خبرگزاری کار ایران

پتانسیل کاراته‌ایران بالاست؛

آشوری: قول ۲ تا ۳ مدال طلا را در اینچئون می‌دهم / بازداشت ملی‌پوش‌کاراته اشتباهی‌ بود!

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۴۷

پتانسیل کاراته ما بالاست، اما نفوذ داروان و دست‌اندرکاران کاراته‌آسیا را نیز نباید از یاد برد. با این شرایط باید بگویم بنده قول کسب دو یا سه مدال طلا را در بازی‌های آسیایی اینچئون می‌دهم.

دبیر فدراسیون کاراته گفت: با توجه به اقتدار کاراته‌ایران در سطح‌آسیا و جهان قول کسب دو یا سه مدال طلا در بازی‌های آسیایی اینچئون را می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن آشوری در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در فرآیند قهرمانی علل و عوامل مختلفی نقش دارند. اول وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که در این مدت حمایت های بسیار خوبی از فدراسیون کاراته داشته اند. دوم مدیریت فدراسیون کاراته است که در زمینه انتخاب کادر فنی انتخاب خوبی داشته چرا که مربیان تیم ملی دارای سوابق قهرمانی و مربی گری ارزشمندی هستند. کادر فنی در این شش ماه در کنار ملی پوشان حضور داشتند و این طور نبوده تیم ملی حیات خلوت کادر فنی باشد بلکه خدمت به تیم ملی اولویت اصلی زندگی آنها بوده است.

وی ادامه داد: بخش مهم دیگر خود کاراته کارها هستند که آنها نیز در طول اردوها با جان و دل تلاش کردند آنچه که باقی می ماند روز بازی هاست که ۸۰ درصد موفقیت بر عهده ملی پوشان است و ۲۰ درصد هم به مربیان بستگی دارد.

مدیر تیم های ملی فدراسیون کاراته با اشاره به اعمال نفوذ داوران درکاراته یادآور شد: متاسفانه در کاراته تقسیم مدال صورت می گیرد مثلا در دوره قبل بازیهای آسیایی در گوانجو تیم چین که در کاراته هیچ محلی از اعراب ندارد دو مدال طلا گرفت و از این نظر با ژاپن که مهد کاراته جهان است و همچنین تیم ایران که یکی از قدرتهای بلامنازع آسیا و دنیاست برابری کرد.

وی ادامه داد: پتانسیل کاراته ما بالاست اما نفوذ داروان و دست اندرکاران کاراته آسیا را نیز نباید از یاد برد. با این شرایط باید بگویم بنده قول کسب دو یا سه مدال طلا را در بازی های آسیایی اینچئون می دهم.

آشوری در ادامه در خصوص سوالی مبنی بر اعزام صد نفر به مسابقات کاراته وان ترکیه گفت: ترکیب تیم اعزامی ۵۶ نفر بودند ۱۹ کمیته رو، ۱۷ کاتارو، ۵ مربی درکومیته زنان و مردان و دو مربی در بخش کاتای آقایان و بانوان حضور داشتند بنابر این اعزام صد نفر به استانبول ترکیه صحیح نیست.

دبیر فدراسیون کاراته همچنین درخصوص اینکه گفته می‌شود تعدادی از اعضای تیم ایران در لابی هتل محل اقامت خود شب را به صبح گذراندند، تصریح کرد: ما هتل را از قبل رزو کرده بودیم اما تصمیم گرفتیم تیم را یک روز زودتر به ترکیه اعزام کنیم طبق صحبت هایی که با مسئولین فدراسیون کاراته ترکیه داشتیم آنها اعلام کرده اند برای یک روز زودتر جای خالی ندارند و تنها می توانند ده اتاق به ما اختصاص دهند. وقتی وارد استانبول شدیم متاسفانه تعداد اتاق‌ها به ۶ اتاق کاهش یافت با این حال تصمیم گرفتیم بازیکنان اصلی تیم ملی و همچنین آنهایی که در مسابقات ژاپن حضور داشتند را در همان اتاق‌ها اسکان دهیم و سایر همراهان را به مکان دیگری منتقل کردیم.

وی افزود: این اتفاق ممکن است برای هر تیمی بیفتد و به نظرم نباید آن را بزرگ‌نمایی کرد هر چند ما این مشکل را که از جانب کشور میزبان پیش آمده بود را به خوبی مدیریت کردیم.

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا یکی از کاراته‌کارهای اعزامی به ژاپن با پاسپورت برادر خود به این کشور اعزام و نهایتا منجر به بازداشت وی شده، توضیح داد: این اشتباهی بود که صورت گرفت و به خاطر بازی‌های آسیایی بهتر است به این موضوعات نپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز