خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون ها؛

هندبال، بسکتبال و همگانی در لیست‌ تغییرات / نگاه‌ قانونگراها به مجمع وزنه‌برداری

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۰۱

اینکه وزارت ورزش که تاکنون چندان هم به اجرای آئین نامه انتخابات پایبند نشان نداده(انتخابات فدراسیون های تیراندازی و شطرنج) در مورد زضازاده و حضور او در انتخابات چه موضعی خواهد داشت باید منتظر اتفاقات ماه های آینده ماند.

امور مجامع وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد تا پایان سال مجمع انتخاباتی ۱۰ فدراسیون ورزشی را برگزار خواهد کرد. این در حالی است که مقدمات برپایی مجمع سه فدراسیون آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در میان فدراسیون های ورزشی، مجمع فدراسیون اسکی وضعیت پیچیده ای دارد. مجمع این فدراسیون آذر سال گذشته به دلیل حاضر نشدن ۱۲ رئیس هیات و به حد نصاب نرسیدن مجمع برگزار نشد. پس از آن مقرر شد ۷ تیر با حضور ۲۰ نامزد برگزار شود که این مجمع به دلایل نامعلومی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

با گذشت نزدیک به یک سال از سرپرستی ناصر طالبی در فدراسیون اسکی، این فدراسیون همچنان وضعیت نامشخصی دارد و چند روز پیش هم طالبی برای شرکت در انتخابات این فدراسیون از سمت سرپرستی کناره کرد. به نظر می رسد برگزاری مجمع این فدراسیون که از شرایط طبیعی خارج شده یکی از اولویت های وزارت ورزش باشد که پاسخی برای تاخیر در تعیین مدیریت آن وجود ندارد.

فدراسیون پزشکی - ورزشی هم دیگر فدراسیونی است که ظرف یک ماه آینده مقدمات برگزاری مجمع آن مهیا خواهد شد. علیرضا اسدی سرپرست فعلی فدراسیون از سمت خود کناره گیری نکرده و به نظر می رسد تمایلی برای حضور در انتخابات این فدراسیون ندارد. لطفعلی پورکاظمی و احمد هاشمیان از مهمترین نامزدهای احراز پست ریاست این فدراسیون محسوب می شوند.

اما سه فدراسیون هندبال، بسکتبال و همگانی با اتمام مدت نام نویسی از نامزدها در مرحله تایید صلاحیت قرار دارند و با توجه به پروسه ۴۵ روزه برای تایید صلاحیت ها بعید است حداقل تا دو ماه آینده مجمع آنها برگزار شود. در این میان مجمع فدراسیون بسکتبال از حساسیت خاصی برخوردار است و با حضور چهره های ورزشی پرسابقه حال و هوای دیگری دارد. محمود مشحون با سابقه ۱۲ سال ریاست فدراسیون، وزن دار ترین رقیب حاضر در صحنه است و باید دید او به لحاظ سنی و بازنشستگی چه وضعیتی برای حضور در مجمع خواهد داشت. خوش خبر، امیرحسینی، میرزاآقابیک از مهمترین و سرشناس ترین نامزدهای این فدراسیون محسوب می شوند.

از سوی دیگر انتخابات فدراسیون هندبال هم یکی از جنجالی ترین انتخابات پیش روی وزارت ورزش محسوب می شود. هندبال که پس از برکناری کوزه گری و اتفاقاتی که در بازی های آسیایی رخ و به تحریم تیم ملی از سوی برخی ملی پوشان انجامید با سرپرستی خسرو نصیری هنوز رو به آرامش نرفته و به نظر می رسد این تنش ها به مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیز کشیده شود.

نصیری چند روز پیش با کناره گیری از سرپرستی فدراسیون، نشان داد با قدرت در صحنه انتخابات حضور خواهد یافت هر چند باید دید مشکل بازنشستگی برای ورود او به صحنه انتخابات مشکل ساز خواهد بود یا نه؟

در کنار اینها، سه فدراسیون تنیس روی میز، ووشو و ورزش های رزمی نیز دوره ۱۰ روزه نام نویسی را سپری می کنند و این مهلت روز چهارشنبه هفته جاری به اتمام می رسد.

دو فدراسیون گلف و وزنه برداری نیز تا یک ماه آینده دوره ۴ ساله روسای آنها به پایان خواهد رسید و با تعیین سرپرستان جدید وارد پروسه انتخابات خواهند شد. در این میان وضعیت مدیریت فدراسیون وزنه برداری به عنوان یک رشته المپیکی از اهمیت ویِژه ای برای وزارت ورزش برخوردار است و آنها حاضر نیستند به راحتی از کنار مدیر ۴ سال آینده این فدراسیون بگذرند.

رضازاده بعد از ۴ سال حضور در راس فدراسیون با انتقادهای تندی از سوی خانواده وزنه برداری روبروست و نتایج وزنه برداری ایران ظرف سال های اخیر بیانگر افت محسوس مدال آوری در این رشته است. از سوی دیگر رضازاده برای شرکت در انتخابات با مشکل دو شغله بودن روبرو است و باید برای شرکت در انتخابات از عضویت در شورای شهر کناره گیری کند.

اینکه وزارت ورزش که تاکنون چندان هم به اجرای آئین نامه انتخابات پایبند نشان نداده(انتخابات فدراسیون های تیراندازی و شطرنج) در مورد زضازاده و حضور او در انتخابات چه موضعی خواهد داشت باید منتظر اتفاقات ماه های آینده ماند.

به هر حال وزارت ورزش ظرف ماه های آینده روزهای پرترافیکی برای برگزاری مجامع عادی و انتخاباتی پیش رو خواهد داشت و باید این این ترافیک کاری تا چه اندازه با قانون گرایی و پایبندی به مقررات سازمان بازرسی کل کشور همراه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز