خبرگزاری کار ایران

به مسائل‌اخلاقی بازیکنان باید رسیدگی شود؛

نجف‌نژاد: پسرفت‌فوتبال به خاطر پول‌های بی‌حساب و کتاب است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۰۹

باشگاه هایی هستند که با هزینه کارگران بخش های صنعتی و معدنی کار می کنند، اما همین واحدها که شاید در طول سال دویست هزار تومان هم به کارگران خود ندهند، به باشگاه هایشان هزینه های چند ۱۰ میلیاردی می دهند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: در حال‌حاضر افرادی در تیم‌ها هستند که شاید تنها ۳ بازی در فصل انجام دهند، اما به صورت‌میلیاردی پول در می‌آورند.

به گزارش ایلنا، مقداد نجف‌نژاد با بیان اینکه مشکل ما در حوزه فوتبال‌بنیادی است، گفت: عقد قراردادهایی با هزینه‌های سرسام آور و وجود برخی مسائل‌اخلاقی در بین بازیکنان و بعضا تماشاچی‌نماها مسائل سنگینی است که باید به‌طوری جدی به آنها رسیدگی شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: افرادی که کار نظارت بر باشگاه‌ها را انجام می‌دهند باید دقیق تر و حساس تر به موضوعات باشند و این در حالی است که ما حتی اندازه ۱۰ درصد پولی که در فوتبال کشور هزینه می‌کنیم بهره‌ای از آن نمی‌بریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دلیل پسرفت‌فوتبال به خاطر پول‌های کلانی است که بدون حساب و کتاب صرف این ورزش می‌شود، گفت: باید یک تصمیم جدی برای نظارت بر اجرای‌قوانین در زمینه فوتبال صورت گیرد و این قضیه تعهدی را از سوی مدیران وزارت‌ورزش، فدراسیون فوتبال و مخصوصا مدیران باشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌طلبد.

نجف‌نژاد در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: باشگاه‌هایی هستند که با هزینه‌کارگران بخش‌های صنعتی و معدنی کار می‌کنند، اما همین واحدهای‌صنعتی که شاید در طول سال ۲۰۰ هزار تومان هم به کارگران خود ندهند، به باشگاه‌هایشان هزینه‌های چند ۱۰ میلیاردی می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به جریمه‌های برخی بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها به دلیل موارد منشوری و اخلاقی توضیح داد: برخی می‌گویند جریمه‌هایی که کمیته‌انضباطی به آن رأی می‌دهد مثل مهریه خانم‌هاست که فقط وقت‌طلاق می‌خواهند و آن نیز با هزار ادله و دلیل است، از طرفی ۵ میلیون تومان جریمه در برابر یک قرارداد ۲ میلیارد تومانی چیزی نیست.

نجف نژاد در ادامه با بیان اینکه فراکسیون‌ورزش این آمادگی را دارد تا تعادل و توازن را ایجاد کند، عنوان کرد: در حال‌حاضر افرادی در تیم‌ها هستند که شاید تنها ۳ بازی در فصل انجام دهند، اما به صورت میلیاردی پول در می‌آورند.

رئیس فراکسیون‌ورزش‌مجلس در پایان با بیان اینکه فدراسیون‌فوتبال و وزارت‌ورزش اگر در تنگناست می‌تواند از مجلس کمک بخواهد، خاطرنشان کرد: یا سیستم‌اخلاقی حاکم بر باشگاه‌ها مشکل دارد یا افرادی که در این سیستم هستند و برنامه‌ها را درست اجرا نمی‌کنند، لذا فدراسیون و وزارتخانه می‌تواند با همکاری‌مجلس این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز