خبرگزاری کار ایران

در پی ایجاد انقلابی در ووشو هستیم؛

علی‌نژاد: مشکل‌بانوان حل‌شود میزبانی جام‌جهانی‌ساندا ۲۰۱۶ را می‌خواهیم / ایتالیایی‌ها را منصرف کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۰۳

مسابقات ووشو به گونه‌ای است که رقابت‌های مردان و زنان باید همزمان و در یک‌سالن برگزار شود. اگر این مشکل نبود، ما تاکنون می‌توانستیم میزبان مسابقات‌مهمی چون قهرمانی‌آسیا، جهانی و جام‌جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: اگر مساله حجاب خانم‌ها نبود، تا امروز میزبان تمامی مسابقات‌جهانی، آسیایی و جام‌جهانی می‌شدیم.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص احتمال برگزاری رقابت‌های بین‌المللی و جهانی‌ووشو به میزبانی‌ایران اظهار داشت: ما تمامی امکانات و شرایط میزبانی رویدادهای بین‌المللی، آسیایی و جهانی را داریم، اما به دلیل مساله حجاب خانم‌های سایر کشورها، تاکنون نتوانسته‌ایم میزبان این قبیل مسابقات بزرگ باشیم. هرچند سال ۸۷ رقابت‌های غرب‌آسیا در ایران و در بندرعباس برگزار شد.

وی افزود: مسابقات ووشو به گونه‌ای است که رقابت‌های مردان و زنان باید همزمان و در یک سالن برگزار شود. اگر این مشکل نبود، ما تاکنون می‌توانستیم میزبان مسابقات مهمی چون قهرمانی آسیا، جهانی و جام‌جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون‌ووشوی غرب‌آسیا، به برگزاری جام‌جهانی ساندا در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و یادآور شد: ما از سال‌گذشته رایزنی‌های جدی را برای اخذ میزبانی جام‌جهانی ساندا آغاز کردیم. البته ایتالیا جدی‌ترین رقیب ما بود که در سفر رئیس فدراسیون ووشوی این کشور به ایران و با رایزنی‌ها و مذاکراتی که با وی داشتیم، آنها از میزبانی انصراف خواهند داد که اگر ما بتوانیم مساله مسابقات زنان را که در ووشو باید به صورت همزمان و در یک سالن‌ برگزار می‌شود، حل کنیم، به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۶ میزبان جام‌جهانی ساندا خواهیم بود.

علی‌نژاد در پایان در مورد همکاری‌های اخیر فدراسیون‌ووشو با وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اخیرا جلسه‌ای با حمیدی معاون‌سلامت وزارت‌آموزش و پرورش داشتیم تا با همکاری این وزارتخانه بتوانیم ووشو را در سطح مدارس جا بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، انقلاب جدیدی هم در ورزش مدارس و هم در ووشوی ایران به وقوع خواهد پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز