خبرگزاری کار ایران

از برنامه‌های‌مان عقب بودیم؛

قمری: حضور در بازی‌های آسیایی باید کیفی باشد / کسب ۳ مدال در اینچئون دشوار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۵۴

به دلیل برخی مسائل از جمله تاخیر در انتخاب وزیر و همچنین حواشی فدراسیون و نیز مشکلات مالی از برنامه‌های‌مان عقب بودیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: با توجه به سیر نزولی در چند سال اخیر کسب ۳ مدال در بازی‌های آسیایی کار دشواری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو قمری در نشست خبری خود با خبرنگاران صبح امروز در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد در مورد روند آماده‌سازی دوچرخه‌سواران کشورمان جهت حضور بازی‌های آسیایی اینجئون اظهار داشت: اردوهای تیم ملی از اسفند ماه سال قبل آغاز شد و ما برای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان که ما هاول گوران مربی اهل چک را از بین ۳۴ گزینه انتخاب کردیم.

وی افزود: اردوهای تیم ملی با مربیان جدید از ۱۷ فروردین امسال آغاز شد که در اولین گام در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان شرکت کردیم متاسفانه آن چیزی که انتظار داشتیم در این رقابت‌ها حاصل نشد علت آن نیز این بود که یکسری ورزشکاران جوان وارد تیم ملی شده بودند. از سوی دیگر به دلیل برخی مسائل از جمله تاخیر در انتخاب وزیر و همچنین حواشی فدراسیون و نیز مشکلات مالی از برنامه‌های‌مان عقب بودیم.

قمری تصریح کرد: بعد از مسابقات آسیایی قزاقستان یک اردوی دو ماهه در رشته سرعت در جمهوری چک داشتیم و در چند کشور اروپایی از جمله آلمان، جمهوری چک و اتریش نیز حضور یافتیم. با توجه به اینکه دوچرخه‌سواران کشورمان در این دوره از بازی‌ها تنها در چند رشته حضور خواهند داشت با این حال امیدواریم بتوانیم در بخش سرعت کشورمان را صاحب مدال کنیم.

وی در مورد نحوه آماده‌سازی ورزشکاران در بخش جاده نیز اظهار داشت: در بخش جاده ورزشکاران ما در رنکینگ اول آسیا قرار دارند و در قسمت انفرادی جزو نفرات اول تا دهم هستند. از این افراد هفت نفر را به اردو دعوت کردیم و با انجام تست دوپینگ و سایر تست‌های تخصصی اردوها وارد مراحل جدی شدند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد رشته کوهستان نیز گفت: در رشته کوهستان برای نخستین بار در تاریخ ورزش دوچرخه‌سواری ایران دو ورزشکار به بازی های آسیای وارد می‌شوند. اردوها از ۴ ماه قبل آغاز شده‌اند و ۲۰دوچرخه سوار از جمله چند خانم در این اردو حضور داشتند. با توجه به اینکه نخستین تجربه حضور ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی است ما در بخش کوهستان انتظار کسب مدال را نداریم.

قمری در پاسخ به این سوال که چرا در قسمت بانوان هیچ نماینده‌ای از ایران در بازی‌های آسیایی حضور نخواهد داشت، افزود: حضور در بازی‌های آسیایی باید کیفی باشد از این رو ما ابتدا بانوان را در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت دادیم تا خانم‌ها در این مسابقات به کسب مدال امیدوار باشند. بازی‌های آسیایی شرایط خاصی دارد و نمی‌توان بر اساس حضور صرف و یا حتی تفریحی در این بازی‌ها شرکت کرد.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌های ایده‌آل خریداری شده و در اختیار ملی‌پوشان کشورمان قرار داده شده، خاطرنشان کرد: در این حال که منابع مالی دیر در اختیار ما قرار گرفت دوچرخه‌ها را دیر خریداری کردیم با این حال این کار انجام شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان اظهار داشت: در چند سال اخیر دوچرخه‌سواری ایران هم در رنکینگ هم به لحاظ مدال‌آوری سیر نزولی داشته که علت آن پرورش گلخانه‌ای دوچرخه‌سواران بوده است. ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در گوانگجو چین ۳ مدال برنز گرفتیم که امیدوارم امسال نیز حداقل این ۳ مدال را تکرار کنیم البته رنگ آن را پیش‌بینی نمی‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز