خبرگزاری کار ایران

والیبال‌ مردان‌ جهان - لهستان؛

صرب ها مقهور هنرنمایی بلندقامتان والیبال / ولاسکو برای ایران سنگ تمام گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۳۷

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی غرور انگیز مقابل صربستان قهرمان المپیک و تیم رده ششم والیبال دنیا به جمع شش تیم برتر مرحله نهایی والیبال مردان جهان پیوست.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدار از مرحله دوم رقابت های والیبال مردان جهان به مصاف صربستان رفت و موفق شد حریف مطرح اروپای شرقی خود را با نتیجه ۳ بر ۱ به زانو درآورد و ۳ امتیاز با ارزش این دیدار را به حساب خود واریز کرد تا با کسب ۱۵ امتیاز برای نحستین بار به دور نهایی این رقابت ها صعود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار که در ورزشگاه اطلس شهر لودز لهستان برگزار شد، تیم کشورمان با ترکیب اولیه ظریف، غفور، معروف، موسوی، قائمی و غلامی به میدان رفت و با نتیجه ۳-۱ مقابل حریف به برتری دست یافت تا شانس خود را برای صعود به عنوان تیم سوم گروه افزایش دهد. در این دیدار تیم کشورمان با نتایج ۲۷ - ۲۵،۲۵-۲۲،۲۵ - ۱۸ مقابل حریف قدرتمند خود به برتری رسید. تیم کشورمان تنها گیم دوم را با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ به حریف واگذار کرد.

تیم کشورمان در این مسابقه شروعی ضعیفی داشت و دوبار در امتیازهای ابتدایی از حریف فاصله گرفت اما با دفاع خوب روی تور و حملات سرعتی توانست امتیازهای از دست رفته را در اواخر ست اول جبران کند و در امتیاز ۲۴ با حریف برابر شود. شاگردان کواچ امتیازهای پایانی را روی تجربه و هوشمندی خود بدست آوردند تا در نهایت گیم اول را ۲۷ بر ۲۵ مقابل حریف به پیروزی دست یابند.

در گیم دوم هر چند امتیازها برابر پیش رفت اما سرویس ها و دفاع ضعیف روی تور که تاحدودی خستگی مسابقه سنگین شب گذشته مقابل لهتان نیز در عملکرد بلند قامتان کشورمان نیز محسوس بود باعثشد تا ست دوم را ۲۲ بر ۲۵ به صربستان واگذار کنیم.

در ست سوم باز هم این تیم ما بود که بهتر آغاز کرد و حتی ۴ امتیاز از حریف خود پیش افتاد ولی بازی خوب صرب ها در زدن سرویس و دفاع روی تور این تیم را در امتیاز ۱۰ به نتیجه تساوی رساند اما باز هم این تیم کشورمان بود که در ادامه مسابقه بهتر عمل کرد و اختلاف ۴ امتیازی خود را بدست آورد. این اختلاف پشتوانه خوبی برای تیم کشورمان شد و در نهایت بلند قامتان کشورمان در ست سوم ۲۵ بر ۲۲ حریف خود را شکست دادند تا با دو ست برده از حریف پیش بیفتند.

ایران در ست چهارم طوفانی آغاز کرد و با دفاع خوب و اسپک های تماشایی امیر غفور امتیازهای خوبی را جمع آوری کرد و حتی ۹ بر ۲ از صربستان پیش افتاد. بازی با روحیه تیم کشورمان در ادامه صرب های را زمین گیر کرد و امتیازهای ارزشمندی را به اندوخته های تیم کشورمان افزود. این فاصله تا امتیازهای پایانی حفظ شد تا بلند قامتان کشورمان این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی برسند و امیدهای کشورمان برای صعود رنگ بگیرد.

تیم ملی ایران با توجه به پیروزی آرژانتین مقابل آمریکا با کمک خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایران به جمع شش تیم پایانی راه یافت. به عبارتی ولاسکو برای صعود ایران کاری کرد کارستان و سنگ تمام گذاشت.

جدول نهایی گروهE به این شرح است:

۱ - فرانسه ۱۶ امتیاز

۲ - لهستان ۱۶ امتیاز

۳ - ایران ۱۵ امتیاز

۴ - امریکا ۱۳ امتیاز

۵ - صربستان ۹ امتیاز

۶ - آرژانتین ۸ امتیاز

۷ - ایتالیا ۲ امتیاز

۸ - استرالیا صفر امتیاز

شرح بازی

ست اول: ۲۷ – ۲۵ به سود ایران
فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سید محمد موسوی، سعید معروف در منطقه یک تا شش زمین ایران جای گرفتند و فرهاد ظریف هم لیبرو بود. صربستان هم شماره ۱۰؛ نیکیچ و شماره ۱؛ کوواچویچ را استراحت داده و به برادر کوچکترش شماره ۲؛ اوروس کوواچویچ و همچنین شماره ۴؛ پتریچ میدان داده.
بازی با سرویس خوب صرب ها آغاز شد. حمله سرعتی ایران به تور خورد، یک توپ برگشتی هم از آن صرب ها شد تا ۳ – صفر پیش بیفتند. بالاخره میرزاجانپور یک حمله قدرتی را به پوئن تبدیل کرد تا ایران از صفر بالا بیاید. صربستان تیم غالب میدان در این لحظات است که با آتاناسییِویچ به پوئن می رسد. ۸ – ۵ وقت اول فنی هم برای این تیم رقم می خورد. آثار خستگی از بازی برابر لهستان در نمایش تیم ایران نمایان است. با این حال، سعی ملی پوشان این است که پوئن آور باشند و در بازی به برتری برسند ولی خب خستگی، پوئن منفی هم به همراه دارد. صربستان مسلط بازی می کند و با اختلاف دو پوئن پیش می تازد. ۱۰ – ۸. سرویس های غلامی با توپگیری معروف و حمله غفور دو امتیاز را برای ایران به همراه دارد تا دو تیم برابر ۱۰ شوند. همین لحظه اسپک پشت خط آتاناسییوچ هم به اوت می رود تا ایران یک پوئن پیش بیفتد. این بازیکن پوئن بعدی را با حمله از پشت خط یک سوم جبران می کند و دو تیم برابر می شوند. پوئن سرویس پودراشانین صربستان را پیش می اندازد و غفور بازی را برابر می کند. ۱۲ – ۱۲. یک پوئن ایران، یک پوئن صربستان. دو تیم از حمله اول به پوئن مورد نظر خود می رسند. صربستان زودتر به ۱۶ می رسد و وقت دوم فنی را هم می برد. ۱۶ – ۱۵. همچنان حمله اول؛ تعیین کننده است. سرویس دو تیم با دریافت خوبی همراه است، لذا پاسورها راحت توپ را برای طراحی حمله مهیا می کنند و اسپکرها هم پوئن می گیرند. حالا آتاناسییوچ یک حمله را به اوت می فرستد. ۱۸ – ۱۷ به سود ایران. ایران یک پوئن در رالی پیش می افتد. صرب ها با سرویس خوب، دریافت ایران را به هم می ریزند تا در توپ برگشتی یک پوئن پیش بیفتند. ۲۰– ۱۹ صربستان. حالا صربستان در رالی یک پوئن جلو افتاده. حمله غفور از منطقه دو در برابر تک دفاع صربستان ناکام می ماند تا در پوئن ۲۲ – ۲۰ به سود صربستان، ایران وقت استراحت بخواهد. موسوی با اسپک سرعتی ایران را به پوئن ۲۱ می رساند و جایش را برای سرویس به تشکری می دهد. مهدوی هم به جای معروف برای دفاع می آید ولی حمله صربستان از بالای دفاع قائمی در انتهای زمین ایران به پوئن می نشیند. ۲۳ – ۲۱ صربستان و بازگشت تعویضی ها به زمین ایران. غفور یک پوئن از حمله دوم یک پوئن از تک دفاع می گیرد. برابر ۲۳. توپ برگشتی را هم طوری به دفاع می کوبد که به اوت می رود. ۲۴ – ۲۳ به سود ایران و وقا استراحت برای صربستان. حمله سرعتی صرب ها به بار می نشیند تا دو تیم برابر ۲۴ شوند. حالا کواچ وقت استراحت می خواهد. جاخالی قائمی به سر مدافع صربستان می خورد و با اوت می رود. حالا ایگور کولاکوویچ وقا استراحت می خواهد. ۲۵ – ۲۴ به سود ایران. بازی برابر پیش می رود. ایران با کار گروهی و صربستان با اتکا به حمله های آتاناسییویچ. صرب ها سرویس را از دست می دهند و در ادامه نیز در حمله با دفاع ایران مواجه می شوند. ایران دو پوئن می گیرد. ۲۷ – ۲۵ به سود ایران و پایان ست اول.
این ست ۲۸ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۹ و مجتبی میرزاجانپور ۵ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۲ و امیر غفور ۱ پوئن.
سرویس: بدون پوئن.
توپگیری: فرهاد قائمی و فرهاد ظریف هر یک ۴ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۶ و فرهاد ظریف ۵ اقدام عالی.

ست دوم: ۲۵ – ۲۲ به سود صربستان
ترکیب ایران تغییر نمی کند. معروف زننده سرویس است. بازی همچون ست اول، به حمله اول دو تیم معطوف است. هر اسپک، یک پوئن. دو تیم برابر پیش می روند. یک اشتباه داور بازی و اعتراض معروف بازی را متوقف می کند. ولی ایران بلافاصله یک پوئن می گیرد و یک توپ برگشتی را هم پوئن می گیرد تا در رالی یک پوئن از صربستان پیش بیفتد. دو رالی بعد هم بین دو تیم تقسیم می شود تا ایران ۸ – ۷ وقت اول فنی را ببرد. اسپک آتاناسییویچ به آنتن برخورد می کند تا ایران دو پوئن پیش بیفتد. ۱۰ – ۸. غفور دفاع می شود و صرب ها یک توپ برگشتی را هم پوئن می کنند تا یک پوئن در رالی ایران پیش بیفتند. در ادامه برتری اش با یک پوئن افزایش می دهد تا ۱۶ – ۱۴ وقت دوم فنی را ببرد. عبادی پور که به جای میرزاجانپور به زمین آمده در حمله موفق است ولی اختلاف همچنان دو پوئن باقی است. در پوئن ۱۹ – ۱۸ به سود صربستان دوتعویضه مهدوی – محمودی با معروف – غفور انجام می شود. ولی سرویس عبادی پور به تور می خورد. ۲۰ – ۱۸ برای صربستان و وقت استراحت برای ایران. قائمی هم دفاع می شود تا اختلاف به ۳ برسد. سرویس حریف از دست می رود. ۲۱ – ۱۹ تشکری برای سرویس جای موسوی را می گیرد. سرویس خوبش در دو رفت و برگشت پوئن ۲۰ را برای ایران دارد. با حمله سرعتی حریف، اختلاف به دو پوئن می رسد. توپ برگشتی ایران دفاع می شود و ۲۴ – ۲۱ پوئن صربستان را نشان می دهد. سرویس ایران به تور برمی خورد تا در نهایت ۲۵ – ۲۲ پوئن ست برای صربستان باشد.
این ست ۲۶ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۱۳ و مجتبی میرزاجانپور ۴ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی و امیر غفور هر یک ۲ پوئن.
سرویس: بدون پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۷ و فرهاد قائمی ۴ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۶ و فرهاد ظریف ۵ اقدام عالی.

ست سوم: ۲۵ – ۲۲ به سود ایران
تشکری جای غلامی در ترکیب ایران قرار گرفت. ست با آغاز توفانی ایران همراه بود. از همان ابتدا پیش افتاد و کاری کرد که در امتیاز ۶ – ۲ صرب ها وقت استراحت درخواست کنند. ولی کارگر نبود. ۸ – ۴ وقت اول فنی برای ایران رقم خورد. صربستان به بازی برگشت و با سرویس و دفاع اختلاف را به یک پوئن رساند. ۸ – ۷. حالا نوبت دفاع ایران بود که از آتاناسییویچ پوئن بگیرد. او یک پوئن سرویس هم از دست داده بود. ۱۰ – ۷. صرب ها توپ را برگرداندند و موسوی دو بار دفاع شد تا دو تیم برابر ۱۰ بشوند. غفور بازی را به سود ایران عوض کرد. سرویس معروف هم در زمین صربستان دریافت نداشت. ایران دو پوئن پیش افتاد و آتاناسییویچ هم توپش را به اوت زد تا برتری با ایران باشد. در نهایت هم ۱۶ – ۱۲ وقت دوم فنی برای ایران رقم خورد. دو تیم بخش سوم بازی را با همین اختلاف پیش رفتند. یک پوئن برای ایران. یک پوئن برای صربستان. یک خطای حمل در زمین ایران، اختلاف را یک پوئن کم کرد تا کواچ در امتیاز ۱۹ – ۱۷ به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه ایران موفق شد اختلاف خود را حفظ کرده و به روند برتری اش تا پایان ست ادامه بدهد. ۲۵ – ۲۲ امتیاز این ست به سود ایران بود.
این ست ۲۸ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۲۳ و فرهاد قائمی ۶ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۳ و امیر غفور ۲ پوئن.
سرویس: سعید معروف و آرمین تشکری هر یک ۱ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۱ و فرهاد قائمی ۷ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۲ و فرهاد ظریف ۷ اقدام عالی.

ست چهارم: ۲۵ – ۱۸ به سود ایران
این ست هم با شروع خوب ملی پوشان همراه شد. دفاع خوب و امتیاز سرویس معروف ایران را سه پوئن پیش انداخت. ایران تیم برتر میدان بود و اختلافش را لحظه لحظه بیشتر می کرد. ۱۰ – ۲. در ادامه ایران چنان بر بازی مسلط شد که کار به حرکات نمایشی کشیده شد. بازیکنان ایران با مهرات و تسلط کافی فاکتورهای مختلف را در زمین اجرا می کردند و صربستان هر چه می دوید به گرد پای ایران هم نمی رسید. ۲۵ – ۱۸ امتیاز این ست برای ایران بود تا ایران ۳ – ۱ بازی را به سود خود تمام کرده باشد.
این بازی ۱۰۹ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران در آن به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۲۸ و مجتبی میرزاجانپور ۹ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۴ و آرمین تشکری ۳ پوئن.
سرویس: سعید معروف ۲ و آرمین تشکری ۱ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۳ و فرهاد قائمی ۱۰ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۲ و فرهاد ظریف ۹ اقدام عالی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز