خبرگزاری کار ایران

با سیاست‌های قبلی فدراسیون مخالفم؛

خلیلی: آزمایش دوپینگ اسب‌ها اجباری شده / به اعزام به اینچئون هنوز امیدواریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۹۳

فدراسیون کنونی حساسیت ویژه برای آزمایش دوپینگ از اسب‌ها دارد / از این به بعد تست دوپینگ از تمامی اسب ها اجباری خواهد بود و ما روی این موضوع تاکید ویژه داریم.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: در این ورزش هنوز برخی ها به دنبال ابهامات شرعی هستند و به همین دلیل ما به دنبال حل این معضل برای همیشه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود خلیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، در مورد این که فدراسیون کنونی حساسیت ویژه برای آزمایش دوپینگ از اسب‌ها دارد، افزود: از این به بعد تست دوپینگ از تمامی اسب ها اجباری خواهد بود و ما روی این موضوع تاکید ویژه داریم.

وی ادامه داد: در کمیته‌های مختلف فدراسیون، افراد متخصص را منصوب کردیم که یکی از این کمیته ها، کمیته مبارزه با دوپینگ است. بنده شخصا توجه ویژه ای نسبت به این موضوع دارم و به همین جهت در نظر داریم از این پس در تمامی مسابقات سوارکاری، تست دوپینگ را اجباری کنیم. البته این کار قبلا فقط در بخش اسب دوانی انجام می شد، اما از این به بعد باید در تمامی رویدادهای فدراسیون از جمله پرش، اجرا شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در جهت توسعه این ورزش در سراسر کشور، توجه به استان هاست. در گذشته تنها در استان تهران توجه به ورزش سوارکاری زیاد بود، اما حالا قصد داریم در سایر استان ها نیز این ورزش را توسعه دهیم.

بخش آموزش موضوع دیگری بود که خلیلی در خصوص آن اظهار داشت: ما در بخش آموزش، به دنبال تحولات‌ویژه هستیم. نمی‌توان به توسعه فکر کرد، اما به آموزش توجه نداشت. اگر بتوانیم مفهوم اسب و ورزش سوارکاری را در بین مردم جای بیندازیم و از محل‌های سنتی برگزاری مسابقات دور شویم، گامی به جلو حرکت خواهیم کرد. ما باید به سنین پایه توجه کنیم و به همین منظور، سال آینده مسابقات نونهالان را با اسبچه خواهیم داشت.

خلیلی با بیان اینکه در بخش درساژ با مشکلات فراوانی روبرو هستیم، گفت: تنها به اندازه انگشتان ۲ دست در این بخش سوارکار داریم. اگر آن را تقویت کنیم، می‌توانیم در سوارکاری، کارهای اصولی و حرفه‌ای انجام دهیم.

وی همچنین درخصوص بحثقرنطینه برای اسب‌ها یاد آور شد: از روزی که آمده‌ام، تیم‌های ملی درساژ و پرش را برای حضور در بازی‌های آسیایی مورد حمایت قرار داده‌ایم. در این راستا از مسئولان کشور کره و نیز سازمان جهانی دامپزشکی دعوت کردیم تا به ایران بیایند و ضمن بررسی قرنطینه ما، مجوز حضور اسب‌های ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون را صادر کنند که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و اکنون ۶۰ روز است اسب‌ها در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس فدراسیون سوارکاری در مورد اعزام سوارکاران ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما تشکیل و آماده‌سازی یک تیم کیفی بود که البته شانس کسب مدال نیز داشته باشد. البته امیدواریم کمیته ملی المپیک برای حضور تیم ملی سوارکاری ایران در بازی‌های آسیایی تجدیدنظر کند. چراکه آنها معتقدند ما شانس مدال نداریم، در حالیکه شانس ما خیلی هم کم نیست.

وی افزود: ما تمامی مقدمات را برای اعزام به اینچئون انجام داده‌ایم و ثبت نام اولیه نیز صورت گرفته است. با این حال فکر می‌کنم چون مسئولان کمیته ملی المپیک این رشته را جزو اولویت‌های خود و ورزشی مدال آور نمی‌دانند، اعزام ما به بازی‌های اینچئون هنوز قطعی نیست.

خلیلی در ادامه و با بیان اینکه مسابقات دوستاره تحت نظر فدراسیون جهانی در اردیبهشت سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما رقابت های درساژ را نیز سال آینده برگزار خواهیم کرد. البته قصد داریم قرنطینه بین المللی را ایجاد کنیم که یک منطقه عاری از بیماری های اسبی را برای سوارکاران فراهم می کند تا بتوانیم بن بست همیشگی قرنطینه را بشکنیم و این نیاز به همکاری سازمان دامپزشکی دارد. در مسابقات بین المللی نیز راه‌حل خوبی برای حضور سوارکاران خارجی خواهیم داشت، هر چند آنها اسب های خود را به ایران نخواهند آورد.

وی ضمن اتقاد از برخی اقدامات انجام شده در دوران قبلی فدراسیون گفت: بنده همین‌جا قول می‌دهم صنعت اسب و سوارکاری سال آینده متحول شود. ما از روزی که آمدیم، به دنبال ثبت همه باشگاه‌ها بوده‌ایم، اما هنوز موفق به این کار نشده ایم. از این رو قصد داریم یک سندیکا و تشکل صنفی برای باشگاه‌ها ایجاد کنیم. ضمن اینکه روش انحصارطلبی که قبلا در فدراسیون وجود داشت را تغییر داده و در کمیته های مختلف از نظریه های متفاوت استفاده می کنیم. من صد در صد با روش قبلی فدراسیون مخالفم.

خلیلی در پایان افزود: ۴ سال است مجمع فدراسیون برگزار نشده است. از این رو، روز چهارشنبه هفته‌جاری این مجمع را برگزار می کنیم. چراکه باید بودجه سال ۹۳ را ببندیم. ضمن اینکه مجمع آخر سال این فدراسیون نیز برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز