خبرگزاری کار ایران

فدراسیون‌جهانی هوای ژاپن را دارد؛

افشاردوست: حق‌آسیا را در سهمیه‌بندی‌المپیک می‌گیریم / هنین نتایج‌ایران را مرور کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۷۳

ما معتقدیم حداقل سهمیه‌آسیا در المپیک باید دو تیم باشد که یک تیم به عنوان قهرمان‌آسیا و تیم دوم با شرکت در رقابت‌های انتخابی برگزیده شود.

دبیر فدراسیون‌والیبال با بیان اینکه دو تیم در آسیا در جمع ۶ تیم برتر جهان حضور دارند، گفت: باید سهمیه‌آسیا در المپیک حداقل به دو تیم افزایش پیدا کند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد ما تخصیص تنها یک‌سهمیه به والیبال‌آسیا برای حضور در المپیک تضییع حق کشورهای این قاره است. تمام تلاش ما به عنوان یک عضو موفق و تاثیرگذار در والیبال‌آسیا و جهان افزایش‌سهمیه این قاره به دو تیم است و امیدواریم سایر کشورهای‌آسیایی نیز در این هدف ما را همراهی کنند.

افشاردوست اضافه کرد: حضور ایران و استرالیا در جمع ۶ تیم برتر دنیا نشان می‌دهد آسیا از پتانسیل‌بالایی در والیبال‌قاره برخوردار است و اختصاص تنها یک‌سهمیه به قاره‌ای با چنین پتانسیلی چندان نمی‌تواند عادلانه باشد.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم حداقل سهمیه‌آسیا در المپیک باید دو تیم باشد که یک تیم به عنوان قهرمان‌آسیا و تیم دوم با شرکت در رقابت‌های انتخابی برگزیده شود.

دبیر فدراسیون والیبال تاکید کرد: در تلاش هستیم با رایزنی با کنفدارسیون والیبال آسیا و فدراسیون‌جهانی تغییراتی در سهمیه‌بندی قاره‌آسیا ایجاد کنیم تا برای همیشه این نکته را جا بیندازیم که سهمیه قاره‌آسیا در المپیک باید حداقل دو تیم باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زمان کافی برای اینگونه تغییرات در سهمیه‌بندی کشورهای‌آسیایی وجود دارد، گفت: قاره‌آسیا با ۶۵ عضو یکی از قاره‌های پرسهمیه در فدراسیون‌جهانی است و امیدواریم با حمایت کنفدراسیون والیبال‌آسیا که حامی ماست بتوانیم این افزایش سهمیه را تثبیت کنیم.

وی از ژاپن به عنوان یکی از موانع‌اصلی در راه ایجاد تغییرات سهمیه‌بندی در رقابت‌های انتخابی المپیک نام برد و افزود: همه می‌دانند ژاپن حامی مالی فدراسیون‌جهانی والیبال است و این فدراسیون هم طبیعتا هوای این تیم را در این‌گونه مسابقات دارد، اما ما باید تلاش کنیم تا چنین چارچوب‌هایی را به هم بزنیم تا تیم‌هایی که واقعا حق‌شان است به المپیک صعود کنند.

وی در مورد برنامه‌های فدراسیون برای تیم ملی اظهار داشت: در حال حاضر تمام تمرکز فدراسیون برای برگزاری لیگ داخلی است و بعد از عید در مورد برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی تصمیمی گیری خواهیم کرد.

افشاردوست همچنین در مورد اظهارات سرمربی تیم ملی والیبال آلمان عنوان کرده بود: «والیبال‌ایران در سطح پایین‌تری نسبت به آلمان قرار دارد و تعجب می‌کنم این تیم چطور در جمع ۶ تیم برتر جهانی قرار دارد»، گفت: آقای هینن سخت در اشتباه است. من به وی توصیه می‌کنم یک بار به گذشته برگردد و نتیجه رقابت‌های لیگ‌جهانی را مرور کند. به اعتقاد من نتایج ما در لیگ‌جهانی با قدرت‌های والیبال‌جهان بسیار نزدیک بود، هر چند ما از آلمان شکست خوردیم، اما نشان دادیم به این تیم نزدیک هستیم و این شانس را داریم که در بازی‌های آینده حتی این تیم را شکست دهیم.

وی ادامه داد: ما ادعایی نداریم و اعتقاد داریم والیبال‌ایران در حال رشد است. ما هنوز تا کامل‌شدن فاصله‌زیادی داریم، اما این‌گونه اظهارنظرها نشان می‌دهد والیبال‌ایران چشم بسیاری از کشورهای دنیا را به خود جلب کرده و تلاش خواهیم کرد این روند را تا رسیدن به موفقیت‌های بزرگتر ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز