خبرگزاری کار ایران

آقایان خودشان را به خواب زده‌اند؛

اجاق: وزارت‌ورزش بر عملکرد مدیران‌شنا نظارت کند / اعضای‌مجمع امروز به آقایان رای نمی‌دهند!

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۳۹

چرا نظارتی بر فدراسیون شنا نیست؟ / باعثنارضایتی خانواده شنا شده اند / پیشکسوتان را کهنه‌گرا می دانند / سهمیه فینا را سوزاندند / با رهام خصومت شخصی دارند / شناگران ما را از آخر، اول می‌بینند!

پیشکسوت و مربی سازنده شنای کشور با انتقاد از عدم نظارت وزارت ورزش بر عملکرد و تصمیمات مسئولان فدراسیون شنا گفت: حداقل انتظار خانواده شنا از متولیان ورزش کشور این است که ببینند چه اتفاقات و مسائلی در فدراسیون شنا رخ می دهد و آقایان با سرمایه های این مملکت چه می کنند؟

حشمت الله اجاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از وضعیت حاکم بر فدراسیون شنا افزود: خانواده شنا از وزیر ورزش و نصراله سجادی انتظار دارند مسائل فدراسیون‌شنا را دقیق‌تر و جزیی‌تر دنبال کنند و ببینند در این فدراسیون چه می‌گذرد و چرا کسی نظارتی بر عملکردشان ندارد؟ وزارت‌ورزش متولی ورزش کشور است و باید جوابگوی مردم و برقرار کننده عدالت در ورزش باشد، ولی در فدراسیون‌شنا اتفاقاتی بر خلاف مصالح شنا می‌افتد و کسی هم نیست از آقایان بازخواست کند.

سرمربی سابق تیم ملی شنا تاکید کرد: کارنامه و سوابق من در شنای این مملکت معلوم است. بنده عمرم را در راه آموزش و خدمت به شنای این مملکت صرف کردم و شناگران زیادی را پرورش دادم، ولی در تمام طول دوران مربیگری ام اوضاع فدراسیون را تا این حد آشفته و نا به سامان ندیدم که پیشکسوتان از فدراسیون دور باشند و نقشی در تصمیم گیری ها نداشته باشند. دلیلش هم این است که آقایان خودشان را عقل‌کل و همه کاره فدراسیون می‌دانند و کسی هم نیست بر عملکردشان نظارت کند.

پیشکسوت شنای کشور گفت: متاسفانه مسئولان وزارت‌ورزش و کمیته ملی المپیک تمام فکر و ذکرشان شده فوتبال و انتخاب سرمربی تیم امید و یا گرفتن حق پخش تلویزیونی و در این آشفته بازار دیگر کسی توجهی ندارد در فدراسیونی مثل شنا چه می‌گذرد.

مدرس شنای کشور یادآور شد: وزارت‌ورزش که دو نفر از کارمندان خود را در رأس فدراسیون‌شنا قرار داده، حداقل ببینند آیا این کارمندان‌ وظیفه‌شان را درست انجام می‌دهند یا باعثنارضایتی خانواده‌شنا شده‌اند؟ در ۳ سالی که آقایان به عنوان سرپرست و رئیس مسئولیت فدراسیون‌شنا را داشتند، شنای‌ایران چه پیشرفتی داشته؟ من به شما می‌گویم نه تنها پیشرفت نکردیم که شنای این مملکت با تصمیمات غلط فدراسیون نشین ها رو به نابودی است! بنده مثل روز برایم روشن است اگر امروز مجمع فدراسیون شنا برگزار شود اکثر اعضای‌مجمع به رئیس‌فعلی رأی نمی‌دهند! چون در این مدت دیده اند آقایان دنبال خدمت نیستند بلکه با تقسیم شنا و واترپلو بین خودشان درحال ویران کردن بنای این دو رشته هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه رئیس فدراسیون کمترین اطلاعی از وضعیت شنا ندارد و به همین خاطر تمام اطلاعات را از دبیرش می‌گیرد و او هم هر تصمیم شخصی و سلیقه‌ای که می‌خواهد می‌گیرد، بدون اینکه نظر کمیته‌فنی یا پیشکسوتان این ورزش را بخواهد.

پیشکسوت‌شنای‌کشور با بیان اینکه مسئولان‌فدراسیون همواره از وضعیت‌شنا ابراز رضایت می‌کنند و روند آن را رو به رشد می‌دانند درحالی‌که هیچ پیشرفتی در این ورزش طی سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده، خاطرنشان کرد: بازی‌های آسیایی و رده‌های ۱۷،۱۹ و ۲۱ شناگران‌ ما نشان داد در کجای‌شنای آسیا هستیم و آن‌وقت آقایان نتایج اینچئون را موفقیت‌آمیز عنوان می‌کنند. کدام موفقیت؟ انگار آقایان خود را به خواب زده‌اند و گرنه هر غیر شنایی هم متوجه می‌شود که رده‌بندی شناگران ما چقدر فاجعه بوده، البته شاید آقایان جدول را سر و ته گرفته‌اند و به خاطر همین است که شناگران ما را از آخر، اول می‌بینند! متاسفانه مسئولان فدراسیون خود را از جنس و خانواده شنا می‌دانند، ولی در رفتار و تصمیمات‌شان سر سوزنی خیرخواهی و دلسوزی برای شنای کشور وجود ندارد.

اجاق تصریح کرد: مدیران فدراسیون‌شنا کدام افتخار و سابقه را در شنا و واترپلو این مملکت داشته اند و در کدام مسابقه بین‌المللی مقام آورده‌اند که خود را همه‌کاره شنای این مملکت می‌دانند که کار را به جایی رسانده اند که پیشکسوتان شنا را قبول ندارند و آنها را سنتی و کهنه‌گرا خطاب می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی شنا انتخاب آرشام میرزایی برای استفاده از سهمیه اعطایی فینا را نمونه‌ای روشن از تصمیمات سلیقه‌ای و بدون ضابطه در فدراسیون شنا عنوان کرد و افزود: با تمام احترامی که برای تمام شناگران کشور قائلم و دوست دارم آنها پیشرفت کنند، ولی این انتخاب با هیچ شاخص و معیاری تناسب ندارد، در حالیکه این سهمیه برای مملکت است و باید شایسته‌ترین نفر برای استفاده از این سهمیه انتخاب می‌شد.

اجاق ادامه داد: حالا که فدراسیون‌جهانی‌شنا خواسته تا با نگاه‌ حمایتی به رشد کیفی و فنی شنای‌ایران کمک کند و امتیاز ویژه‌ای به یکی از شناگران ما داده، چه خوب بود شناگری را برای شرکت در این دوره آموزشی - تمرینی معرفی می‌کردیم که حداقل بتواند برای چند سال آینده به شنای‌کشور خدمت کند تا روی او برای آینده سرمایه‌گذاری می‌کردیم، نه اینکه شناگری ۲۰ ساله انتخاب شود که هیچ رکورد ملی نداشته و در بازی‌های آسیایی هم نتایج ضعیفی گرفته! با این تصمیم سهمیه فینا را سوزاندند! فدراسیون حتی می توانست چند شناگر را برای گذراندن این دوره به فینا معرفی کند تا در جریان نحوه تمرینات و تاکتیک های پیشرفته قرار بگیرند و بتوانند سطح فنی خود را ارتقا دهند تا به کیفیت تیم ملی شنا کمک کنند.

وی تصریح کرد: هدف فینا از اعطای این بورسیه کمک به توسعه شنا در جهان است و در صورتی که فدراسیون با فینا مکاتبه کند امکان تقسیم این بودجه بین شناگران بیشتری در فصول تمرینی وجود دارد.

وی یادآور شد: چرا نباید این فرصت در اختیار دیگر شناگران شایسته قرار بگیرد. رهام پیروانی با ۱۷ سال سن یکی از نخبه‌های شنای این مملکت است که در دو سال اخیر بیش از ۲۰ رکورد ملی و رده سنی دارد و می‌تواند در ۸ رشته مسابقه بدهد و تا چند سال در خدمت تیم ملی شنای این مملکت باشد، ولی به دلیل خصومت‌شخصی، جایی در تیم ملی ندارد. وزارت‌ورزش به این موضوع رسیدگی کند و اجازه ندهد فدراسیون هر کاری که می‌خواهد بکند و حق جوان‌های این مملکت پایمال شود. رهام خودش رکورد ورودی‌المپیک نانجینگ را بدست آورد و با سهمیه اهدایی فینا به المپیک نرفت و مطمئن باشید اگر به بازی‌های آسیایی هم می‌رفت با رکوردی که داشت می‌توانست در ۲۰۰ متر کرال‌پشت بین ۵ تا ۷ نفر فینال باشد، ولی قربانی خصومت‌های شخصی و غرض‌ورزی‌ها شد.

تنها لژیونر مربیگری شنای‌کشور در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر خواستار نظارت بیشتر بازرسان و ناظران‌فنی وزارت‌ورزش بر عملکرد مسئولان فدراسیون‌شنا شد و اظهار داشت: با سوابق‌قهرمانی در واترپلو نمی‌توان فدراسیون را اداره کرد و مدیریت مقوله متفاوتی است که نیاز به توان، تخصص و تجربه دارد. با ادامه این روند شک نکنید آثار گذشته پرافتخار این رشته‌ها که با زحمات شبانه‌روزی مدیران و مربیان و قهرمانان و ورزشکاران این رشته به دست آمده، اثری باقی نخواهد ماند.

اجاق با مقایسه نتایج تیم ملی شنای جانبازان و معلولین با رکوردهای ملی‌پوشان‌شنای کشور گفت: نتایج و رکوردهای جانبازان در اینچئون تنها دو - سه ثانیه با رکوردهای تیم ملی شنا فاصله دارد و این نشان می‌دهد در شنای کشور جانبازان در مسیر درستی حرکت کردند و شنای‌کشور نتوانسته با برنامه‌ریزی درست به رشد و پیشرفت لازم دست یابد. جا دارد به عنوان یکی از قدیمی‌های شنا همین جا از زحمات مربیان و شناگران تیم جانبازان که نتایج درخشانی در اینچئون بدست آوردند تشکر و قدردانی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز