خبرگزاری کار ایران

صبوریان مطرح کرد:

ورزش اساسی‌ترین راه جلوگیری از شیوع بیماری‌های سخت

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۱۲

در حال حاضر سرطان در رتبه دوم بیماری‌های شایع کشور پس از ناراحتی قلبی قرار گرفته، لذا با وجود تمام برنامه‌های اجرا شده تا امروز جدیت و حضور بیشتر مسوولین پای کار الزامی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در دیدار با مدیران انجمن حمایت از بیماران سرطانی بر لزوم برنامه‌ریزی و ترویج ورزش در بین عموم افراد جامعه به ویژه خانواده‌ها به منظور کاهش روند رشد بیماری‌های سخت در جامعه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، کوروش صبوریان در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌ها و برنامه‌های انجمن که علاوه بر بحثدرمان بر اصل آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری‌ها و پیشگیری‌های لازم تأکید و اصرار دارند، خاطرنشان کرد: مطمئناً مفیدترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار پیشگیری و دوری از بیماری‌ها ورزش است و حتی کسانی‌که مبتلا به بیماری‌های سختی از جمله سرطان شده‌اند نیز می‌توانند با پرداختن به ورزش تحمل بیماری را آسان‌تر و به درمان آن سرعت بخشند.

وی با ابراز تأسف از سرعت بالای شیوع این بیماری در جامعه گفت: گرفتار شدن یک عضو خانواده به این بیماری سبب اتلاف انرژی بسیاری از سایر اعضای خانواده می‌شود و لازم است همه اعضای خانواده و تمام افراد جامعه در این زمینه حساس و به خصوص برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مصمم و هوشیار باشند.

صبوریان افزود: ورزش علم سلامتی و سبک زندگی است و متأسفانه بسیاری از افراد جامعه در سبک زندگی مشکل دارند و فقر حرکتی، مشکلات تغذیه و تبعات مضر ناشی از رسوخ تکنولوژی به میان عامه‌مردم جامعه را در معرض خطرات جدی قرار داده و بر ماست تا با آگاه‌سازی مردم و ارایه برنامه‌های کاربردی جامعه را حساس و به حرکت برخلاف جهت این خطرات وادار کنیم، لذا این یک حرکت تیمی است و به خصوص تمام ادارات ذیربط باید در این مقوله هماهنگ و آماده همکاری باشند.

وی درخصوص ترویج و بسط ورزش در بین افراد جامعه گفت: معتقدیم ورزش باید در خانواده نهادینه شود و در این باب زنان به عنوان رکن و الگوی اساسی خانواده دارای نقشی تأثیرگذار می‌باشند. از این رو ۲ برنامه کلی در دستور کار اداره کل قرار دارد. اول ترویج ورزش در بین نوجوانان و نونهالان که در این زمینه در حال رایزنی و مذاکره با آموزش و پرورش و شهرداری هستیم تا با تنظیم تفاهم‌نامه و برنامه‌های کاربردی گام مؤثری در انس گرفتن نسل‌های رو به رشد جامعه با ورزش برداریم.

وی ادامه داد: برنامه دوم، تأمین و بهبود شرایط جهت ورزش بانوان و همراه شدن این قشر از جامعه به ویژه مادران و بانوان خانه‌دار با قطار ورزش و سلامتی است چرا که از نظر ما اگر مادر یک خانواده به ورزش اهتمام ورزد اعضای خانواده رغبت و علاقه بیشتری به ورزش خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اداره کل و هیأت‌های ورزشی استان در جهت حساس‌سازی جامعه به مقوله سلامت و بیماری‌های روز جامعه فعال بوده‌اند، گفت: گواه این ادعا نامگذاری برخی مسابقات قهرمانی استان به مقوله‌های پیشگیرانه و بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت بوده ضمن اینکه برخی همایش‌های ورزش‌های همگانی نیز با همین عنوان در استان برگزار شده است.

وی برای هرگونه همکاری با انجمن اعلام آمادگی کرد و گفت: ورزش تریبون بسیار مناسبی است و انجمن می‌تواند از این ظرفیتها استفاده کند ضمن اینکه برای فعالیتها و برنامه‌های ورزشی بیماران تحت پوشش انجمن نیز اداره کل آماده همکاری و ارایه برنامه است.

نماینده انجمن حمایت از بیماران سرطانی نیز در این جلسه با تشکر از فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره کل در این زمینه و با ابراز تأسف از سرعت شیوع‌سرطان در جامعه، گفت: آمار مراجعه روزانه بیماران سرطانی به انجمن مشهد از ۱۷ نفر در سال ۷۸ به ۱۷۰۰ نفر در سال ۹۳ رسیده و در حال حاضر سرطان در رتبه دوم بیماری‌های شایع کشور پس از ناراحتی قلبی قرار گرفته، لذا با وجود تمام برنامه‌های اجرا شده تا امروز جدیت و حضور بیشتر مسوولین پای کار الزامی است.

جزایری درخصوص برنامه‌های پیش روی انجمن گفت: همچنان آگاه‌سازی مردم از اولویت‌های ماست، لذا همایشی با این مضمون در تاریخ ۱۶ دی‌ماه و در محل زورخانه خیبر ترتیب‌داده شده تا با حضور مسوولان و شخصیت‌های محبوب و مردمی در جهت حساسیت‌زایی در جامعه و ترغیب مردم به ورزش و تنظیم روند زندگی گام مؤثری برداریم.

وی در پایان تأکید کرد: هیچ دارویی مانند ورزش قادر به پیشگیری از ابتلا به بیماری نیست،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز