خبرگزاری کار ایران

به بازیکنان معترض حق می دهم؛

عربدوست: امسال قصد تیمداری در لیگ واترپلو را نداشتم / باید این شرایط را تحمل کنیم!

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۰۸

می دانم ابتدا باید مشکلات سال قبل را حل می کردم. اگر افرادی مثل من تیم ندهند و یک تیم دیگر از لیگ واترپلو کم شود چه اتفاقی برای این ورزش رخ می دهد؟

سرمربی تیم واترپلوی زنجان با ارزیابی شرایط و برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره برخی انتقادها از عدم تسویه حساب های مالی بازیکنان فصل قبل تیمش و غیر مجاز بودن شرکت این تیم در لیگ و خرید چند بازیکن خارجی در لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، اکبر عربدوست در حاشیه مسابقات لیگ برتر واترپلو اظهار کرد: مسائل اقتصادی در یکی دو سال گذشته بر همه ارگان ها و شرکت ها به ویژه مجموعه ورزش تاثیرگذار بوده است. همین موضوع موجب شد تا لیگ برتر واترپلو امسال با شرکت شش تیم آغاز شود. الان به نظرم همه تیم های حاضر در لیگ برتر کیفیت خیلی خوبی دارند. بعد از نیم فصل شاهد خواهید بود که سطح بازی ها بهتر از این هم می شود.

وی افزود: تیم زنجان در این فصل با ترکیب جوانی بسته شده است. من قبل از مسابقات هم گفتم شاید خیلی ها تیم ما را دست کم بگیرند اما ما در زنجان به راحتی امتیاز نمی دهیم. ما هیچ اسپانسری نداریم. با هزینه شخصی تیم را می گردانیم. سال قبل هم دوستان قول داده بودند که از تیم زنجان حمایت مالی کنند اما این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم واترپلوی زنجان خاطرنشان کرد: امسال هم در ابتدا اسپانسر داشتیم. با وجود اینکه آمدند و با مدیر کل محترم تربیت بدنی و مدیر کل استان زنجان صحبت کردیم اما متاسفانه اسپانسر در گام آخر عقب کشید. حالا استاندار محترم زنجان و معاون سیاسی او قول مساعد دادند که از این تیم حمایت کنند. ما امسال نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا هستیم. تمرینات بسیار خوبی را در طول مسابقات داشتیم. با وجود اینکه پنج بازیکن تیم ما در اردوی تیم ملی جوانان هستند اما بازی های بسیار خوبی را انجام دادیم. انشالله بازی های خوب دیگری را هم به نمایش بگذاریم.

عربدوست تاکید کرد: در بازی با سپاهان اصفهان بازیکنان ما نتوانستند تمام توان خود را به نمایش بگذارند. سپاهان تیم بسیار خوبی است. به این باشگاه تبریک می گویم. تیم ما هم بسیار خوب است. ما حدود ۶۰ درصد توان تیم خود را در بازی با سپاهان به نمایش گذاشتیم. قطعا در بازی های بعدی چهره بهتری از تیم زنجان خواهید دید. در بازی با سپاهان تقریبا ۹۰ درصد حملات ۵ به ۶ تیم ما گل شد. این آمار بسیار خوبی است. ما کار تیمی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم. هر چه بتوانیم بازیکنان خود را بیشتر در اردو داشته باشیم، مطمئن باشید این آمار بهتر می شود.

وی با اشاره به لزوم پوشش گسترده رسانه ای بازی های واترپلو گفت: ما برای تمام بازی ها برنامه پخش تلویزیونی استانی داریم. امیدوار هستیم با همکاری فدراسیون از شبکه سوم سیما و همچنین شبکه ورزش هم بازی ها را پخش کنیم. در تلاش هستیم که هر چه بیشتر واترپلو دیده شود.

اکبر عربدوست در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان دستمزد برخی از بازیکنان فصل گذشته خود را تسویه نکرده اید، گفت: من امسال اصلا قصد تیم داری نداشتم. خوب می دانم که ابتدا باید مشکلات سال قبل را حل می کردم. اگر افرادی مثل من تیم ندهند و یک تیم دیگر از واترپلو کم شود، چه اتفاقی برای این ورزش روی می دهد؟ گاهی برخی کم لطفی می کنند. آیا فردی غیر از من هست که با هزینه شخصی در واترپلو تیم داری کند؟ من سعی کردم تا ۶۰ درصد قرارداد بیشتر بازیکنان خود را بدهم.

وی ادامه داد: خواهش می کنم وجدان خود را قاضی کنید. اگر سال قبل همین زنجان هم تیم داری نمی کرد، چند تیم در لیگ برتر باقی می ماند؟ نمی دانم برخی از بازیکنانی که شدیدا معترض هستند، آیا به آینده این ورزش هم فکر می کنند؟ من به آن ها حق می دهم. مبلغ کامل قراردادها حق بازیکنان است و باید به آن ها پرداخت شود اما وقتی هیچ کس از این ورزش حمایت نمی کند. همه ما ضرر می کنیم. امسال هم تلاش فراوان کردیم اسپانسر خوبی بیاوریم. من تا دیر وقت در دفتر استاندار می نشستم تا بتوانیم این موضوع را جمع کنیم. امسال هم ۹ بازیکن سال گذشته خود را از دست دادم. بازیکنان بسیار جوانی را آوردیم. قرار بود دستمزد بازیکنان خارجی ما را هم اسپانسر بدهد. اما متاسفانه باز هم به مشکل خوردیم. باور کنید که در این باره فشار مضاعفی را تحمل می کنم.

رئیس هیات شنای زنجان خاطر نشان کرد: رضوانی هم صحبت هایی را با استاندار زنجان انجام داده است. استاندار زنجان هم بسیار فرد محترم و ورزش دوستی است. مدیرکل محترم ورزش زنجان هم سعی می کند تا این مشکل برطرف شود. اما این مشکل همه گیر است. مسائل اقتصادی در یکی دو سال اخیر گریبانگیر ورزش است. باید این شرایط را تحمل کنیم. به آینده امیدوار هستیم. دولت تدبیر و امید شرایط خوبی را رقم خواهد زد. باید همه دوستان کمک کنند و راهکار های بهتری را ارائه دهند. چندین رده سنی تیم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می کنیم. هر کدام از این تیم ها چندین میلیون تومان هزینه دارد. چگونه یک هیات می تواند ورزشکاران رده های سنی در قهرمانی کشور را حمایت و در شنا و واترپلوی لیگ برتر تیم داری کند؟ ما این کار را کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه های گسترده هیات زنجان گفت: ما نیاز به حمایت داریم. در حال حاضر هزینه های مسابقات مختلف برگردن هیات هاست. نه اداره کل تربیت بدنی استان ها پولی می دهد و نه فدراسیون اجازه تامین هزینه دارد. این موضوع را به عنوان یک دردل می گویم. من وظیفه خود می دانم که از این رشته ورزشی حمایت کنم. اگر دوستان همکاری و تیم داری نکنند این رشته ورزشی از بین می رود.

عربدوست در پایان گفت: از سازمان لیگ واترپلو می خواهم که در تنظیم برنامه ها مستندتر عمل کند. برنامه ریزی ها طوری باشد که بازی های فاصله زیادی از هم نداشته باشد و زیاد ضرر نکنیم. من که بازیکن خارجی دارم باید حقوق آن ها بدهم. فاصله زیاد بین بازی ها برای تیم ما مشکل ساز خواهد شد. واترپلو ورزش تیمی است و نیاز داریم که بازیکنان جوانان خود را هم در اختیار داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز