خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در جام جهانی؛

تیم ملی تکواندو با ۷ ملی‌پوش راهی مکزیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۱۱

تیم ملی تکواندوی ایران در هفدهمین دوره مسابقات جام‌جهانی حضور نداشت، اما در شانزدهمین دوره این پیکارها بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

ترکیب تیم ملی تکواندوی کشورمان برای حضور در جام جهانی مشخص شد که طی آن تیم ملی با ۷ تکواندوکار راهی مکزیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجدهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی تکواندو از روز ۱۵ آذرماه و به مدت ۲ روز در شهر " کوئرتارو " مکزیک برگزار خواهد شد که در آن ۱۶ تیم برتر دنیا حضور پیدا خواهند کرد. روش برگزاری این مسابقات به صورت سنتی و به شکل تیمی و تک تیم است و هر تیم با ۵ ورزشکار اصلی و ۲ تکواندوکار ذخیره در این بازی‌ها حضور دارد.

رقابت‌های مقدماتی و یک چهارم نهایی در ۳ راند برگزار می‌شود که راند اول ۵ دقیقه‌ای و راند دوم و سوم ۳ دقیقه‌ای است. ضمن اینکه بازی‌های نیمه نهایی و نهایی نیز در ۳ راند ۵ دقیقه‌ای برگزار خواهند شد. راند اول این مسابقات، بر اساس مسابقات سنتی تیمی برگزار می‌شود، به طوری که ورزشکاران هر تیم با حریفان هم وزن خود مبارزه می‌کنند، اما راندهای دوم و سوم، بر اساس مدل تگ تیم انجام می‌شود. به این ترتیب که با صلاحدید مربی، تکواندوکاران بدون در نظر گرفتن ترتیب‌وزن به رقابت خواهند پرداخت که تعداد جایگزینی‌ها حداکثر ۵ بار در راند ۳ دقیقه‌ای و ۱۲ بار در راند ۵ دقیقه‌ای خواهد بود. در نهایت نیز تیمی که در مجموع راند یک، ۲ و ۳ بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، به عنوان تیم برنده معرفی می‌شود.

در جام‌جهانی هجدهم که قرار است در مکزیک برگزار شود، ۱۶ تیم کره‌جنوبی، ایران، مکزیک، روسیه، چین، چین تایپه، آلمان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مصر، فرانسه، تونس، ترکیه، گابن و تایلند حضور خواهند داشت که در مرحله‌گروهی، این ۱۶ تیم به ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم می‌شوند که ۲ تیم برتر هرگروه راهی مرحله یک‌چهارم می‌شوند.

در پایان این رقابت‌ها، تکواندوکاران تیم نخست ۲۰ امتیاز، تیم دوم ۱۲ امتیاز و تیم سوم ۷.۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه‌المپیک ۲۰۱۶ به اندوخته‌های رنکینگ خود اضافه خواهند کرد. همچنین با اعلام کمیته مسابقات، مجموع وزن ۷ تکواندوکار یک تیم برای شرکت در این رقابت‌ها نباید بیشتر از ۵۰۹ کیلوگرم باشد.

تیم ملی تکواندوی ایران که به دعوت فدراسیون جهانی به عنوان دومین تیم‌ برتر جهان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد، با ۷ تکواندوکار عازم مکزیک می‌شود. ابوالفضل یعقوبی، محمد باقری‌‌معتمد، فرزاد عبداللهی، مسعود حجی‌زواره و علیرضا نصرآزادانی ۵ ملی‌پوشی هستند که با اعلام بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندو در این رقابت‌ها به روی شیاپچانگ می‌روند. براساس گفته‌های مقانلو، از بین عاشورزاده، اسبقی، خدابخشی و مردانی ۲ نفر به ترکیب تیم جام‌جهانی اضافه می‌شوند.

تیم ملی تکواندوی ایران در هفدهمین دوره مسابقات جام‌جهانی حضور نداشت، اما در شانزدهمین دوره این پیکارها بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز