خبرگزاری کار ایران

نمی توانند فدراسیون را اداره کنند، بروند؛

مرادی: با رفتارهایشان باعثترویج دوپینگ می‌شوند / رئیس بعدی ویرانه تحویل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۰۰

فدراسیون حتی این توانایی را ندارد که تیمی کامل را به رقابت های قهرمانی جهان اعزام کند. اگر رستمی و سلیمی در جهانی قزاقستان مدال نگیرند، چه؟ مطمئنا با ادامه این روند در المپیک برزیل نیز به مشکل می خوریم.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: به خاطر سرمایه سوزی و عدم پشتوانه سازی، در المپیک برزیل کار دشواری در انتظار وزنه برداری ایران خواهد بود.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد رقابت های وزنه برداری بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی، نتایج ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در این پیکارها و همچنین سایر مسائل و مشکلات این رشته مدال آور، صحبت کرد که ماحصل این گفتگو را در زیر می خوانید:

سالن وزنه برداری اینچئون فرسوده بود
یکی از نقاط ضعف بازی های آسیایی اینچئون این بود که اکثر تاسیسات ورزشی و سالن های برگزاری رشته های مختلف از جمله سالن وزنه برداری قدیمی و فرسوده بود که البته ۶ ماه قبل از آغاز بازی ها، سالن وزنه برداری را مرمت و تجهیز کردند که مورد تایید فدراسیون جهانی نیز قرار گرفت.

استقبال کره ای ها از مسابقات وزنه برداری خوب بود
مردم کره استقبال چندانی از بازی های آسیایی نکردند. شاید دلیل آن این بود که این کشور در سال های گذشته میزبان مسابقات مهمی همچون المپیک ۱۹۸۸ و یا جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲ بود. با این حال رقابت های وزنه برداری با استقبال کره ای ها روبرو شد.

۱۲ رکوردشکنی وزنه برداران از ۱۷ رکورد بازی های اینچئون
در جریان بازی های آسیایی، ۱۷ رکورد جهانی در ۳۶ رشته مختلف جا به جا شد که این تنها در بخش بزرگسالان بود. از این ۱۷ رکورد، ۱۲ مورد آن به رشته وزنه برداری تعلق داشت و جالب این که ۹ رکورد به جا مانده، توسط وزنه برداران کره شمالی انجام شد.

برای بهبود روابط دو کره تلاش کردم
سال گذشته و با تلاش های بنده، ۵۰ وزنه بردار کره جنوبی راهی کره شمالی شدند و در این کشور اردوی مشترک برگزار کردند. از سوی دیگر، مسابقات باشگاه های آسیا در کره شمالی برگزار شد. این اتفاقات، به بهبود روابط دو کشور کمک شایانی کرد. به طوری که بنده از سوی نشریه " ایپس " به عنوان یکی از حامیان و فعالان صلح و دوستی بین دو کره شمالی و جنوبی معرفی شدم. هرچند که این تلاش های بنده چندان مورد توجه و انعکاس رسانه های داخلی قرار نگرفت.

همه قهرمانان به دنبال افتخارآفرینی برای کشور ما بودند
ابتدا باید به تمامی مدال آوران کاروان ورزش کشور و همچنین قهرمانانی که موفق به کسب مدال نشدند، تبریک بگویم. چون همه آنها به دنبال افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم بودند.

باید حداقل ۳ مدال می گرفتیم
تصورم این بود که در بازی های آسیایی، حداقل ۳ مدال طلا بگیریم. چون قابل دسترس بود. اما به دلایلی این مهم انجام نشد.
بچه ها انگیزه نداشتند. بچه ها تلاش کردند و کادر فنی نیز زحمات خود را کشید. اما احساس کردم وزنه برداران کشورمان انگیزه لازم را نداشتند.

وزنه برداران با استرس وزنه زدند
وقتی سال قبل تیمی از ایران در بازی های کشورهای اسلامی در اندونزی شرکت نکرد و یا قبل از بازی های اینچئون بچه ها یک سال و اندی بچه ها از اردو دور بودند، طبیعی است در مسابقات اینچئون انگیزه لازم را نداشته باشند و یا با استرس وزنه بزنند.

نامه ای که کسی پاسخ آن را نداد
به خاطر شرکت نکردن وزنه برداران ایران در بازی های کشورهای اسلامی و به عنوان دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا، نامه ای به فدراسیون وزنه برداری کشورمان و همچنین وزارت ورزش ارسال کردم، اما هیچ کس به نامه بنده پاسخی نداد.

مولایی را تحت فشار قرار دادند
بهادر مولایی در مسابقات جهانی سال گذشته مدال گرفت، اما قبل از بازی های آسیایی، وزنه ۲۶۱ کیلویی را برای او قرار دادند که به خاطر آن، فشار زیادی به وی وارد شد. این اتفاق در مورد نواب نصیر شلال و کیانوش رستمی نیز رخ داد.

بچه ها وزنه ها را انداختند، وزیر اعتراض کرد
۳ ماه قبل از بازی های اینچئون، رسول تقیان را به یک وزن بالاتر فرستادند و یا این که از او خواستند در جریان مسابقات لیگ و در حضور رئیس کمیته ملی المپیک، وزنه های بالا بزند. بعد هم آن طور که شنیدم در رکوردگیری که در حضور وزیر ورزش برگزار شد، برای تمامی بچه ها وزنه های سنگین انتخاب کردند که اکثر بچه ها وزنه های خود را بر زمین انداختند. این اتفاق با انتقاد و اعتراض وزیر ورزش هم روبرو شد.

اردوی مجارستان تنها ملی پوشان را مصدوم کرد
۲ ماه پیش از آغاز بازی های آسیایی، تیم را به اردوی مجارستان اعزام کردند و باعثشدند بچه ها آسیب ببینند. شرکت در این اردو بر اساس کدام متدلوژی تمرینی و فنی انجام شد؟

می خواستند رکورد محمد نصیری را بشکنند، اما نشد
مجید عسگری را به یک وزن بالاتر فرستادند تا به قول خودشان رکورد محمد نصیری را بشکند که چنین نشد. وقتی این مسائل را می بینیم، از ورزشکار چه توقعی داریم؟

انتخاب اشتباه وزنه ها را قبول ندارم
می گویند مربیان در انتخاب وزنه ها اشتباه کردند. در حالی که در مسابقات مختلف به خصوص بازی های آسیایی اخیر، تمامی فشارها بر روی دوش کادر فنی بود. پس اینجا مسئول فدراسیون چه کاره است؟


سلیمی محصول پشتوانه سازی فدراسیون قبلی است
تمام مانور فدراسیون بر روی بهداد سلیمی است. درحالی که بهداد یک روزه قهرمان جهان و المپیک نشده، بلکه محصول پشتوانه سازی و برنامه ریزی فدراسیون قبلی بوده است.

از ورزشکاران استفاده ابزاری می کنند
در فاصله یک ماه مانده تا مسابقات جهانی، یک ورزشکار از تیم نوجوانان را به اردوی بزرگسالان می آورند تا بگویند پشتوانه سازی کرده اند. در حالی که این بیشتر شبیه استفاده ابزاری از ورزشکاران است.

از کدام پشتوانه سازی صحبت می کنید؟!
در حالی از پشتوانه سازی صحبت می کنند که سال گذشته، تیم نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشت. بعد هم در جهانی ۴ وزنه بردار نوجوان، دوپینگی از آب درآمدند. این جای تاسف دارد که در رده سنی نوجوانان، دوپینگی داشته باشیم.

تیمی به نام جوانان نداریم
الان تیم جوانان که اصلا نداریم. تیم نوجوانان هم که تعدادی از آنها دوپینگی هستند. وضعیت تیم بزرگسالان را هم که می بینیم.

رکوردهای آسیایی برای نوجوانان و جوانان قرار داده اند
برای وزنه برداران نوجوان و جوان، رکوردهایی در حد آسیا قرار داده اند. در این شرایط، یک مربی برای رسیدن به رکوردهای مورد نظر، مجبور می شود به ورزشکارش استفاده از مواد نیروزا را توصیه کند. به این ترتیب آمار ورزشکاران دوپینگی افزایش می یابد. واقعا مسئولان فدراسیون می دانند چه کار می کنند یا این که نمی دانند؟!

حتی نمی توانند تیمی کامل را به مسابقات جهانی اعزام کنند
تیم ایران در مسابقات جهانی قزاقستان، کار بسیار سختی در پیش دارد. فدراسیون حتی این توانایی را هم ندارد که تیمی کامل را به رقابت های قهرمانی جهان اعزام کند. اگر به فرض، کیانوش رستمی و بهداد سلیمی در جهانی قزاقستان مدال نگیرند، چه؟ مطمئنا با ادامه این روند در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل نیز به مشکل برمی خوریم.

فقط سرمایه سوزی می کنند
مساله اصلی این است که هدفگذاری فدراسیون اشتباه است. آنها یا استراتژی ندارند یا اگر هم دارند، غلط است. در حال حاضر آن چه می بینیم، فقط سرمایه سوزی است و بس.

بیشتر دنبال شورای شهر هستند تا رسیدگی به وضعیت وزنه برداری
به جای پرداختن به معضلات وزنه برداری، به دنبال این هستند که می توانند در شورای شهر بمانند یا نه. به نظر من، مهم مسئولیت پذیری است. چون امانت است و باید در قبال آن امانتدار باشیم.

برای قانون تعیین تکلیف می کنند
وقتی وزیر ورزش به قانون اشاره می کند، پس به قانون اشراف دارد. اما متاسفانه مسئول فدراسیون به جای این که پشت سر قانون بایستد، برای قانون تعیین تکلیف می کند.

یک مسئولیت خود را هم نمی توانند انجام دهند چه برسد به ۲ تا!
یک مدیر اگر ۱۰ تا مسئولیت هم داشته باشد و کار کند، این اصلا بد نیست. اما وقتی نمی توانند یک کار خود را هم اداره کنند، بهتر است بروند و کار را به مدیران شایسته و صاحبان آن بسپارند.

ساختار وزنه برداری ما بیمار است
مهم نیست من در فدراسیون باشم یا نباشم و یا برای انتخابات دوره بعد کاندیدا بشوم و یا نشوم. بلکه آن چه اهمیت دارد، این است که هر کس بیاید، یک ویرانه را تحویل می گیرد. چون ساختار وزنه برداری ما بیمار است.

گفتگو: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز