خبرگزاری کار ایران

آرزو بود یک‌بار به اتاق‌مسئولان‌فدراسیون برویم؛

خسروی‌نژاد: مشکل میراسماعیلی باز بودن در اتاقش است / منتقدان در حد تخصص اظهارنظر کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۴۴

نفراتی که به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شدند، بهترین جودوکاران ایران بودند و حقیقتا کسی را بهتر از آنها در اختیار نداشتیم. بنابراین بچه‌ها به خصوص جودوکاران اوزان ۶۰،۷۳، ۸۱ و ۹۰ خوب ظاهر شدند.

مربی سابق تیم ملی جودو گفت: در زمان روسای قبلی فدراسیون، آرزو داشتیم رئیس و یا نایب رئیس‌فدراسیون، یک بار ما را به اتاق خود راه بدهند، اما الان در اتاق مسئولان فدراسیون به روی همه باز است.

مسعود خسروی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص عملکرد تیم ملی جودو در بازی‌های آسیایی اینچئون، تصریح کرد: از نظر بنده که زمانی ورزشکار و به قول معروف مسابقه‌دهنده بودم، تمامی بچه‌ها زحمت کشیدند، هرچند می‌شد نتایج بهتری گرفت.

وی افزود: نفراتی که به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شدند، بهترین جودوکاران ایران بودند و حقیقتا کسی را بهتر از آنها در اختیار نداشتیم. بنابراین بچه‌ها به خصوص جودوکاران اوزان ۶۰،۷۳، ۸۱ و ۹۰ خوب ظاهر شدند.

نفر پنجم المپیک ۲۰۰۴ آتن با اشاره به اینکه جواد محجوب به دلیل مشکل روحی نتوانست قابلیت‌های خود را نشان دهد، ادامه داد: جواد بدون‌شک یکی از بهترین جودوکاران ۱۰۰ کیلویی تاریخ جودوی ایران است، اما در بازی‌های آسیایی، از نظر روحی – روانی مشکل داشت و به همین جهت باید دلایل این مساله بررسی شود.

خسروی‌نژاد در مورد اینکه جودوی‌ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو ۲ مدال نقره و برنز گرفت، اما در اینچئون دست‌خالی به کشور بازگشت، اظهار داشت: بدون اینکه بخواهم زحمات فدراسیون‌قبلی و کادر فنی سابق تیم ملی را کمرنگ کنم، باید بگویم آن ۲ مدال را یک نفر گرفت، ضمن اینکه اهالی جودو به خوبی می‌دانند وزن آزاد، شرایط خاصی دارد و مدال گرفتن در آن از سایر اوزان راحت تر است.

وی در ادامه یادآور شد: نباید با یک تورنمنت، فدراسیون و یا کادر فنی را با خاک یکسان کرد. چرا فقط به ناکامی‌ها پرداخته می‌شود؟ چرا کسی نمی‌پرسد رامین صفویه که در مسابقات جهانی نوجوانان برنز گرفت و در المپیک جوانان هم نشان طلا را از آن خود کرد و یا جواد محجوب که تنها طلای گرنداسلم تاریخ جودوی ما را به دست آورده، نتیجه زحمات فدراسیون کنونی است؟

مربی سابق تیم ملی جودو با بیان اینکه هر کس باید در حیطه تخصصی خود صحبت و یا انتقاد کند، گفت: همه ما جودوکار هستیم، اما هر کس در کار خود تخصص دارد و باید در آن حوزه اظهارنظر کند. باور کنید من وکیل و وصی فدراسیون نیستم، بلکه دلم به حال جودو می‌سوزد. در رشته‌ای مثل کشتی، گزارشگر خوب کشتی همچون آقای عامل، وقتی مسابقات کشتی را گزارش می‌کند، همه بینندگان مجذوب این ورزش می‌شوند، اما در جودو، فلان گزارشگر یا کارشناس، فقط از رئیس، نایب رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کند، چون با آنها مشکل دارد.

نفر پنجم بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان افزود: اگر کسی به نحوه مدیریت فدراسیون و یا عملکرد کادر فنی انتقادی دارد، می‌تواند به فدراسیون برود و رو در رو با مسئولان فدراسیون صحبت کند و البته برنامه هم بدهد. به نظرم، این‌گونه انتقاد کردن‌ها، فقط باعثتخریب جودو می‌شود.

خسروی نژاد خاطرنشان کرد: مشکل فدراسیون جودو این است که در اتاق آرش میراسماعیلی به روی همه باز است. من ۱۰ سال عضو تیم ملی بودم، اما آرزو داشتم یک‌بار به دیدن رئیس یا نایب رئیس فدراسیون بروم، اما میراسماعیلی مدیری است که با ورزشکار تمرین می‌کند و حتی آسیب هم می‌بیند. سوال من از منتقدان همیشگی این است که کدام یک از اهالی جودوی ایران، مدال‌ها و افتخارات میراسماعیلی و آخوندزاده را دارند؟

وی با رد هرگونه برخورد نادرست از سوی مسئولان فدراسیون حتی با منتقدان، اظهار داشت: محمد منصوری مربی جوان و سازنده‌ای است که در این چند سال، کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است. او سال گذشته و به دلایلی راهی لبنان شد، اما بعد از مدتی به کشور بازگشت. در مدتی که منصوری در ایران نبود، خیلی‌ها برعلیه او جوسازی کردند، اما میراسماعیلی نه تنها او را طرد نکرد، بلکه وی را به عنوان مربی تیم ملی جوانان هم منصوب کرد.

قهرمان‌کوراش آسیا با اشاره به اینکه مطمئنا فدراسیون مشکلاتی هم دارد، تصریح کرد: من از هیچ کسی طرفداری بی‌جا نمی‌کنم، اما صحبتم این است که هر کس حرفی دارد، دلسوزانه مطرح کند و راهکار هم بدهد. ضمن اینکه اهالی جودو حتی خود من هم می‌بایست در حیطه تخصص و آگاهی خود نظر بدهیم.

نفر پنجم مسابقات المپیک ۲۰۰۴ آتن درخصوص این‌که گفته می‌شود تغییر مدیریت در فدراسیون تنها راه حل مرتفع شدن مشکلات جودوی کشور است، گفت: بنده اصلا چنین نظری را قبول ندارم. مدت زمان حضور روسای قبلی در فدراسیون، ۱۸ سال بود و آنها در این دوره طولانی توانستند کار کنند. در همین دوره بود که میراسماعیلی و محمود میران چند مدال طلای جهان را کسب کردند و یا آخوند زاده قهرمان بازی های آسیایی شد. اما فدراسیون کنونی، تنها ۲ سال است که کار خود را شروع کرده است. بنابراین باید دست کم، نیمی از فرصت مدیران قبلی را به مسئولان فعلی داد و بعد کارنامه آنها را سنجید.

مربی سابق تیم ملی در پایان در مورد دلایل قطع همکاری خود و برادرش(سعید خسروی‌نژاد) با تیم ملی جودو، یادآور شد: سعید چون کارمند تربیت‌بدنی ایلام است، برای حضور در کنار تیم ملی، مرخصی گرفت، اما چون زمان مرخصی وی به پایان رسید، دیگر نتوانست در خدمت تیم ملی باشد. آرش میراسماعیلی برای ادامه همکاری برادرم با تیم ملی، تلاش‌های زیادی انجام داد و با مسئولان تربیت بدنی ایلام رایزنی کرد، اما موفق نشد. در مورد خودم نیز تنها به دلیل مسائل شخصی نتوانستم در خدمت تیم ملی باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز