خبرگزاری کار ایران

بودجه وزارت‌ورزش باید افزایش یابد؛

تابش: رضازاده، وزنه‌برداری را سیاسی کرده / فقط وضعیت تیم‌های‌پایه اسفبار نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۴۶

متاسفانه فدراسیون وزنه‌برداری مقداری سیاسی شده و البته شخص رضازاده انسان سیاسی نبود اما موضع‌گیری هایش در انتخابات و حمایت کردن از کاندیداها، مقداری باعثشد که او و فدراسیون وزنه‌برداری سیاسی شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته اعزام‌های بین‌المللی تیم‌های نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری یکی پس از دیگری لغو شده است، تاکید کرد: ‌ متاسفانه حسین رضازاده با رفتارهای اخیرش در انتخابات، وزنه‌برداری را سیاسی کرده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش ضمن بیان این مطلب، در خصوص انتقاداتی که به فدارسیون وزنه‌برداری وارد می شود، گفت: عرصه ورزش نباید دستخوش رقابت های سیاسی شود در این بین ممکن است سیاستمداری تصدی فدراسیونی را بر عهده بگیرد اما رئیس فدراسیون باید همیشه از مسائل سیاسی دوری کرده و اجازه ندهند که فدراسیون و ورزش در سیاست وارد شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپردن فدارسیون‌ها به قهرمان ملی، مشکل اصلی وضعیت ورزش کشور نیست، افزود: متاسفانه اخیرا فدراسیون وزنه‌برداری مقداری سیاسی شده است و البته شخص رضازاده انسان سیاسی نبود اما موضع‌گیری هایش در انتخابات و حمایت کردن از کاندیداها، مقداری باعثشد که او و فدراسیون وزنه‌برداری سیاسی شود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش با حمایت از حضور قهرمانان در عرصه مدیریت ورزشی، تاکید کرد: البته انتظار می‌رود قهرمانان ملی که قابل احترام هستند، بتوانند از توان مدیریت و مشاوره همگان استفاده کنند و اجازه ندهند ورزش سیاسی شود.

وی در گفتگو با خانه ملت با انتقاد از وضعیت تیم های ملی وزنه برداری و اعزام نشدن به رقابت های آسیایی گفت: البته تنها تیم های ملی نوجوانان و جوانان وزنه برداری با وضعیت اسفباری مواجه نیستند، بلکه بسیاری از تیم‌های ملی در این رده موفق به اعزام به مسابقات آسیایی نشده‌اند که این مسئله ناشی از کمبود منابع مالی در ورزش است.

عضو هیات رئیس فراکسیون ورزش مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات در تیم‌های پایه تنها به کمبود منابع مالی بر می‌گردد. با این حال وزارت ورزش و جوانان باید ورزش‌هایی که نشان‌دهنده هویت ملی، فرهنگی و تاریخی ایران است، مانند وزنه برداری و کشتی، را در اولویت قرار دهد.

تابش اظهار داشت: البته رشته‌های دیگر را نباید فراموش کرد. ما در رشته شنا در مجموع زنان و مردان می توانیم ۳۰ مدال طلا بگیریم در صورتی که تیم های بسکتبال و والیبال تنها می‌توانند یک مدال برای کشور کسب کنند. وزارت ورزش و جوانان باید به ورزش های انفرادی و رشته‌هایی که هویت ایران را نمایان می‌کنند توجه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در کشور، مدیر، مربی و برنامه‌ریز داریم اما مشکل از بودجه است، تاکید کرد: باید اعتبار وزارت ورزش و جوانان برای کسب موفقیت‌های ملی و جهانی افزایش یابد. البته در بودجه سال ۹۴ که از سوی دولت تقدیم شد، بودجه این وزارتخانه افزایش یافته است.

به گفته تابش، در بودجه سال آینده، وزارت ورزش و جوانان دومین وزارتخانه است که بیشترین بودجه را در اختیار دارد اما او تاکید دارد در مجلس باید بودجه این حوزه افزایش یابد تا پاسخگوی اتمام پروژه‌های عمرانی، ارائه خدمات ورزش همگانی و ارتقا ورزش قهرمانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز