خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران خبر داد:

بررسی کارت معافیت ۱۱۸ ورزشکار و فوتبالیست / دادگاهی شدن مدیر تدارکات تیم امید

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۷۶

دادستان تهران با بیان اینکه فساد پولی و اخلاقی که در حوزه ورزش ظهور کرده مورد رضایت مسئولان کشور نیست گفت: دادستانی، شعبه ای را برای رسیدگی به تخلفات حوزه ورزش اختصاص داده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از رسیدگی به پرونده کارت های معافیت ورزشکاران و بازیکنان فوتبال که سازمان نظام وظیفه آنها را باطل کرده خبر داد و گفت: سازمان نظام وظیفه یک لیست ۱۱۸ نفره را اعلام کرده که از این تعداد، تاکنون جعلی بودن کارت ۳۸ نفر تایید شده است.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دادسرای انقلاب، یکی از وظایف دادستانی تهران را رسیدگی به مسایل اجتماعی از جمله ورزش خواند وگفت: اخیرا اخبار زیادی در حوزه ورزش منتشر می شود که حکایت از نابسامانی در این حوزه دارد.

دادستان تهران به موضوع کارت های معافیت جعلی واتفاقات رخ داده دربازیهای آسیایی اینچئون اشاره کردو افزود: علاوه بر مسایل یاد شده، نظارت خوبی نیز روی مجلات نامناسب ورزشی وجود ندارد.

جعفری دولت آبادی از وزیر ورزش و سایر دست اندر کاران حوزه ورزش خواست برای ترویج روح پهلوانی و پاک دامنی در این حوزه برنامه ریزی کنند.

دادستان تهران با بیان اینکه فساد پولی و اخلاقی و مسایلی که اخیرا در حوزه ورزش ظهور کرده مورد رضایت مسئولان کشور نیست گفت: بر همین اساس، دادستانی، شعبه ای را در دادسرای فرهنگ و رسانه برای رسیدگی به تخلفات حوزه ورزش اختصاص داده است.

این مقام قضایی از جمله موضوعات تحت رسیدگی در شعبه یادشده را کارت های جعلی پایان خدمت برخی ورزشکاران خواند وافزود: در این خصوص از سازمان نظام وظیفه استعلام کردیم که یک فهرست ۱۱۸ نفره از ورزشکاران دارای کارت های معافیت جعلی اعلام شد.

دادستان تهران گفت: از این تعداد جعلی بودن کارت معافیت ۳۸ نفر از ورزشکاران تایید شد و ۸۰ نفر دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد.

جعفری دولت آبادی افزود: امروز شنیدم که وزارت ورزش کار خوبی کرده و تعدادی از ورزشکاران دارای کارت های معافیت جعلی را محروم کرده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه ورزشکاران دارای کارت های معافیت جعلی به طور قطع تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند اضافه کرد: اجازه نمی دهیم کسانی که از خدمت زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرار می کنند در میادین ورزش نام جمهوری اسلامی ایران را یدک بکشند.

وی گفت: مگر می شود کسی که جرم می کند، در تیم های های ملی بازی کند و اگر قرار است کسی برای جمهوری اسلامی ایران افتخار آفریتی کند باید از راه درست باشد.

دادستان تهران به اتفاق رخ داده توسط یکی از دست اندرکاران تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی اینچئون اشاره کرد و گفت: فردی که در بازی های آسیایی اینچئون آن کار را انجام داد، دل همه ایرانی ها را به درد آورد.

جعفری دولت آبادی تاکیدکرد: مگر می شود فردی در آنجا کثافت کاری و به چهره نظام خدشه وارد کند و ما نظاره گر باشیم.

وی اظهارداشت: به طور قطع دست اندرکاران حوزه ورزش کشور این فرد را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد.

دادستان تهران یادآورشد: هر چند کاری که صورت گرفته کوچک بود و توسط فرد کوچکی انجام شد اما ضربه ای که بر چهره فرهنگی کشور خورده، نابخشودنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز