خبرگزاری کار ایران

فقط هزینه اعزام‌‌آسیایی را می‌‌دهیم؛

زارعی: سنگنوردان برای تکرار قهرمانی به اندونزی می‌روند

کد خبر : ۲۰۷۰۶۴

متاسفانه با آغاز فصل‌زمستان، آمار حوادثتلخ نیز افزایش می‌یابد که دلیل اصلی آن بی‌توجهی مردم و ورزشکاران به توصیه‌های ایمنی است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: هزینه اعزام‌های آسیایی برعهده فدراسیون است، اما سفر ورزشکاران به مسابقت جهانی، با هزینه شخصی آنها انجام می‌شود.

رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص نتایج نمایندگان ایران در مسابقات جهانی اخیر در اسپانیا، اظهار داشت: در این رقابت‌ها، تیم‌های سختی، سرعت و معلولین کشورمان حضور داشتند که رضا علیپور در بخش سختی و سرعت مدال برنز گرفت و بهنام خلجی نیز در اولین حضورش در مسابقات‌جهانی، در بخش معلولین بر سکوی سوم ایستاد.

وی در مورد رقابت‌های مونیخ آلمان نیز افزود: علی برات‌زاده در رشته سنگ‌کوتاه در بین ۱۱۰ شرکت‌کننده از سراسر جهان رتبه چهل و پنجم را از آن خود کرد. همچنین وی در جام آدیداس که در آلمان برگزار شد و یکی از رویدادهای کسب امتیاز ورودی برای جام جهانی است، عنوان سیزدهم را به دست آورد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی به اعزام تیم ملی سنگنوردی به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و ادامه داد: هفته‌آینده تیم ملی راهی اندونزی خواهد شد تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند. تیم اعزامی متشکل از ۵ سنگنورد آقا و ۲ سنگنورد خانم است که برای تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته، به اندونزی می‌روند.

وی درباره سایر برنامه های فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی هیمالیانوردی هم اکنون در یخچال کوه سبلان در حال برگزاری است. ضمن اینکه در تلاشیم این گروه از ورزشکاران کشورمان برای فتح قله آرارات عازم کشور ترکیه شوند.

زارعی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعزام‌های فراوان فدراسیون کوهنوردی، آیا مشکلی بابت اعزام ورزشکاران کشورمان به رقابت‌های آسیایی، بین المللی و جهانی ندارید، گفت: اولا اینکه برخلاف نظر شما معتقدم تعداد اعزام‌های فدراسیون ما بسیار کم است. ثانیا، فقط هزینه اعزام‌های آسیایی برعهده فدراسیون است و سایر اعزام‌ها به مسابقات جهانی را خود ورزشکاران تقبل می‌کنند.

وی در ادامه درخصوص احتمال اهدای جایزه اتحادیه جهانی کوهنوردی به یکی از کوهنوردان ایران، اظهار داشت: هر ساله اتحادیه جهانی کوهنوردی، به بهترین پروژه‌ها در زمینه کوهنوردی و سایر موضوعات زیست محیطی جایزه می‌دهد که امسال از ایران نیز چند پروژه به این اتحادیه ارسال شده که پس از بررسی‌های لازم، پروژه برتر انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس فدراسیون‌کوهنوردی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز فصل پاییز و متعاقبا آغاز صعودهای زمستانی، چه اندازه برای کاهش حوادثآمادگی دارید، یادآور شد: متاسفانه با آغاز فصل‌زمستان، آمار حوادثتلخ نیز افزایش می‌یابد که دلیل اصلی آن بی‌توجهی مردم و ورزشکاران به توصیه‌های ایمنی است. با این حال، وظیفه ماست که برای کاهش این آسیب‌ها، گام‌های موثری برداریم چراکه یکی از وظایف اصلی ما همین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز