خبرگزاری کار ایران

لادور طلا را به کره‌ای تقدیم کرد؛

علی‌نژاد: ووشو در اینچئون به تعهداتش عمل کرد / برای تالو مربی چینی می‌آوریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۷۹

درحالیکه در ۲ دوره مدال نگرفتیم و در یک دوره نیز تنها موفق به کسب یک نشان طلا شدیم. از این رو، نمی‌توان مقایسه‌ای بین بازی‌های اینچئون و گوانگژو انجام داد.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: کره‌ای‌ها از میزبانی خود نهایت استفاده را بردند، وگرنه ما قطعا یک طلای بیشتر به دست می‌آوردیم.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص نتایج ووشوکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون، یادآور شد: به طور کلی، عملکرد بچه‌ها خوب بود و همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، یک طلا، یک نقره و ۳ برنز به دست آوردیم. هرچند تعداد مدال‌های نقره ما از بازی‌های گوانگژو نیز بیشتر بود. از این رو فکر می‌کنم به تعهدات خود در قبال وزارت‌ورزش عمل کردیم.

وی با اشاره به مدال‌های کسب‌شده در بخش‌ساندا تصریح کرد: ما در ساندا ۳ فینالیست داشتیم که می‌توانستیم ۲ طلا بگیریم، اما حمیدرضا لادور با اختلاف میلیمتری به سانداکار کره‌ای باخت و نقره گرفت.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد اینکه گویا از نقره لادور خیلی راضی نیستید، افزود: لادور تا ۹ ثانیه به پایان مسابقه از حریف خود پیش بود، اما بازی را واگذار کرد. به نظرم، او نشان طلا را به کره‌ای تقدیم کرد، چون حریفش در حد و اندازه‌های وی نبود. از این رو فکر می‌کنم علاوه بر بنده و کادر فنی، لادور خودش هم از عملکردش راضی نیست.

علی‌نژاد درباره افت مدالی ساندا در بازی‌های آسیایی‌اینچئون نسبت به مسابقات سال ۲۰۱۰ در گوانگژو، گفت: خدیجه آزادپور در گوانگژو در حالی مدال طلا گرفت که چینی‌ها در وزن ۶۰ - کیلوگرم زنان نماینده‌ای نداشتند، در حالیکه امسال در بازی‌های اینچئون، خواهران منصوریان هر دو به نمایندگان چین باختند.

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا ادامه داد: در قسمت مردان نیز همانطور که گفتم ما می‌توانستیم صاحب ۲ مدال طلا شویم. در مجموع باید بگویم در مسابقات اینچئون، تعداد ووشوکاران چینی افزایش یافته بود و به همین دلیل طلاهای ما هم کاهش یافت.

وی با بیان اینکه کارنامه‌ووشوی ایران در ۲ دوره اخیر در بازی‌های آسیایی قابل‌قبول بوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر مواردی که ذکر شد، این نکته بسیار مهم را هم باید در نظر داشت که از سال ۱۹۹۸ و در بازی‌های آسیایی تایلند تاکنون، ما تنها در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال‌های مختلف به خصوص طلا شده‌ایم. درحالیکه در ۲ دوره مدال نگرفتیم و در یک دوره نیز تنها موفق به کسب یک نشان طلا شدیم. از این رو، نمی‌توان مقایسه‌ای بین بازی‌های اینچئون و گوانگژو انجام داد.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون‌جهانی ووشو درخصوص کسب مدال‌برنز توسط سجاد عباسی و شنیده‌های اخیر مبنی بر خداحافظی وی از تیم ملی، اظهار داشت: بنده در این باره نمی‌توانم نظری بدهم، اما در مسابقه سجاد با ورزشکار کره‌ای ما به رأی داوران اعتراض کردیم، اما موثر واقع نشد. کره‌ای‌ها از میزبانی خود نهایت بهره را بردند. مثلا از سالن برگزاری رقابت‌های ووشو تا دهکده بازی‌ها، حدود ۲ ساعت راه بود که این مساله در خستگی بچه‌ها تاثیر داشت. این در حالی بود که هتل اسکان خود کره‌ای‌ها در نزدیکی دهکده بازی‌ها قرار داشت.

علی‌نژاد در ادامه به نتایج تالوکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون اشاره کرد و اظهار داشت: از عملکرد تالو راضی نیستم. دو تالوکار ما در ۶ فرم، ۵ خطا مرتکب شدند که آمار خوبی نیست.

رئیس فدراسیون‌ووشو در پاسخ به این سوال که آیا در بخش‌تالو برنامه‌ای برای استفاده از مربیان‌چینی دارید یا خیر، گفت: ما می‌خواستیم از مربیان‌چینی استفاده کنیم، اما به دلیل مشکلات‌مالی موفق به انجام این کار نشدیم. با این حال، تلاش می‌کنیم مربیان‌چینی را به خدمت بگیریم، ضمن اینکه در کنار آنها از مربیان ایرانی نیز استفاده خواهیم کرد.

علی‌نژاد در پایان تصریح کرد: نتایج ووشوکاران‌ایران در بازی‌های آسیایی قابل‌قبول بود و نشان داد ما به تعهدات خود در قبال وزارت‌ورزش عمل کردیم، به همین جهت امیدوارم وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک، حمایت‌های بیشتری از فدراسیون‌ووشو به عمل آورند تا ما بتوانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز