خبرگزاری کار ایران

در دیدار با شهنازی؛

ویچنزو: از تجربیات ووشوی ایران استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۹۹

ووشوی ایران از قدرت های جهانی این رشته بوده و رئیس فدراسیون آن با تلاش هایی که در این مدت انجام داده، به خوبی توانسته جایگاه شایسته ای برای این رشته در داخل و خارج از کشور کسب کند.

رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وینچنزو دراگون که به تازگی به ایران سفر کرده است، صبح امروز با شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار کرد و در مورد مسائل مختلف به ویژه ووشو به گفتگو پرداخت.

در این دیدار که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، شهنازی اظهار داشت: امضای تفاهم نامه های ورزشی بین دو فدراسیون ووشوی ایران و ایتالیا، علاوه بر منافع و مزایای ورزشی، باعثدوستی هر چه بیشتر دو کشور می شود. به خصوص اینکه ووشوی ایران از قدرت های جهانی این رشته بوده و رئیس فدراسیون آن با تلاش هایی که در این مدت انجام داده، به خوبی توانسته جایگاه شایسته ای برای این رشته در داخل و خارج از کشور کسب کند.

وی با بیان این که عملکرد فدراسیون ووشو مورد حمایت کمیته ملی المپیک است، خاطر نشان کرد: ایتالیا از جمله کشورهای صاحب نام در بسیاری از ورزش های جهان است. در این راستا، ووشوی این کشور با بهره مندی از تجارب مسئولان ووشوی ایران می تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد و قطعا دو کشور در عرصه بین المللی، جدا از برگزاری اردوهای مشترک، می توانند در عرصه دیپلماسی ورزشی نیز از یکدیگر حمایت کنند.

در ادامه، وینچنزو رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا، ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران، تصریح کرد: از موفقیت های ورزش ایران در بازی های آسیایی اینچئون به خوبی مطلع هستم. ورزش ایران توانمندی بسیار خوبی در رشته های مختلف به ویژه ووشو دارد و یکی از قدرت های جهانی این رشته محسوب می شود.

وی افزود: همین که مسئولان فدراسیون ووشوی ایران مورد حمایت کمیته ملی المپیک کشورشان هستند، بیانگرعملکرد مطلوب آنها و باعثدلگرمی ماست.

رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا ادامه داد: ووشو جزو رشته هایی است که کاندیدای ورود به المپیک محسوب می شود و کمیته بین المللی المپیک نیز اعلام کرده در مورد ورود این رشته به بازی های المپیک، بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

وینچنزو خاطرنشان کرد: رشد ووشوی ایران طی این سال ها، غیر قابل کتمان است و بدون تردید، امضای چنین تفاهم نامه های ورزشی و استفاده از تجارب یکدیگر، به رشد ورزش دو کشور کمک بسزایی خواهد کرد. ما بسیار امیدواریم بتوانیم از تجربیات موفق ایران در زمینه های مختلف برای رشد ووشوی خود استفاده کنیم.

همچنین مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و نایب رئیس ووشوی آسیا نیز ضمن اشاره به وضعیت ووشو در جهان، گفت: امروزه ووشو چنان رشدی در بین کشورها داشته که دیگر نمی توان در هیچ رویداد قاره ای و جهانی، تیمی را دست کم گرفت، به خصوص که احتمال المپیکی شدن آن باعثشده تا مورد توجه مسئولین دیگر کشورها قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو ادامه داد: همانطور که ما در گذشته از تجربیات و دانش مربیان چینی برای رشد ووشوی خود استفاده کردیم، امروزه شاهدیم کشورهای دیگر مثل ایتالیا، تمایل دارند از تجربیات ما در این زمینه استفاده کنند. در این میان، قطعا امضای چنین تفاهم نامه هایی علاوه بر ابعاد ورزشی، در زمینه های فرهنگی و دوستی نیز اثرات مثبتی برای دو کشور خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز