خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز نهادینه‌سازی ورزش و هنر:

کار احداثپارک‌المپیک و پارک‌جهانی‌صلح سال‌آینده آغاز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۸۲

به این باور رسیده‌ایم که بزرگان‌هنر و ورزشکاران سرزمین‌مان می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف، مولد صلح پایدار جهانی باشند.

رئیس مرکز نهادینه‌سازی ورزش و هنر، از آغاز کلنگ‌زنی پارک المپیک و صلح جهانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رئیس، دبیرکل و اعضای شورای راهبردی مرکز نهادینه سازی ورزش و هنر، صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ذاکری دبیرکل این مرکز، در مورد دلایل شکل‌گیری این مجموعه گفت: مرکز نهادینه‌سازی ورزش و هنر مجموعه‌ای غیرسیاسی است که با حضور اندیشمندان، چهره‌های علمی، ورزشکاران و هنرمندان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صلح دوستانه این مرکز نتیجه‌ای برد – برد دارد، افزود: با اینکه در هزاره سوم به سر می‌بریم، متاسفانه مشکلات مختلفی از جمله جنگ و خونریزی در جهان دیده می‌شود که به همین منظور، به این نتیجه رسیدیم برای افزایش محیط های هم‌افزایی و بدون توجه به نژاد، مذهب و قومیت‌ملل، شرایطی فراهم کنیم که طی آن مفاهیم بیان شده بهخصوص ارزش‌های انقلاب‌اسلامی را برای مردم‌جهان تعریف کنیم تا در نهایت به صلح پایدار و عدالت‌محوری در جهان محقق شود.

در ادامه، ناصر عظیمی رئیس مرکز نهادینه‌سازی ورزش و هنر خاطرنشان کرد: این کار ما یک حرکت جهانی است و اهداف کلانی را دنبال می‌کند.

وی افزود: چندی قبل " ژاگ روگ " رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک در مراسمی که با هدف ورزش و صلح برگزار شده بود، به یک مورد ارزشمند اشاره کرد و گفت: " ورزش به تنهایی مولد صلح نیست. " از این رو، به این باور رسیده‌ایم که بزرگان‌هنر و ورزشکاران سرزمین‌مان می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف، مولد صلح پایدار جهانی باشند.

عظیمی با اشاره به اینکه تاکنون اقداماتی در زمینه تلفیق هنر و ورزش انجام شده، اما کافی نبوده، اظهار داشت: بخشی‌نگری و روزمرگی آفتی بوده که موجب شده بهره‌وری مطلوب را در فعالیت‌هایی که منجر به اشاعه صلح پایدار در جهان شود را شاهد نباشیم.

رئیس مرکز نهادینه سازی ورزش و هنر در مورد برنامه های آینده این مرکز، گفت: در کشورهای مختلف دنیا، پارک هایی همچون: ملل و اقوام وجود دارند، اما در ایران تاکنون چنین موضوعی را شاهد نبوده ایم. به همین دلیل، احداثپارک المپیک و پارک جهانی صلح را در دستور کار داریم که کلنگ آن سال آینده بر زمین زده خواهد شد.

عظیمی در پایان یادآور شد: تاسیس پژوهشگاه ملل و اقوام و کاخ فستیوال‌ها، از دیگر طرح‌های مرکز نهادینه سازی هنر و ورزش است که به زودی وارد مراحل اجرایی خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم، رضا یزدانی قهرمان کشتی جهان و بازی‌های آسیایی اینچئون، علیرضا احسانی از پیشکسوتان کاراته و عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز نهادینه‌سازی هنر و ورزش، محمد سلمانی شاعر، خلیل جوادی شاعر طنزپرداز، حبیب الله آزادی شاعر و سالار عبدی شاعر، حضور داشتند که به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مرکز نهادینه سازی ورزش و هنر پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز