خبرگزاری کار ایران

وزنه برداری قهرمانی جهان - قزاقستان؛

کیانوش رستمی و بهداد سلیمی در صدر اوزان ۸۵ و ۱۰۵ + کیلوگرم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۵۹

کیانوش رستمی و بهداد سلیمی که هر دو از شانس‌های مسلم کسب مدال برای تیم ملی ایران در مسابقات جهانی قزاقستان به شمار می‌روند در اوزان خود بالاتر از سایر رقبا ایستادند.

استارت لیست نهایی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهانی ۲۰۱۴ اعلام شد که بر این اساس کیانوش رستمی و بهداد سلیمی در صدر اوزان ۸۵ و ۱۰۵ + کیلوگرم قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، در این رقابت‌ها که با حضور ۳۱۵ وزنه‌بردار از ۶۲ کشور دنیا در بخش مردان برگزار خواهد شد، کیانوش رستمی و بهداد سلیمی که هر دو از شانس‌های مسلم کسب مدال برای تیم ملی ایران به شمار می‌روند در اوزان خود بالاتر از سایر رقبا ایستادند.

بعد از این دو وزنه‌بردار، مجید عسکری که در وزن ۵۶ کیلوگرم در مکان پنجم استارت لیست قرار دارد، از بیشترین شانس برای کسب امتیاز مناسب و یا مدال برخوردار است. ضمن این که جابر بهروزی، مرتضی رضائیان و رسول تقیان در گروه B اوزان ۶۹ و ۸۵ کیلوگرم وزنه خواهند زد.

دسته ۵۶ کیلوگرم

در گروه A دسته ۵۶ کیلوگرم ۱۲ وزنه‌بردار حضور دارند که مجید عسکری با رکورد ورودی ۲۸۱ کیلوگرم در مکان پنجم قرار دارد. در این دسته هر ۸ وزنه‌بردار برتر آسیایی هستند. شاخص‌ترین چهره‌های این وزن هم یان چول اوم از کره شمالی(قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳) و کینگ کوان لانگ از چین(قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن) هستند.

دسته ۶۹ کیلوگرم

در گروه A دسته ۶۹ کیلوگرم ۱۲ وزنه‌بردار حضور دارند اما نامی از دو نماینده ایران در میان آنها نیست. جابر بهروزی و مرتضی رضائیان، هر دو با رکوردهای ورودی ۳۲۰ کیلوگرم در گروه B دسته ۶۹ کیلوگرم وزنه خواهند زد. کمترین رکورد ورودی برای رقابت‌های گروه نخست این دسته ۳۲۵ کیلوگرم بود.

دسته ۸۵ کیلوگرم

در گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم یازده وزنه‌بردار حضور دارند که کیانوش رستمی با رکورد ورودی ۳۹۱ کیلوگرم بالاتر از همه مدعیان این وزن در صدر قرار دارد. بعد از کیانوش رستمی، ایوان مارکف از بلغارستان با رکورد ورودی ۳۹۰، تائو تیان از چین، الوگبک علیمف از ازبکستان و فواد عبدالعظیم از مصر هر سه با رکورد ورودی ۳۸۰ در رده‌های بعدی قرار دارند. دیگر نماینده ایران در دسته ۸۵ کیلوگرم رسول تقیان است که با رکورد ورودی ۳۵۱ کیلوگرم، در گروه B همراه با ۱۳ وزنه‌بردار دیگر وزنه خواهد زد.

دسته ۱۰۵ کیلوگرم

در گروه A دسته ۱۰۵ کیلوگرم ۱۲ وزنه‌بردار حضور دارند که سرشناس‌ترین آنها ایلین ایلیای قزاقستانی است. او که به تازگی از دسته ۹۴ به ۱۰۵ کیلوگرم آمده است با رکورد ورودی ۴۳۰ کیلوگرم صدرنشین بلامنازع این وزن است. در این دسته دو نماینده ایران، کیا قدمی و محسن بهرام‌زاده، هر دو با رکورد ورودی ۴۰۱ کیلوگرم به همراه یک وزنه‌بردار اکوادوری مشترکا در رده دهم قرار دارند.

دسته ۱۰۵ + کیلوگرم

در گروه A دسته ۱۰۵ + کیلوگرم ۱۳ وزنه‌بردار حضور دارند که سرشناس‌ترین آنها بدون شک بهداد سلیمی است. قهرمان دو دوره رقابت‌های جهانی و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن با رکورد ورودی ۴۶۰ کیلوگرم با اقتدار در صدر دسته فوق‌سنگین قرار دارد. در این وزن روبن الکسانیان از ارمنستان با رکورد ورودی ۴۳۶ کیلوگرم، محمد مسعود از مصر و اولک پروشاک از اوکراین هر دو با رکورد ورودی ۴۳۵ کیلوگرم، یوانی ژارناسک از بلاروس با رکورد ورودی ۴۳۱ کیلوگرم و بالاخره روسلان البگف و الکسی لوچف از روسیه با رکورد ورودی ۴۳۰ کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز