خبرگزاری کار ایران

رنکینگ ایران هم می‌تواند ارتقا یابد؛

ضرورت بازنگری ورزش‌ایران در رشته‌های مدال‌آور / سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های پرمدال

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۷۰

نگاهی واقع‌بینانه به ورزش‌های مدال‌آور که بالا رفتن جایگاه کشورها را در رنکینگ بازی‌های آسیایی ضرورت بازنگری ورزش‌ایران در رشته‌های مدال‌آور و سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های پرمدال را دوچندان می‌کند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در شرایطی به نیمه راه نزدیک می‌شود که جایگاه نخست جدول این دوره از بازی‌ها بی‌تردید به چین تعلق خواهد گرفت، کره‌جنوبی میزبان این بازی‌ها و ژاپن نیز می‌توانند مانند دوره‌های پیشین در رده‌های نخست جدول نهایی بازی‌ها قرار داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، موفقیت رویایی ورزشکاران چین در بازی‌های آسایی و المپیک‌ها نتیجه برنامه‌ریزی بلندمدت و نگاه جدی و اجباری دولتی به ورزش های پایه در این کشور است، در کشور چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، این نتایج بر اساس یک جهش یا اتفاق غیر قابل پیش بینی به دست نیامده است و آنها نتیجه برنامه ریزی بلندمدت ورزشی از دوران طفولیت تا سنین جوانی ورزشکاران را در بازی های آسیایی و المپیک ها مشاهده می کنند.

بی تردید برای ما جای شگفتی است که بدانیم در مدارس ابتدایی چین، رشته بیلیارد در گروه ورزش های اجباری دولتی است و در یکی دو سال گذشته این ورزش به دلیل نقش مهم آن در مدال آوری در کنار رشته های پایه دیگر مانند شنا، ژیمناستیک تنیس روی میز، تیراندازی و تیروکمان در ردیف ورزش های اجباری مدارس قرار گرفته است و دانش آموزان ابتدایی با توجه به مدال آوری بیلیارد و توان افزایش کارآمدی ذهن در طراحی سایر ورزش ها به ویژه ورزش های گروهی مانند فوتبال لازم است در سنین طفولیت این ورزش را فراگیرند.

برنامه ریزان این ورزش پیش بینی کرده اند که با توجه به قرار گرفتن ۲۰ اسنوکر باز چینی در رده ۱۰۰ بازیکنان برتر جهان، تا سال ۲۰۲۵ میلادی نفرات اول تا شانزدهم این رشته از کشور چین خواهند بود و این نتیجه یک برنامه ریزی بلند مدت با توجه به ایجاد مسیر توسعه و ارائه و راهکارهای تعریف شده برای نیل به هدف قهرمانی است.

سهم رشته های بیلیاردی در بازی های آسیایی ۳۲ مدال است و در رشته بولینگ ۵۲ مدال در این مسابقات توزیع می گردد.

۸۴ مدال توان و ظرفیت مدال آوری دو رشته در یک دوره از بازی های آسیایی است و این نکته اصولی را یادآور می شود که در برنامه کلان و جامع ورزش ما توجه ویژه و برنامه ریزی اصولی و عملیاتی در ورزش های پایه و پرمدال بسیار ضروری به نظر می رسد.

نگاهی واقع بینانه به موقعیت ورزش های مدال آور که بالارفتن جایگاه کشورها را در رنکینگ بازی های آسیایی موجب می شود و ورزش کشور را از انتظار طولانی برای تک مدال های رشته های مدال آور انفرادی خارج خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز