خبرگزاری کار ایران

کنگره جهانی فیلا – ازبکستان؛

اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند / امیر رضا خادم رای نیاورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۴۰

امیررضا خادم کاندید ایران که در دور اول ۳۴ رای کسب کرده بود در دور دوم ۲۶ رای به دست آورد و در جایگاه نهم قرار گرفت که نسبت به انتخابات المپیک ۲۰۱۲ لندن یک روند رو به جلو برای کشتی ایران بود.

با رای اعضای کنگره اتحادیه جهانی کشتی اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، ‌ در این انتخابات که ظهر امروز یکشنبه در تاشکند ازبکستان و در دو مرحله انجام شد، در دور اول مامیاشویلی از روسیه با ۸۷ رای، ‌ روزیف از ازبکستان با ۸۶ رای و زنوف از بلغارستان با ۷۶ رای انتخاب شدند.

در دور دوم پدرو گاما فیلو از برزیل با ۶۳ رای، ‌ فواد مسکوت رئیس کنفدراسیون کشتی آفریقا از مراکش با ۴۴ رای رای، کارل مارتین دیتمن از آلمان و هدیکه تومی یاما از ژاپن با ۳۷ رای بعنوان دیگر اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند. پیش از مارینا پلیکانو از ایتالیا بعنوان تنها زن به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در آمد.

امیررضا خادم کاندید ایران که در دور اول ۳۴ رای کسب کرده بود در دور دوم ۲۶ رای به دست آورد. وی پس از هه گه دوش مجارستانی در این انتخابات در جایگاه نهم قرار گرفت که نسبت به انتخابات المپیک ۲۰۱۲ لندن یک روند رو به جلو برای کشتی ایران محسوب می شود و می توان در صورت ادامه این روند در المپیک ۲۰۱۶ به کرسی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی رسید.

چهره های سرشناسی همچون هه گه دوش از مجارستان، ‌ البروس تدیف از اوکراین، دانیل ایگالی از نیجریه، ‌ جاکا راهالا از فنلاند، و نمایندگان مغولستان، ‌ هند، ‌ ماداداسگار، سیرالئون، ‌ جامائیکا و سنگال نیز نتوانستند به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در بیایند.

از میان ۱۳۶ کشور عضو کنگره اتحادیه جهانی کشتی، ‌ ۱۲۵ نفر در این جلسه حضور داشتند و یازده رئیس فدراسیون از چند کشور از جمله کشورهای غرب آفریقا که به دلیل شیوع بیماری ابولا نمی توانستند به تاشکند سفر کنند در این انتخابات غایب بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز