا ببرد، اما باید نگاه ما به برنامه‌ریزی داخلی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی باشد و از استعدادهای جوان برای قدرتمند شدن تیم ملی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و احتمال تغییرات در ریاست این فدراسیون اظهار داشت: دوره ۴ ساله من ۲۱ تیر ماه به پایان رسیده، ولی با نظر وزارت‌ورزش همچنان در خدمت این ورزش هستم و هر زمان که وزارت ورزش صلاح بداند مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار خوهد شد.

وی در مورد احتمال ماندنش در راس فدراسیون بسکتبال گفت: این مساله به نظر وزارت ورزش بستگی دارد بنده علاقه‌مندم تا تجربه و توانم را برای خدمت به ورزش بسکتبال به کار بگیرم و اگر وزارت ورزش صلاح بدانند همچنان در این مسئولیت باشم.

مشحون در پاسخ به این سوال که آیا بازنشستگی شما مانعی برای ادامه حضورتان در رأس فدراسیون نخواهد بود، گفت: قوانین قابل‌تغییر است و اگر مسئولان وزارت‌ورزش مصلحت بدانند می‌توانند قوانین را به گونه‌ای تغییر بدهند که مجمع مسیر قانونی خود را طی کند و بنده بتوانم در انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: از ۱۳ سال گذشته در فدراسیون‌بسکتبال انجام وظیفه کردم و از هیچ تلاشی برای ادای دین به بسکتبال کشور کوتاهی نکردم و در صورتی که مسئولان وزارت‌ورزش بخواهند که باشم در خدمت این رشته و جوانان بسکتبال ایران خواهم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز