خبرگزاری کار ایران

باید زیرساخت‌های بوکس را تقویت کنیم؛

احدی: روزبهانی مغلوب زیرکی بوکسور روس شد / دوای درد بوکس‌ایران مربی‌خارجی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۸۶

روزبهانی در مسابقه سوم خود باید با نماینده فرانسه روبرو شود که در ۲ بازی قبلی خود برنده بوده است که البته احسان امید زیادی برای شکست او دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: حریف روسی احسان روزبهانی در لیگ ستارگان جهان تنها به خاطر هوش و زیرکی خود موفق شد احسان را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین مرحله از لیگ ستارگان جهان در سال ۲۰۱۴ در حالی روز جمعه در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد که احسان روزبهانی نماینده وزن ۸۱ - کیلوگرم تیم کشورمان مقابل بوکسور اهل روسیه مغلوب شد.

اکبر احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این مسابقه گفت: احسان در این بازی، نمایش قابل‌قبولی داشت، اما حریف‌روسی وی با زیرکی و هوش بالای خود مبارزه را اداره کرد و در نهایت برنده این بازی پایاپای و نفس‌گیر لقب گرفت.

وی درخصوص بازی سوم روزبهانی در لیگ‌ستارگان بوکس جهان ادامه داد: روزبهانی در مسابقه‌سوم خود باید با نماینده‌فرانسه روبرو شود که در ۲ بازی قبلی خود برنده بوده که البته احسان امید زیادی برای شکست او دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این پرسش که آیا سایر ملی‌پوشان هم توانایی حضور در چنین مسابقات مهمی را دارند، اظهار داشت: جاسم دلاوری و فروتن گل‌آرا، ۲ بوکسوری هستند که با توجه به قدرت‌بدنی بالای خود می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند که البته این مهم، به رنکینگ آنها در بوکس‌جهان و به خصوص حضور مستمرشان در لیگ‌های حرفه‌ای باز می‌گردد.

احدی در ادامه درخصوص صحبت‌های‌اخیر درباره استخدام مربی‌خارجی برای تیم ملی بوکس گفت: ما در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و گوانگژو ۲۰۱۰ با مربی خارجی نتایج قابل‌قبولی نگرفتیم. من این موضوع را از زبان یک مربی داخلی مطرح نمی‌کنم، بلکه یک دیدگاه‌ملی دارم. به همین دلیل، معتقدم دوای درد بوکس‌ایران مربی خارجی نیست. چراکه مربی خارجی نمی‌تواند معجزه کند. به نظرم، ما باید زیرساخت‌های این ورزش را تقویت کنیم و به طور زیربنایی و از رده‌های سنی پایه بوکس را گسترش دهیم.

وی افزود: البته مربی خارجی به عنوان یک استعدادیاب و کسی که به شناسایی نفرات آماده و آینده‌دار در استان‌ها کمک کند، بسیار مفید است و برای مهیا کردن سنین پایه موثر خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بوکس در پایان در مورد برنامه‌های تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی قطر تصریح کرد: در حال‌حاضر که مسابقات قهرمانی کشور در بروجرد در حال برگزاری است که در پایان این رقابت‌ها، نفرات برتر را انتخاب می‌کنیم تا در کنار سایر ملی‌پوشان، اردوی تیم‌ملی را از هفته آینده آغاز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز