خبرگزاری کار ایران

مسئولان به شیرجه کم‌لطفی می‌کنند

فصیحی: حاضر بودم هزینه اعزام به اینچئون را از جیب پرداخت کنم / باید منتظر سیر قهقرایی باشیم!

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۳۵

به اعتقاد من اعزام نشدن شیرجه به بازی‌های آسیایی ظلمی بود که در حق این رشته شد و زحمت چندین ماهه ملی‌پوشان هدر رفت و ورزشکاران این رشته لطمه زیادی دیدند.

پیشکسوت و مدال‌آور شیرجه‌ایران با بیان اینکه شیرجه در کشور فراموش شده، گفت: با اعزام نشدن این رشته به بازی‌های آسیایی ورزشکاران این رشته متلاشی شدند و دیگر فکر نمی‌کنم ورزشی به نام شیرجه داشته باشیم.

حسین فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من اعزام نشدن شیرجه به بازی‌های آسیایی ظلمی بود که در حق این رشته شد و زحمت چندین ماهه ملی‌پوشان هدر رفت و ورزشکاران این رشته از نظر انگیزشی لطمه زیادی دیدند.

وی افزود: من امیدوار بودم حداقل حمیدرضا کریمی که یکی از شیرجه‌روهای آینده‌دار کشور است به این بازی‌ها اعزام شود و حتی حاضر بودم هزینه اعزام را شخصا و از جیب خودم پرداخت کنم، اما مسئولان کمیته ملی المپیک موافقت نکردند و این لطمه بزرگی به شیرجه ایران بود.

فصیحی با بیان اینکه مسئولان به شیرجه کم‌لطفی می‌کنند، گفت: تصور می‌کنم بعضی روسای فدراسیون‌ها با نفود و روابط خوبی که دارند برای رشته‌های‌شان امکانات بیشتری می‌گیرند، اما در مورد شنا، شیرجه و واترپلو چنین قابلیتی وجود ندارد و رشته ما همواره مورد کم‌لطفی مسئولان ورزش قرار دارد.

وی کمبود بودجه و امکانات را مهمترین مشکل شیرجه کشور عنوان کرد و افزود: در این رشته برنامه و ایده‌های خوب و موثری وجود دارد، اما به دلیل اینکه بودجه کافی وجود ندارد تمامی این برنامه‌ها در مرحله اجرا متوقف می‌ماند به طوری که شاهدیم این رشته در سال‌های اخیر پیشرفتی که نداشته هیچ سیر نزولی را طی کرده است.

فصیحی با بیان اینکه بابد مدیریتی قوی در رأس فدراسیون شنا قرار بگیرد و از حق این رشته دفاع کند، گفت: رضوانی جوان علاقه‌مند و پرتلاشی است، اما سابقه چندانی در امر مدیریت ندارد، ولی می‌تواند در آینده مدیر خوبی باشد. به اعتقاد من اگر این تیم مدیریتی فدراسیون نتواند پرچم این رشته را بالا ببرد دیگر بعید می‌دانم این ۳ رشته بتوانند پیشرفت کنند و باید منتظر سیر قهقرایی این ورزش باشیم.

کارشناس شیرجه کشور با بیان اینکه در حال‌حاضر همکاری با فدراسیون شنا ندارم و برخی اوقات تنها از من در مورد شیرجه مشورت گرفته می‌شود، گفت: همواره آماده بودم تا تجربیاتم را در اختیار فدراسیون قرار دهم، ولی با توجه به مشغله زیادی که دارم نمی‌توانم مسئولیتی در فدراسیون بپذیرم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو با اشاره به روند حرکتی شیرجه طی سال‌های گذشته گفت: پس از این مدال برنز من و مدالی که تقی عسگری در دهلی‌نو گرفت، همواره در شیرجه سیر نزولی داشتیم و تنها در یک مقطع زمانی کوتاه شیرجه‌روهایی نظیر قائم میرابیان، سعید طاق‌بستانی، محمدرضا هدایتی و… توانستند به مدال‌آسیایی نزدیک شوند که آن هم به دلیل تغییرات مداوم مدیریت فدراسیون این روند دچار وقفه شد و نتوانستیم دیگر در این رشته مدال‌آوری کنیم. امروز هم وضعیت این رشته بسیار بغرنج شده به طوری که دیگر رشته ای بنام شیرجه در کشور فعال نیست.

وی در پایان از وزارت‌ورزش و کمیته ملی المپیک خواست تا با اختصاص بودجه و امکانات بیشتر به خارج شدن این رشته از انزوا کمک کنند تا با توجه به علاقه‌مندی و پتانسیلی که این ورزش در کشور دارد بتواند در مدال‌آوری ورزش ایران سهم داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز