خبرگزاری کار ایران

نوجوانان‌ باید در جهانی تهران روی سکو بروند؛

داورزنی: والیبال نقشه‌های دشمنان ایران را خراب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۷۵

بیست و هشتمین دوره لیگ برتر والیبال «جام زنده یاد حسین معدنی» از فردا یکشنبه با برگزاری ۶ دیدار در شهرهای مختلف ایران آغاز می‌شود.

رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد که حضور تیم ملی والیبال نوجوانان در لیگ‌برتر تجربه و فرصت کافی را برای نشان دادن توانایی‌های این بازیکنان فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در نشست خبری حامی تیم ملی والیبال نوجوانان افزود: وقتی رییس فدراسیون والیبال اتریش به دنبال محرومیت ورزش ایران است، نباید آن را یک اتفاق دانست.

وی به موفقیت‌های اخیر والیبال ایران در سطح جهانی از جمله لیگ جهانی و قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: وقتی برخی کشورهای معاند و مخالف با نظام جمهوری اسلامی این موفقیت‌ها را می‌بینند، دست به حاشیه‌سازی و ایجاد مشکل برای ایران می‌کنند. جهان میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند که شرایط ایران را بی‌ثبات نشان دهد اما یک رشته ورزشی مانند والیبال تمام این نقشه‌ها را خراب می‌کند.

رییس فدراسیون والیبال ‌عملکرد این رشته ورزشی را به گونه‌ای در جهان دانست که برخی دشمنان را نگران کرده و گفت: آنان از راه‌های مختلف به دنبال متوقف‌کردن این روند رو به رشد هستند. اتفاقاتی که در حال رخ دادن است تنها ورزشی نیست، بلکه کاملا هدایت شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که رییس فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) را تحت فشار قرار می‌دهند، نباید به سادگی از این مساله گذشت. دشمنان نظام همیشه به دنبال نقشه‌کشی علیه ایران هستند و امیدوارم بتوانیم با تدبیر این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

رییس فدراسیون والیبال درباره حضور تیم ملی والیبال نوجوانان در لیگ برتر نیز گفت: این تیم برای آماده‌سازی بهتر برای حضور در رقابت‌های‌جهانی سال ۲۰۱۵ در لیگ برتر حضور خواهد یافت تا بازیکنان و کادر فنی به مدت ۵ ماه در شرایط مسابقه و تمرینات فشرده قرار گیرند. چند سال به دنبال عملیاتی کردن این مدل بودیم، اما به دلایلی به نتیجه نمی‌رسید. این روش الگویی برای رشد و توسعه والیبال‌پایه است.

وی تصریح کرد: اگر نوجوانان والیبال در قالب تیم‌های باشگاهی در لیگ برتر حضور می‌یافتند تجربه و فرصت کافی برای نشان دادن توانایی‌های خود نداشتند و از نظر آمادگی‌جسمانی نیز از شرایط مطلوب دور می‌شدند.

داورزنی هدف حضور و ارتقا وضعیت‌آمادگی تیم ملی والیبال نوجوانان برای مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ دانست و گفت: تیم ایران باید در این رقابت‌ها که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، روی سکو برود، اما طبیعی است بازیکنان این تیم وفتی فیکس در لیگ‌برتر مسابقه دهند، فشارهای زیادی مانند مسابقات، رفت و آمد به شهرستان‌ها و تماشاگران بازی‌ها را باید تحمل کنند که خیلی سخت است.

وی درباره حضور نیافتن تیم والیبال کاله‌مازندران در لیگ برتر امسال گفت: فدراسیون‌والیبال برای ادامه حضور این تیم در لیگ برتر تلاش‌های زیادی کرد، اما مسئولین این باشگاه بحثسرمایه‌گذاری در پروژه ورزشی را دلیلی برای حضور نیافتن در لیگ برتر والیبال مطرح می‌کردند.

رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی در باره این موضوع از طریق استاندار، مسئولین ورزشی استان و باشگاه کاله به عمل آوردیم و حتی بحثحضور شمس در لیگ بوجود آمد که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کاله است، اما در نهایت عملی نشد.

بیست و هشتمین دوره لیگ برتر والیبال «جام زنده یاد حسین معدنی» از فردا یکشنبه با برگزاری ۶ دیدار در شهرهای مختلف ایران آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز