خبرگزاری کار ایران

شانس‌آوردیم در کامپوند چهارم شدیم؛

صفایی: ریکرو نداریم، آن‌وقت صحبت از المپیک می‌کنند / المپیک یعنی ریکرو

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۵۸

برای ساختن یک ورزشکار در حد مسابقات آسیایی، بین ۳ تا ۵ سال زمان نیاز است. برای المپیک هم ۵ تا ۸ سال باید وقت صرف کرد.

رئیس‌سابق فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: وزیر سابق ورزش و معاونانش نمی‌خواستند موفقیت‌های بنده و فدراسیون را ببینند.

کریم صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد نتایج تیراندازان کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار داشت: همه این را می‌دانند که سال ۲۰۰۸ بود که بنده به فدراسیون‌آسیا و همچنین شورای‌المپیک‌آسیا پیشنهاد دادم مسابقات کامپوند در بازی‌های آسیایی گنجانده شود. برای انجام این کار نیز اصرار داشتم، چون نایب‌رئیس فدراسیون آسیا بودم.

وی افزود: در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ایران قهرمان‌جهان بود. همان زمان به رغبتی گفتم ما ۴مدال، ۲ تا در کامپوند و ۲ تا در ریکرو می‌گیریم، اما متاسفانه به خاطر کارهایی که در فدراسیون انجام دادند، باعثحذف ریکرو شدند و آن را به ۱۰ سال قبل بازگرداندند.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان ادامه داد: در کامپوند بانوان نیز آن‌چنان که باید ظاهر نشدیم. شانس آوردیم همان عنوان چهارم را هم به دست آوردیم.

صفایی درباره روند پرورش قهرمانان تیراندازی با کمان یادآور شد: برای ساختن یک ورزشکار در حد مسابقات آسیایی، بین ۳ تا ۵ سال زمان نیاز است. برای المپیک هم ۵ تا ۸ سال باید وقت صرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک تیرانداز در دنیا فوق‌ستاره شده و پازل قهرمانی‌اش کامل شود، باید به روش علمی و نوین رایج در جهان تمرین و سرمایه‌گذاری انجام گیرد، اما متاسفانه این پازل در فدراسیون به هم ریخت.

رئیس‌سابق‌ فدراسیون‌تیراندازی با کمان افزود: با این روند، دوباره به سال‌های۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بازگشتیم. باز هم ریکرو نداریم، بنابراین نمی‌توانیم در المپیک حضور پیدا کنیم، چون المپیک یعنی ریکرو. وقتی تیم ریکرو برای آسیا نداریم، المپیک که جای خود دارد.

صفایی در پایان گفت: تخریب‌های ۲ - ۳ سال اخیر، کار را به اینجا رساند. البته وزیر قبلی‌ورزش همین را هم می‌خواست. پشت این کارها نیز منافع شخصی معاونان وی بود، چون آنها نمی‌خواستند موفقیت‌های من و فدراسیون را ببینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز