خبرگزاری کار ایران

جوجیتسوی‌قهرمانی‌جهان - فرانسه؛

ستار مدال ارزشمند نقره را به گردن آویخت / دو عنوان پنجمی در کارنامه‌ایران

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۳۵

پرونده ۴ نماینده روز اول رقابت‌های جهانی جوجیتسوی قهرمانی جهان در فرانسه با کسب یک مدال فوق العاده ارزشمند نقره برای کشورمان بسته شد

در اولین روز از رقابت‌های جهانی جوجیتسو ۴ نماینده ایران به میدان رفتند و مهران ستار، مرد نقره‌ای ایران در این روز نام گرفت.

به گزارش ایلنا، مسابقات قهرمانی جهان جوجیتسو جمعه ٢٨ نوامبر ٢٠١۴ در سالن پیر دو کوبرتن شهر پاریس با حضور بیش از ٥٠ کشور آغاز شد.

همانطور که انتظار می‌رفت فدراسیون جهانی جوجیتسو JJIF با همکاری فدراسیون جودو، جوجیتسو، آیکیدو فرانسه تدارک کاملی را برای این مسابقات در نظر گرفتند. سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود و برگزاری مسابقات نیز در بالاترین سطح استانداردهای بین‌المللی برگزار شد. کاروان اعزامی ایران نیز در روز اول با ۴ نماینده کار خود را آغاز کرد.

در اولین دیدار صابر فقیه جویباری نماینده وزن ٨٥ کیلو تیم ملی ایران با حریفی از دانمارک رقابت کرد و بازی را واگذار کرد و راهی جدول بازنده ها شد و در بازی دوم با حریفی از آنگولا رقابت کرد و پیروز میدان شد و در بازی سوم با حریف آذربایجانی به مصاف پرداخت و متاسفانه علیرغم شایستگی تن به شکست داد و از دور رقابت ها کنار رفت تا چشم ها به سه نماینده دیگر روز اول باشد.

نفر دوم امیر حسین خادمیان نماینده وزن ۶٩ کیلو ایران بود که در دور اول با نماینده روسیه و عنوان دار قهرمانی جهان رقابت کرد که با اختلاف ناچیز بازی را واگذار کرد و راهی جدول بازنده ها شد. در دومین پیکار خود حریفی از یونان را به راحتی از پیش رو برداشت و در دور سوم با حریف قدرتمند از کشور میزبان رقابت کرد و علیرغم فشار تماشاچیان حاضر در سالن با اختلاف زیاد از سد فرانسه نیز گذشت و در بازی چهارم مقابل مبارزی از الجزایر به روی تاتامی رفت و با پیروزی این مصاف را هم پشت سر گذاشت تا حریف پنجم خود از قراقستان را بشناسد و در یک مصاف یک طرفه پیروز میدان شد و برای کسب مدال برنز در آخرین بازی خود برابر حریفی از هلند به میدان رفت که علیرغم برتری دو امتیازی تا ١٠ ثانیه آخر متاسفانه بازی را به حریف واگذار کرد و به مقام با ارزش پنجمی رسید.

لازم به ذکر است این مقام پنجمی از این لحاظ با ارزش است که در رنکنیگ جهانی و کسب سهمیه اسپورت اکورد و کامبت گیمز با امتیاز رقابت های آینده قابل تجمیع است.

نماینده بعدی تیم ایران مهران ستار نماینده وزن ٥۶ کیلو بود که در قرعه اول با استراحت روبرو شد و در بازی دوم با ورزشکار الجزایری به مصاف پرداخت و پیروز میدان شد و در بازی بعدی خود نماینده یونان را با قدرت از سر راه برداشت و راهی فینال شد با حریف قدرتمند و عنوان دار روسی به مصاف پرداخت و با قبول شکست به مدال با ارزش نقره جهان رسید.

قابل ذکر است در این وزن تیم ملی جوجیتسوی ایران با دو نماینده به این رقابت ها وارد شد که نماینده دوم وزن ٥۶ کیلو احمد عیدی بود که دربازی اول حریفی از دانمارک را از پیش رو برداشت و در بازی دوم خود مقابل حریف قدرتمند فرانسوی خود به میدان رفت و علیرغم تشویق تماشاچیان فرانسوی حاضر در سالن از سد این حریف قدرتمند گذشت. در بازی سوم خود به نماینده روسیه باخت و راهی جدول بازنده ها شد و در آخرین بازی خود برای کسب مدال برنز می بایست به مصاف حریفی از ایتالیا برود که در نهایت بازی را واگذار کرد و به مقام پنجمی بسنده کرد تا بدین ترتیب پرونده ۴ نماینده روز اول رقابت های جهانی جوجیتسو جهان با کسب یک مدال فوق العاده ارزشمند نقره بسته شود.

طبق گزارش حسین عابدی نماینده فدراسیون و مدیر تیم های ملی که در مسابقات مذکور حاضر است سطح داوری مسابقات بسیار بالاست و در روز اول تقریباًشاهد هیچگونه اعتراض جدی از سوی کشورهای شرکت کننده نبودیم. نکته قابل توجه دیگر ارتقای سطح فنی برگزاری توسط فدراسیون جهانی جوجیتسو است که در بالاترین سطح استاندارد برگزاری رقابت های بین المللی است که خود شاهدی بر این مدعاست که JJIF عزم خود را جزم کرده تا بتواند مسیر طولانی و پر پیچ و خم عضویت در المپیک را برای خود در آینده نه چندان دور هموار سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز